Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg Lilledino » 13 Mai 2011, 09:16

Alle kommer til et punkt hvor ens innsats og bidrag stopper opp.
Man er tom for ideer, har lyst til å prøve endre ting, eller rett og slett stagnerer.

En bør heller se det slik på Pulis, for frem til nå mener jeg at han har gjort en kjempejobb med de ressursene og betingelsene han har.
Et stabil PLt lag, cupfinale og mange flotte seire, ikek minst nå i slutten av sesongen.

La oss håpe på topp 10 og Cupseier !!!
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 02 Jun 2011, 14:06

En av Stoke-on-Trents mest kjente fotballsangere, MsDelilah, har laget en hyllest til Tony Pulis. Her blir han fremstilt som "God himself"

http://www.youtube.com/watch?v=IXAEfrO6 ... re=related
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 12 Jun 2011, 22:44

Jeg er fan av TP som type og er selvsagt imponert over det han har fått til med Stoke. Men som alle Stoke supportere blir jeg også blasert av suksess og forventer mer....... Men, utrolig godt å ha en britisk manager som er uformell i stilen. I en samtale med Terry Conroy forrige helg spurte jeg hvordan han oppfattet våre spillere i forhold til det at dagens spillere har blitt litt for selvopptatt og gir lite til fansen (noe som han selv tok opp i "talen" under Årsfesten). Han kunne stolt fortelle at miljøet i Stoke garderoben var helt fantastisk og at spillerne våre stilte opp for supportere. Dette mest takket en mann; Tony Pulis! Han var klokkeklar på at supporterne var viktig, helt avgjørende, for klubbens suksess og det skulle spillerne ta hensyn til.
Nok en grunn til å elske Stoke City 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 13 Jun 2011, 23:38

Jeg er også fan av han som type. Han ser ut til å ha noen verdier i livet som dessverre ser ut til å forsvinne mer og mer...

Han er sosialt engasjert og messer stadig om hvor priviligerte fotballspillere er( De trenger så definitivt å bli minnet på det ). Han sluker heller ikke rått absolutt alt som er "nytt". Han er tvert i mot kritisk og det er bra og sunt, og forteller meg at vi har å gjøre med en mann som tenker selv og ikke ukritisk kaster seg på alt mulig av "hyper". Han har også flere ganger gått ut mot den tiltagende juksinga i fotballen og det er bra!

Det jeg sliter litt med er at han tilsynelatende forskjellsbehandler spillere og har noen favoritter( ikke ulikt lærere i hine, hårde dager :lol: ), og det har han gjort i alle år han har vært i Stoke. Utover det virker han å være hel ved.

Det taktiske er noe annet og der er jeg ikke ALLTID( og helt ukritisk ) like begeistra, men han er jaggu ikke snau der heller( spesielt defensivt )!

Blir spennende å se planene hans for å videreutvikle en klubb som er farlig nær både Topp 10 og nedrykksstrid. Jeg tror det blir viktig at han holder tunga rett i munnen, gjør noen smarte kjøp og salg i sommer, og tør enda litt mer offensivt neste sesong( Pennant/Etherington på banen samtidig er et skritt i riktig retning ).
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg bejori » 07 Nov 2011, 17:45

Jeg er full av beundring for hva Pulis har greid å få til, men når han er inne i den fjerde sesongen i Premier League og fortsatt er helt hjelpesløs med taktikken sin på bortebane, begynner jeg å tvile. Det er helt forferdelig å se Stoke borte (i går var jeg heldigvis i selskap så jeg slapp), og det blir en "walk in the park" for motstanderne våre etter hvert. Vi blir helt avhengig av å ta full pott på hjemmebane i hver kamp skal vi henge med sånn noenlunde på midten av tabellen. De poengene vi har tatt borte har vært flaks, mot WBA og Norwich med scoring helt på slutten. I Europa er det på grunn av svak motstand, bortsett fra i Kiev da. Jeg drømmer om Martin O'Neill må jeg bare innrømme, for nå begynner jeg å bli lei, det er ikke mye attraktiv fotball som vises, og det verste av alt er at det er verre enn i fjor synes jeg. Åtte scoringer og nesten ikke målsjanser i kampene er ikke bra, men jeg får gi TP en liten stund til, men da bør det skje noe fort. Virker som han har mistet grepet på at spillerne yter maks også. Det er jobben deres og bør klare tre kamper på en uke i blant.
bejori
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 20 Nov 2011, 00:30

Har sett noen tynne rykter i kveld på at Stan Collymore( TV-reporter som tidligere var toppspiller ) har snakket med en Stokespiller som helst ser at Pulis forsvinner. Forresten er det ikke bare et rykte. Collymore skal ha sagt dette direkte på Talksport.

Jeg vil gi Pulis muligheten til å snu dette, og tida han får er fram til og med julekampene. Da bør klubben ha sopa sammen dobbelt med poeng av det vi har nå( 24-25 poeng , og kanskje enda litt mer) for at han skal få godkjent.

Paradokset er at Stoke gjør det så bra i Europa, men i PL( som tross alt ER det viktigste ) går det veldig dårlig nå.

Pulis har tidligere bevist at han kan snu slike situasjoner som klubben nå er oppe i. Første mulighet blir mot Blackburn på Britannia førstkommende lørdag. Den kampen bør ikke vinnes. Den MÅ vinnes!
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Carsten » 20 Nov 2011, 12:54

Som jeg har skrevet i en kommetar på hjemmesiden, så ser jeg også helst Pulis forsvinde for han evner ikke at udvikle holdet til at spille bold,måske ikke så mærkeligt med de boldmongoler han har været med til at købe.Pulis skal ha' alt mulig kredit for det han har gjort i de senere år, men nu må det være tid til at finde en træner der vil og tør spille fodbold.Det kræver selvfølgelig også at man har nogen spillere der kan, så køb dem i næste tranfervindue og sælg alle dem der ikke kan spille som f.eks Chrouch, Jones Delap,Whitehaed med flere.Faktisk så ser jeg kun muligheder i Etherington,Pennant,Waters, Fuller og måske nogle stykker mere.SÅ kom nu STOKE...HANDLING NU ! ;)
Mange regner fodbold for at dreje sig om liv eller død. Denne indstilling skuffer mig meget. Jeg kan forsikre jer om, at det er meget vigtigere end det
Bill Shankly
Carsten
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 26 Nov 2011, 18:09

Fint intervju med Pulis dette her.:
http://www.guardian.co.uk/football/2011 ... y-mistakes

Her viser han at han er reflektert og faktisk også selvkritisk( det har vært savna! ).

Og til alle som er så glassklare på at denne mannen bare MÅ forsvinne: Jeg er nå oppe i 115% sikker på at han IKKE gjør det så lenge The Coates Family eier klubben.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 29 Nov 2011, 09:45

Relativ morsom bildeserie med Pulis i fokus :mrgreen: :
http://www.guardian.co.uk/football/gall ... ootball%29
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie