Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg jørgen » 07 Mar 2011, 23:29

Jeg er en av de på forumet som har "fredet" Pulis i lang tid, tross skuffende resultater, men nå er jeg meget skeptisk. Begge artiklene tar frem det essensielle fra andre halvdel av vår sesong, og slik det ligger an i Premier League kan man ikke våre optimist. Det er ikke bare tabellposisjonen som er urovekkende, men det at vi som supportere gang på gang stiller spørsmålet om laguttaket til kampene. Greit, Carew kan vinne hodedueller, men summen av at han blir for stasjonær og at Walters er så langt fra en bakromsspiss som det går an, gjør at hele vår offensive slagkraft faller bort! Det skal ikke være slik vi skal spille mot lag som ligger under oss, eller mot lag vi er på høyde med på papiret.
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 08 Mar 2011, 00:04

Hvit flagg! Kapitilasjon :(
Eller for å sitere deg; "Dette var utydelige formulert".
Jeg veit ikke hvor mange ganger jeg den siste uka har forsøkt å få fram at Fuller har vært en STOR spiller (i mitt skjønn tiårets beste) og bl.a. skrevet: "Kvalitet og kreativitet mikset i sammen = Fuller.....på sitt beste." En god Fuller går selvsagt langt utenpå f.eks. Walters. Allikevel har jeg forsøkt å introdusere flere tanker samtidig (kvalitet vs. fall i fomkurve & manglende fokus/holdninger - og hans eget "ansvar" for å korrigere kursen), men jeg foreslår at vi heller tar det over en øl på pub'en :)
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 08 Mar 2011, 00:06

Knut Ole skrev:Hvit flagg! Kapitilasjon :(
Eller for å sitere deg; "Dette var utydelige formulert".
Jeg veit ikke hvor mange ganger jeg den siste uka har forsøkt å få fram at Fuller har vært en STOR spiller (i mitt skjønn tiårets beste) og bl.a. skrevet: "Kvalitet og kreativitet mikset i sammen = Fuller.....på sitt beste." En god Fuller går selvsagt langt utenpå f.eks. Walters. Allikevel har jeg forsøkt å introdusere flere tanker samtidig (kvalitet vs. fall i fomkurve & manglende fokus/holdninger - og hans eget "ansvar" for å korrigere kursen), men jeg foreslår at vi heller tar det over en øl på pub'en :)

Okei, som den talentløse sjakkspilleren jeg er( kan bare en åpning, "skolematten" ): REMIS! ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 08 Mar 2011, 14:43

Enda litt mer "sour grapes", og heller ikke Jones går fri...:
http://www.fanhouse.co.uk/2011/03/08/ke ... is-at-sto/
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg TomS » 10 Mar 2011, 22:35

Jeg mener en kort periode (om den kan betegnes kort) med lavmål, normalt ikke kvalifiserer til noe trenerskifte. Mener at i slike situasjoner må alle og enhver ta tak, og snu trenden. Det vil si at alle må ta ansvar.
Tross dette er jeg litt på glid i forhold til min mening om TP. Han har gjort veldig mye bra, men som det stilles spørsmålstegn ved enkelte steder: Er han mann nok for å lede et etablert lag i PL med ambisjoner? Enkelte ganger er det viktig å ta styringen, og ikke bare vente på at andre skal gjøre feil. Dette gjelder i mange situasjoner, og er en viktig del av fotball. All idrett er preget av psykologi, og det er viktig å ha troen på at en skape/mestre noe selv.

Gjør TP jobben i så henseende? Ligger vi å venter på hull i stedet for å skape de selv?

Jeg stemmer i hvert fall for en kjempeoffensiv til helgen slik at vi kommer oss videre på egne prestasjoner, og at Stoke setter premissene for kamputfallet. Hører du TP?
Brukerens avatar
TomS
Ivrig Stokie

Innlegg O2Stokie » 11 Mar 2011, 13:08

Har hele tiden stått last og brast ved siden av Pulis, men den siste tiden har en liten usikkerhet begynt å snike seg inn. Tror det er sunt at vi diskuterer og deler meninger og tanker, men nå, slik situasjonen er blitt i klubben, må vi stå fast bak klubben og spillerne og få laget ut av denne situasjonen først. Så får vi gjøre opp status etter sesongen mhp både spillere og trener(e).
Begynner vi å vingle og tvile i motgang, går det til helvete.
Mange snakker om "season- changeing games", og for meg var det bortekampen mot Liverpool. Noe skjedde da. For første gang siden vi rykka opp, skjønte jeg da jeg så laguttaket at vi ikke kom til å klare å vinne kampen. 5 mann på midten og Diao på banen. Fra da av virker det som om Pulis tok et veivalg om at defensiv trygghet og forsiktighet skulle få oss opp på 40 poeng. Det har slått feil.
Håper han endrer taktikk og strategi tilbake til de tankene han hadde før jul, for da var vi bra.
Driter egentlig i kampen på søndag, den er ikke viktig. Det er Newcastle kampen neste helg som er viktig, og jeg er kjempenervøs.
O2Stokie
Ivrig Stokie

Innlegg TomS » 12 Mar 2011, 02:06

Jada, det er akkurat dette jeg snakker om. Forsiktig, forsiktig -det er viktig at vi vinner neste PL-kamp så PLS ryk ut av FA-køppen. Makan. Vi må ha troen og den får vi gjennom og styre kamper og få gjengen i flytsonen. De må ut av den negative trenden. Nei spør du meg -kom ut som tigre på søndag og vinn en klar seier så ryker klippepisserne fra nord på et tap for pottemakerne.
Brukerens avatar
TomS
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 12 Mar 2011, 12:00

Det er nå Pulis igjen må vise hva han klarer å mestre som manager. Når han har reddet oss tidligere fra nedrykk, ble han 0-0 spesialist og det reddes oss to ganger fra nedrykk til nivå III. Han er/var drivene god til å få det meste ut av gråstein med Wooooork aaaarrd! holdning og små ressurser. Da var det få eller ingen "stjerner" på laget, alle var i samme bås om å kjempet for laget. Nå er som kjent situasjonen litt mer komplisert. Kampen for å overleve er den samme, men spillerstallen med store egoer er noe som det virker som han sliter med. Kombinert med at det kreves en spillestil med kvalitet og kreativitet for å henge med i PL. Få er flinkere til å få frem vilje og guts hos spillere enn Pulis, men er han mannen som får Stoke City til Top 8 (eller 6) ? Jeg trur ikke det. Han er en hard nøtt, en mester på å kjempe med ryggen mot veggen, men neppe til noe mer enn et middels PL lag. Uannsett ressurser til spillekjøp....Vi rykker Ikke ned (jadda, er fortsatt optimist), men vi klarer heller ikke å ta ett skritt videre som et etablert PL lag.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 12 Mar 2011, 18:14

-Tottal- skrev:Det er nå Pulis igjen må vise hva han klarer å mestre som manager. Når han har reddet oss tidligere fra nedrykk, ble han 0-0 spesialist og det reddes oss to ganger fra nedrykk til nivå III. Han er/var drivene god til å få det meste ut av gråstein med Wooooork aaaarrd! holdning og små ressurser. Da var det få eller ingen "stjerner" på laget, alle var i samme bås om å kjempet for laget. Nå er som kjent situasjonen litt mer komplisert. Kampen for å overleve er den samme, men spillerstallen med store egoer er noe som det virker som han sliter med. Kombinert med at det kreves en spillestil med kvalitet og kreativitet for å henge med i PL. Få er flinkere til å få frem vilje og guts hos spillere enn Pulis, men er han mannen som får Stoke City til Top 8 (eller 6) ? Jeg trur ikke det. Han er en hard nøtt, en mester på å kjempe med ryggen mot veggen, men neppe til noe mer enn et middels PL lag. Uannsett ressurser til spillekjøp....Vi rykker Ikke ned (jadda, er fortsatt optimist), men vi klarer heller ikke å ta ett skritt videre som et etablert PL lag.

Hvem er disse egoene, -Tottal-?
I utgangspunktet kan jeg bare komme på en, og det er Begovic. Pennant har riktignok en forhistorie, men foreløpig har han vært grei gutt i Stoke.
Pulis har fått midler til å komponere lag etter sitt eget hode i flere år. Han må ha gjort en usedvanlig slett research hvis han ikke har greid å grave fram egenskaper på og utenfor banen hva gjelder de spillerene han betaler i dyre dommer for.

Vi har heller ingen jeg vil karakterisere som "stjerner".Den nærmeste er Huth, men han jobber jo hardt som en dølagamp og er hard som flint. ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 12 Mar 2011, 18:52

Pennant er nok ikke blandt de som har et vanskelig ego (såvidt jeg vet), men tenker heller på forskjellige spillere som:
Beattie (en stjernespiss før slagsmål med Pulis, trur Stoke kunne fått mye mer ut av Beattie, hvis ikke Pulis hadde blitt spinnvill utifra en epise i garderoben etter match mot Arsenal),
Tuncay (en spiller med ektreme ferdigheter i forhold til de fleste i Stoke stallen),
Gudjohnsen (vet ikke hva som har skjedd her, men virker som ego var litt større enn ferdigheter),
Kitson (en spiller som behøvde støtte, og ble satt på benken når han endelig kom i scoringsform),
......har jeg glemt noen nå bortsett fra vår sympatiske venn Begovic ?
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest