Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg Svein Nilsen » 07 Apr 2011, 21:41

Jeg bryr meg! Jeg er altfor glad i fotball generelt og Stoke City spesielt til at jeg ikke skal bry meg om juks og fanteri, det er IKKE ok å filme og jukse!
Dommere MÅ og SKAL gi kort for all forsøk på filming og juksing. Dette gjelder bl.a. ifm innkast og cornere. Det er trist og unødvendig at spillere gjør arbeidsforholdene unødvendig vanskelig for dommerne. På hvert eneste innkast og hver corner er det spillere som forsøker å påvirke dommerne.
Jeg er for å "redde" fotballen; slutt med filming, juksing, holding og annet som drar ned fotballens anseelse! Basta!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Apr 2011, 21:48

jørgen skrev:Det er dommerens oppgave å ta hånd om dette under kampene, i likhet med alt annet av regler. Klarer han ikke det, i likhet med å ikke dømme offside eller straffespark, er det ikke noe man kan gjøre med det. Filming vil alltid finne sted i fotballen, så fremt man ikke innfører sanksjoner i ettertid. Om en spiller vrir seg i smerte etter en takling, men fortsetter å spille uten vansker, ser det bare dumt ut. Det er bare han det går utover (hvis ikke takleren får kort). Jeg er fornøyd så lenge Stoke vinner kamper, og bryr meg egentlig ikke om en av spillerne våre filmer....

Da er vi nok dypt og fundamentalt uenige. Jeg liker ikke uærlighet og juks. Være seg om det er av eller på banen. For meg blir det her litt "tidsriktig":
-Det er greit å jukse på eksamen på skolen så lenge JEG tjener på det.
-Det er greit å snike i køen så lenge JEG kommer først.
-Det er greit å juge så lenge JEG for en fordel av det.
-Det er greit å ha et lag å holde med som jukser så lenge JEG kan se de vinne.
osv., osv.
Jeg synes egentlig at ordet "supporter" eller "fan" ikke har noe som helst å gjøre med det å akseptere juks, tyveri og løgn ,bare for å se sitt eget lag vinne.
Jeg skjønner jo at jeg har noen verdier her som tilsynelatende forlengst har gått ut på dato, men det leves det så definitivt fint med.
Synd at en flott idrett blir besudla med juksere.
Enda mere synd at det ikke kommer unisone og prinsippfaste rop på tvers av supportergrupper om at dette må stoppes så ikke fotballen råtner på rot.

Jeg hadde heller vært stolt av et ærlig Stoke i Championship eller League One enn å holde med et lag som, hypotetisk sett, hadde snylta seg massivt til suksess.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Apr 2011, 21:53

Svein Nilsen skrev:Jeg bryr meg! Jeg er altfor glad i fotball generelt og Stoke City spesielt til at jeg ikke skal bry meg om juks og fanteri, det er IKKE ok å filme og jukse!
Dommere MÅ og SKAL gi kort for all forsøk på filming og juksing. Dette gjelder bl.a. ifm innkast og cornere. Det er trist og unødvendig at spillere gjør arbeidsforholdene unødvendig vanskelig for dommerne. På hvert eneste innkast og hver corner er det spillere som forsøker å påvirke dommerne.
Jeg er for å "redde" fotballen; slutt med filming, juksing, holding og annet som drar ned fotballens anseelse! Basta!

Enig. Tenk hvor gigantisk Maradona hadde vært uten den handsen. Istedenfor så har han besudla ettermælet sitt( godt hjulpet av en rekke anre hendelser ).
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 08 Apr 2011, 07:06

Det jeg ikke forstår i fotball lengre, og som ikke var akseptert den gang jeg var ung og lovende :) er all holdingen. At det aksepteres uten straffe og evt gule kort (gjelder jo kun inne i 16meteren) er meg helt uforståeling.
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg Simen » 08 Apr 2011, 18:55

Har vi løsningen på filming her? ;)

http://www.vgtv.no/#id=39295
Simen
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 17 Apr 2011, 23:02

Dette er en flott artikkel, som beskriver mye, og som jeg er helt enig i.

Penn og Eth er strålende, Jones gjør de andre gode og lager plass..

TP får ro og tid til å bygge opp laget og tillit til spillerene:

http://www.mirrorfootball.co.uk/opinion ... 24057.html
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 18 Apr 2011, 07:11

Lilledino skrev:Dette er en flott artikkel, som beskriver mye, og som jeg er helt enig i.

Penn og Eth er strålende, Jones gjør de andre gode og lager plass..

TP får ro og tid til å bygge opp laget og tillit til spillerene:

http://www.mirrorfootball.co.uk/opinion ... 24057.html

Enig - men jevn kamp ble det ikke... ;) :lol:
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 27 Apr 2011, 15:25

McCarthy( Wolves`manager ) foreslår Pulis som årets manager:
http://www.goal.com/en-gb/news/2896/pre ... er-of-the-

Hvilke andre kandidater er det?

Ferguson( Man U ): Han må alltid med i en slik diskusjon
Coyle( Bolton ): Semifinale i FA-cupen og uventet bra ligaplassering.
Hodgson( WBA ): Redda et lag i fritt fall
Pulis: Finale i FA-cupen og Top Ten i PL(?)
Holloway( Blackpool ): Holder det laget seg så er det en vanvittig stor prestasjon
Redknapp( Tottenham ): Kvartfinale i CL og en ny 4. plass?
Dalglish( Liverpool ): Har stabilisert Liverpool igjen
Mancini( Man C ): Finale i FA-cupen og 4. plass( ? ) i ligaen

Noen flere?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 06 Mai 2011, 17:31

Vinner vi FA cupen så kan det vel ikke være tvil.
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 12 Mai 2011, 14:46

Pulis mener at 90% av fansen var mot ansettelsen da han returnerte til Stoke. Nå mener han at 95% er tilhengere:
http://www.tribalfootball.com/articles/ ... nt-1627711

Jeg var nok selv en av de som var skeptisk( men ikke fanatiker ), og i perioder har han vært unødvendig defensiv/feig og tatt noen høyst besynderlige valg hva gjelder taktikk og lagoppstilling. Allikevel har han gjort veldig mye mer riktig.

Jeg synes også at Peter Coates må løftes fram. Uten hans midler så hadde ikke det vi nå opplever, skjedd. Det jeg lurer litt på er: Hvis Stoke, hypotetisk sett, hadde ansatt managere som O`Neill eller Moyes til å lede klubben i samme periode som Pulis, ville vi da ha sett tilnærmelsesvis samme resultater? Ikke lett å svare på og jeg er usikker fordi Pulis virker som en manager som virkelig er ekspert på å meisle ut nødvendige resultater, og vel så det.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest