Morten T. » 05 Mar 2011, 21:23
Han får ikke fyken av Coates. Det er jeg nesten helt sikker på.
MEN( og dette har jeg sett noen svært tynne rykter på de siste ukene ), John Rudge skal visstnok slutte. Pulis flyttes til hans jobb og inn kommer Martin O`Neill som manager. Rykter som sagt, men jeg tror det hadde vært en bra løsning.
Jeg tror Pulis hadde fått sparken i en god del andre PL-klubber med lignende formkurve. Så kan man diskutere i det vide og breie om det alltid er smart. Jeg er, generelt sett, mer tilhenger av å bytte trener mellom sesongene. Fordi man da i tillegg kan kvitte seg med noe av spillermaterialet også. Får vi inn en ny manager i morra, hvordan skulle han da ha fått skikk på Delap, Whitehead, Jones, Walters, Shawcross, Wilkinson, Collins, Pugh og resten av de ukoordinerte spillerene i troppen? Jeg tror vi kanskje hadde gått fra vondt til værre. Rett og slett fordi spillerene ikke er bra nok, uansett manager.
Den store feilen, slik jeg ser det, var å unnlate å handle/selge i Januar. Okei, Carew er grei, men det tar neppe lang tid før han begynner å bli lat igjen. Å selge Tuncay,uten å erstatte han med en spiller med tilsvarende egenskaper, er selvfølgelig komplett galskap. Ingen midtbanespillere eller backer inn var en klar vurderingsfeil av Pulis. Jones er allikevel den største missen Pulis & co. har gjort i år. Her ble mye penger kasta rett ut av vinduet og alt satt på ett kort. Hadde Pulis bare lånt øre ett sekund eller to til de av oss som ser en god del fotball, så hadde selvfølgelig Jones aldri blitt henta inn. Han har hatt tett opptil nøyaktig den prestasjonskurven jeg forventa og forutsa. Ja, faktisk litt dårligere også. I ett land hvor Janteloven står sterkt, så kommer fort stempelet som "besserwisser" o.l. når man skriver slikt, men faktum er at flere enn meg, både den engelske Sunderland- og Stokefansen, er enige i beskrivelsene av "KJ", og var det allerede den gangen han ble kjøpt inn. Dessverre...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde