Jones

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Jones

Innlegg Morten T. » 10 Apr 2011, 11:32

bjørn123 skrev:Tror det kan være greit å skille mellom godt kjøp og kvalitet på spilleren her. Jones har ikke satt kjøpeprisen på seg selv. Kun da kunne dette klandres ham.
At Stoke måtte bla opp så mye penger for Jones, forteller kanske hvor vaskelig det er å få kvalitetsspillere til byen.

Er du HELT sikker på det? I flg. Bruce i Sunderland hadde Pulis vært ute etter Jones ett helt år(!). Det forteller meg at kjøpet var et BEVISST valg foretatt i full edruelighet. Jeg tror heller at dette kjøpet er en bevisst strategi for at Pulis skal videreutvikle den strategien og filosofien han selv tror på.
At det er vanskelig å få folk til å spille for Stoke skyldes nok ikke byen( som jo er sentralt plassert i England ). Det skyldes nok mer lønnsfilosofi, viljen til å betale overgangssummen og kanskje til og med spillefilosofi i enkelte tilfeller.

Selvfølgelig kan ikke en kjøpssum klandres spilleren. Den kan kun klandres de som burde ha brukt penga på noe annet.

Det er ytterst skjeldent en spiller innehar alle kvaliteter (Messi er bl a. ikke høyere enn sønnen min på 5... og derfor er jeg villig til å vedde mye på at selv jeg hadde vunnet de fleste hodeduellene med ham...). Jones mangler finteknikk og en slepen pasningsfot. Men jammen tar han igjen med sin vanvittig fysikk og spenst.
Jones har sannsynligvis den beste spensten og en av de beste fysikkene i hele PL. Derfor blir det ekstra merkelig at han, sett i lys av det, taper så mange dueller. Jeg ville nok heller ha valgt en spiss med teknikk, pasningsfot og avslutteregenskaper men...., nei nå tenkte jeg visst alternativt igjen. :geek:

Etter min mening er Jones den beste spissen vi har og jeg håper formkurven hans stabiliserer seg nå. Da kan jeg lover dere at vi får mye glede av ham i de resterende kampene denne sesongen.

Ikke enig. Fuller er bedre, men blir jo ikke brukt. Carew er også bedre enn Jones og jaggu har Walters begynt å røre på seg også.

Skjønner at det er delte meninger om dette temaet, men av og til lurer jeg på om så altfor mange har sett han spille i Sunderland og det siste halve året i Stoke?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 11 Apr 2011, 20:33

Morten T. skrev:men av og til lurer jeg på om så altfor mange har sett han spille i Sunderland og det siste halve året i Stoke?

+1
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 27 Apr 2011, 17:29

Av frykt for å være besserwisser men:

Si hva dere vil. Jones er nå toppscorer !!!
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 27 Apr 2011, 19:58

Lilledino skrev:Av frykt for å være besserwisser men:

Si hva dere vil. Jones er nå toppscorer !!!

Ikke "besserwisser", men det hadde vært ålreit med forklaringer som er litt mer utdypende og litt lengre enn 2 linjer...

Det skulle bare mangle at Jones er på topp. Går vi bak jubelropene som nå kommer fra heiagjengen hans, så vil vi også finne at noen av målene som er scoret har vært av den absolutt ferdigscorete sorten etter klinisk perfekte innlegg fra Etherington eller Pennant. Det fineste målet han scora var i bortekampen mot Tottenham. Jeg må ærlig innrømme at jeg så på det som en "lucky punch" der og da, med alle sleivtreffene hans friskt i minne.

Kenwyne Jones: 31 PL-kamper( 30 fra start ). 8 mål.
Ricardo Fuller: 28 PL-kamper( 9 fra start ). 4 mål
Jonathan Walters: 32 PL-kamper( 23 fra start ). 5 mål.
Tuncay: 14 PL-kamper( 5 fra start ). 1 mål
John Carew: 7 PL-kamper( 6 fra start ). 1 mål
----

Det var veldig, veldig tyst fra fanklubben hans fra, la oss si, slutten av November og fram til April. Virka som mange ikke var like villig til å være "happy clapper" for mannen i den perioden og støtte opp...

Men det er artig at han har en god periode nå, selvfølgelig. Men sesongen sett under ett har vært en stor skuffelse hva gjelder Jones. Jeg forventa( basert på flere år med observasjoner ) at det skulle svinge, men ikke så mye at han skulle få en 17(!!!) kampers sammenhengende måltørke. Bak de tallene så skjuler det seg også slett innsats og dårlig spill.

