bjørn123 skrev:Tror det kan være greit å skille mellom godt kjøp og kvalitet på spilleren her. Jones har ikke satt kjøpeprisen på seg selv. Kun da kunne dette klandres ham.
At Stoke måtte bla opp så mye penger for Jones, forteller kanske hvor vaskelig det er å få kvalitetsspillere til byen.
Er du HELT sikker på det? I flg. Bruce i Sunderland hadde Pulis vært ute etter Jones ett helt år(!). Det forteller meg at kjøpet var et BEVISST valg foretatt i full edruelighet. Jeg tror heller at dette kjøpet er en bevisst strategi for at Pulis skal videreutvikle den strategien og filosofien han selv tror på.
At det er vanskelig å få folk til å spille for Stoke skyldes nok ikke byen( som jo er sentralt plassert i England ). Det skyldes nok mer lønnsfilosofi, viljen til å betale overgangssummen og kanskje til og med spillefilosofi i enkelte tilfeller.
Selvfølgelig kan ikke en kjøpssum klandres spilleren. Den kan kun klandres de som burde ha brukt penga på noe annet.
Jones har sannsynligvis den beste spensten og en av de beste fysikkene i hele PL. Derfor blir det ekstra merkelig at han, sett i lys av det, taper så mange dueller. Jeg ville nok heller ha valgt en spiss med teknikk, pasningsfot og avslutteregenskaper men...., nei nå tenkte jeg visst alternativt igjen.Det er ytterst skjeldent en spiller innehar alle kvaliteter (Messi er bl a. ikke høyere enn sønnen min på 5... og derfor er jeg villig til å vedde mye på at selv jeg hadde vunnet de fleste hodeduellene med ham...). Jones mangler finteknikk og en slepen pasningsfot. Men jammen tar han igjen med sin vanvittig fysikk og spenst.

Etter min mening er Jones den beste spissen vi har og jeg håper formkurven hans stabiliserer seg nå. Da kan jeg lover dere at vi får mye glede av ham i de resterende kampene denne sesongen.
Ikke enig. Fuller er bedre, men blir jo ikke brukt. Carew er også bedre enn Jones og jaggu har Walters begynt å røre på seg også.
Skjønner at det er delte meninger om dette temaet, men av og til lurer jeg på om så altfor mange har sett han spille i Sunderland og det siste halve året i Stoke?