Krank Seilas skrev:Torstein Norevik: Godt at du unnskylder deg. Når du først skal få ut din siste slakt av Mr.Walters så bør den ihvertfall inneholde korrekt fakta: Jonathan Walters har tross alt spilt ganske så mange kamper som høyre flankespiller noe som i min og Stokes verden ikke er en spissplass. Når din andre hakkekylling: Glenn Whelan snart takker av så er det å håpe at han omtales respekt......
Ja, jeg unnskylder meg, fordi jeg åpenbart har tråkket noen på tærne med mine synspunkter om Walters, og enkelte har oppfattet innlegget mitt som respektløst.
Min mening var ikke å være respektløs, men å gi uttrykk for min mening, som er at jeg mener det er riktig å gi slipp på Walters nå. At du oppfatter det som slakt, er nå så, men jeg håper likevel at du la merke til at jeg også har trukket han frem som et forbilde når det gjelder egenskaper som innstilling, innsats og det å blø for drakta. Er det slakt ?
Poenget mitt er at jeg mener at han ikke lenger er god nok for Stoke, rent fotballmessig, fordi han mangler egenskaper som fart og teknikk, og heller ikke er noen stor avslutter. Det mener jeg er et helt fair synspunkt, uten at dette trenger å bli oppfattet som respektløst.
Og, ja, det er riktig at han også har spilt mange kamper på høyre flanke, men han ble kjøpt inn som spiss, har spilt mange kamper som spiss og er hovedsaklig en offensiv spiller, og jeg mener derfor at han burde ha hatt en bedre scoringsrate enn det han har hatt.
Faktum er at Walters har vært en omstridt spiller, og det er mange som mener at han har fått mye mer spilletid enn det spillet hans skulle tilsi, spesielt under Pulis da han nærmest hadde klippekort på laget uansett hvordan han leverte. Dette ble da også mye omtalt - og kritisert - på nettet, i sosiale medier, på fansider og lignende, og er ikke noe "jeg har funnet på".
Så registrerer jeg derimot at han nå - når han forlater klubben - av enkelte omtales som en klubblegende, og at det å mene noe annet oppfattes nærmest som "å banne i kjerka". Det er det selvsagt lov å mene, men det må også være lov å være uenig i dette uten at dette trenger å bety at man er respektløs.
Og, ja, Whelan er heller ikke min favoritt, og jeg mener at det vil være riktig også å la han gå, å få inn en lignende spillertype men av enda bedre kvalitet.
Men, jeg må ærlig innrømme at jeg ikke liker å bli omtalt som respektløs fordi om jeg har en mening som ikke nødvendigvis er "politisk korrekt" i alle grupperinger. Dersom man ikke skal kunne si sin mening på forumet uten å bli tildelt slike karakteristikker, ser jeg for egen del liten glede i å fortsette med slike debatter.