jørgen skrev:Det er dommerens oppgave å ta hånd om dette under kampene, i likhet med alt annet av regler. Klarer han ikke det, i likhet med å ikke dømme offside eller straffespark, er det ikke noe man kan gjøre med det. Filming vil alltid finne sted i fotballen, så fremt man ikke innfører sanksjoner i ettertid. Om en spiller vrir seg i smerte etter en takling, men fortsetter å spille uten vansker, ser det bare dumt ut. Det er bare han det går utover (hvis ikke takleren får kort). Jeg er fornøyd så lenge Stoke vinner kamper, og bryr meg egentlig ikke om en av spillerne våre filmer....
Da er vi nok dypt og fundamentalt uenige. Jeg liker ikke uærlighet og juks. Være seg om det er av eller på banen. For meg blir det her litt "tidsriktig":
-Det er greit å jukse på eksamen på skolen så lenge JEG tjener på det.
-Det er greit å snike i køen så lenge JEG kommer først.
-Det er greit å juge så lenge JEG for en fordel av det.
-Det er greit å ha et lag å holde med som jukser så lenge JEG kan se de vinne.
osv., osv.
Jeg synes egentlig at ordet "supporter" eller "fan" ikke har noe som helst å gjøre med det å akseptere juks, tyveri og løgn ,bare for å se sitt eget lag vinne.
Jeg skjønner jo at jeg har noen verdier her som tilsynelatende forlengst har gått ut på dato, men det leves det så definitivt fint med.
Synd at en flott idrett blir besudla med juksere.
Enda mere synd at det ikke kommer unisone og prinsippfaste rop på tvers av supportergrupper om at dette må stoppes så ikke fotballen råtner på rot.
Jeg hadde heller vært stolt av et ærlig Stoke i Championship eller League One enn å holde med et lag som, hypotetisk sett, hadde snylta seg massivt til suksess.