Men la oss nå glemme alt det vonde og feie det under teppet. Ett mål eller tre, ispedd noen gode gode kamper er nok for å gjøre det. Det var sikkert ikke så mange i fanklubben hans som la merke til at han sleiva bort 2-3 krystallklare målsjanser i går heller. Han hadde en god kamp i går, og er ingen dårlig spiss, men etter mitt syn hadde vi tjent mer på å ha spisser med andre egenskaper. Men som nevnt før, jeg har overhodet intet behov for å forsvare absolutt ALLE innkjøp og salg gjort av klubben. Supportere skal være autonome.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 27 Apr 2011, 20:38

Ikke annet enn å konstantere fakta...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 27 Apr 2011, 20:42

Jones startet sesongen veldig bra og har nå spilt mange kamper på rad veldig bra. Antall mål er ikke mer enn det bør være. Synes allikevel Pullis må ta hovedansvaret for at han lot Jones spille hver bidige kamp i down perioden hans. En spiss, mer enn noen annen posisjon på banen, må være lett i kroppen, på hugget og spillesugen. Det var lett å se at Jones i en periode hverken var lett i kroppen eller spisiell spillersugen . Helt vanlig at spisser opplever dette, og da bør manager ta affere og la spilleren hvile. Tror faktisk Jones hadde hatt langt flere mål dersom han ikke hadde fått denne nøvendige hvilen under denne perioden.
Er sikker på at vi får se flere mål fra Jones dette året, og hadde man spurt hvilken spiller Man C spillerene frykter mest på laget vårt, hadde iallefall forsvarspillerene svart Mr Jones.
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 27 Apr 2011, 20:59

Lilledino skrev:Ikke annet enn å konstantere fakta...

"Sånn er det bare...." :roll:
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 27 Apr 2011, 21:04

Morten T. skrev:
Lilledino skrev:Ikke annet enn å konstantere fakta...

"Sånn er det bare...." :roll:

Ja, tallene er klare og lyver ikke. Jones er toppscorer....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 27 Apr 2011, 21:17

bjørn123 skrev:Jones startet sesongen veldig bra og har nå spilt mange kamper på rad veldig bra. Antall mål er ikke mer enn det bør være. Synes allikevel Pullis må ta hovedansvaret for at han lot Jones spille hver bidige kamp i down perioden hans. En spiss, mer enn noen annen posisjon på banen, må være lett i kroppen, på hugget og spillesugen. Det var lett å se at Jones i en periode hverken var lett i kroppen eller spisiell spillersugen . Helt vanlig at spisser opplever dette, og da bør manager ta affere og la spilleren hvile. Tror faktisk Jones hadde hatt langt flere mål dersom han ikke hadde fått denne nøvendige hvilen under denne perioden.
Er sikker på at vi får se flere mål fra Jones dette året, og hadde man spurt hvilken spiller Man C spillerene frykter mest på laget vårt, hadde iallefall forsvarspillerene svart Mr Jones.

Han starta ok, greit, og på sett og vis kan man si at Pulis ikke burde ha brukt han( det ver i hvertfall jeg tilhenger av ), men Pulis er merkelig noen ganger hva gjelder uttak av angrepsspillere spesielt. Oppgjennom åra har han nærmest gitt ubegrenset tillit til spillere som Cresswell, Sidibe og Jones helt uavhengig av deres (manglende) prestasjoner. Han har gjort det på bekostning av spillere som f.eks. Tuncay og Fuller.
Men det at Jones blir brukt mye på ukas eksamen( kampdag ) bortforklarer jo ikke at prestasjonene hans har vært dårlige.
De tre sesongene før han kom til Stoke fra Sunderland spilte han 94 PL-kamper( 82 fra start ) og scora totalt 26 ganger. I løpet av de tre sesongene starta han sjeldnere og sjeldnere. Og iflg. Sunderland-manager Steve Bruce så skyldtes det hans meget ujevne prestasjoner.

Han er ingen dårlig spiss, men jeg står på at Sunderland har gjort en fantastisk deal. Chicarito på Man U var 2 millioner pund BILLIGERE, bare for å sette det hele i kontekst. Og jeg er overbevist om at vi kunne fått noe bedre for den pengesummen, men det blir jo hypotetisk og i den verdenen er det jo ikke alltid like enkelt å manøvrere...

Jeg tror Fuller, Etherington og Huth hadde blitt plukka ut som de farligste spillerene av de fleste. Til og med kompisene mine, som følger andre lag i det engelske ligasystemet, spør meg stadig vekk: "Hvordan er det mulig å IKKE bruke Fuller fra start?". Jeg har ikke noe godt svar...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 27 Apr 2011, 21:25

Tror rett og slett at Ric ikke har fysikk og kondis til å klare 90 min...

Men misforstå meg rett og min provokasjon Morten..
Jeg har alltid vært tilhenger av KJ, og mange av hans scoringer i Sunderland har vært spektakulære -- Derfor min elsk til mannen.

At du sier at scoringen eksempelvis i går var ferdigservert, er en sannhet med modifikasjoner.. Kj tok imot en ball feilvendt, sendte en åpningspasning til Penn, løp i posisjon mellom 2 midtstoppere, og headet lett inn mål nr 1.

et nydelig innlegg, men du må være en goal target man for å sette den !!
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest