Jonathan Walters

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Jonathan Walters

Innlegg theKanel » 07 Jul 2017, 19:04

Trist! Ein fotballspelar av den gode gamle sorten som alltid yter 300%. Alle klubba treng spelara som han. Gratulera til Burnley...
Kan ikkje berre ha da kjekt, må ha da litt gøy og!
theKanel
Ivrig Stokie

Innlegg onside » 07 Jul 2017, 19:10

theKanel skrev:Trist! Ein fotballspelar av den gode gamle sorten som alltid yter 300%. Alle klubba treng spelara som han. Gratulera til Burnley...

Jepp, trist at det ikke finnes plass til Walters sine utrettelige løp, og ikke minst produsent av målsjanser og mål, som han har scoret flest av i Premier League for Stoke, :(
og da betye £3M lite i denne sammenheng. Kommer til å følge med han i Burnley!

http://www.bbc.com/sport/football/40535778
http://www.the42.ie/jon-walters-burnley ... 2-Jul2017/
https://www.rte.ie/sport/soccer/2017/07 ... n-burnley/
http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html
http://www.burnleyexpress.net/sport/foo ... -1-8638375
onside
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 08 Jul 2017, 00:17

Skjønner at jeg er i utakt med en god del her, men jeg har aldri lagt skjul på at jeg ikke er blant Walters største fans og at jeg synest det er riktig å la han gå.

Han er en ærlig spiller, med en utrolig bra innstilling, men jeg mener han ikke (lenger) er god nok som spiss for et lag som har ambisjoner om å bli stabile på øvre halvdel av PL. Og som jeg har sagt ved flere anledninger; jeg kommer aldri til å skjønne at en spiss primært skal måles på hvor langt han løper, hvor hardt han jobber, eller hvor mange liter svette han legger igjen på banen, snarere enn på egenskaper som evnen til å komme til sjanser og avslutninger og til syvende og sist, evnen til å score mål.

Ja, Walters er god på de førstnevnte områdene, men langt fra like godt på de resterende - og etter mitt syn - viktigste områdene for en spiss. Derfor blir det - etter mitt syn - også noe svulstig å omtale Jonathan som en klubblegende, slik jeg ser enkelte gjør på ulike sosiale medier. Det er han langt ifra...fortsatt etter mitt syn. 8-)

Joda, han scoret 43 PL-mål på 226 kamper for Stoke. Omtrent hvert fjerde av disse (10) var scoret på straffespark, hvilket betyr at han står igjen med 33 spillemål på 226 kamper som spiss. Som atter betyr at han - som spiss - scoret et spillemål i omtrent hver syvende kamp, som igjen betyr et snitt på 5-6 spillemål per sesong.

Er det veldig imponerende for en spiss, som har som sin primære oppgave å score mål ? :?

Men for all del, han skal ha takk for syv år der han alltid har ytt 110 prosent for klubben. Det skal han i alle fall ha... 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg onside » 08 Jul 2017, 20:04

Torstein, man takker ikke av Walters på den måten! Respektløst.
onside
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 08 Jul 2017, 20:44

onside skrev:Torstein, man takker ikke av Walters på den måten! Respektløst.

OK, jeg ser den. Unnskyld ! :oops:

Ikke fordi jeg ikke mente det jeg skrev, men jeg ser at jeg kunne ha unnlatt å fokusere på det når en spiller forlater klubben etter å ha tjent oss trofast og blødd for drakta i så mange år.

Samtidig er dette et diskusjonsforum, der poenget er å gi uttrykk for sine meninger og åpne for debatt.

Og det er liten tvil om at meningene om Walters er delte, også blant fansen. For noen er Walters en stor helt, som omtales som en klubblegende. Andre har et mer moderat syn på dette, og synest at en slik status er langt i overkant. Jeg tilhører utvilsomt de siste.

Men at det er delte meninger om spillere er ikke unikt for Walters, men gjelder mange spillere. Og Walters skal selvsagt ha stor takk for alltid å ha gitt 110 prosent for klubben, uavhengig av hva man måtte mene om hans kvaliteter. Han er en ærlig spiller, med en fantastisk innstilling, og på det området er det mange som har mye å lære av Walters.

Så takk for innsatsen Jonathan, og lykke til videre !
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Krank Seilas » 09 Jul 2017, 15:05

Torstein Norevik: Godt at du unnskylder deg. Når du først skal få ut din siste slakt av Mr.Walters så bør den ihvertfall inneholde korrekt fakta: Jonathan Walters har tross alt spilt ganske så mange kamper som høyre flankespiller noe som i min og Stokes verden ikke er en spissplass. Når din andre hakkekylling: Glenn Whelan snart takker av så er det å håpe at han omtales respekt......
Krank Seilas
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 09 Jul 2017, 17:36

Tror ikke walters er den mest undervurderte spilleren blant stoke supportere i England. Men her inne derimot kan det virke sånn. Helt ufattelig spør dere meg
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 09 Jul 2017, 19:18

Krank Seilas skrev:Torstein Norevik: Godt at du unnskylder deg. Når du først skal få ut din siste slakt av Mr.Walters så bør den ihvertfall inneholde korrekt fakta: Jonathan Walters har tross alt spilt ganske så mange kamper som høyre flankespiller noe som i min og Stokes verden ikke er en spissplass. Når din andre hakkekylling: Glenn Whelan snart takker av så er det å håpe at han omtales respekt......

Ja, jeg unnskylder meg, fordi jeg åpenbart har tråkket noen på tærne med mine synspunkter om Walters, og enkelte har oppfattet innlegget mitt som respektløst.

Min mening var ikke å være respektløs, men å gi uttrykk for min mening, som er at jeg mener det er riktig å gi slipp på Walters nå. At du oppfatter det som slakt, er nå så, men jeg håper likevel at du la merke til at jeg også har trukket han frem som et forbilde når det gjelder egenskaper som innstilling, innsats og det å blø for drakta. Er det slakt ?

Poenget mitt er at jeg mener at han ikke lenger er god nok for Stoke, rent fotballmessig, fordi han mangler egenskaper som fart og teknikk, og heller ikke er noen stor avslutter. Det mener jeg er et helt fair synspunkt, uten at dette trenger å bli oppfattet som respektløst.

Og, ja, det er riktig at han også har spilt mange kamper på høyre flanke, men han ble kjøpt inn som spiss, har spilt mange kamper som spiss og er hovedsaklig en offensiv spiller, og jeg mener derfor at han burde ha hatt en bedre scoringsrate enn det han har hatt.

Faktum er at Walters har vært en omstridt spiller, og det er mange som mener at han har fått mye mer spilletid enn det spillet hans skulle tilsi, spesielt under Pulis da han nærmest hadde klippekort på laget uansett hvordan han leverte. Dette ble da også mye omtalt - og kritisert - på nettet, i sosiale medier, på fansider og lignende, og er ikke noe "jeg har funnet på".

Så registrerer jeg derimot at han nå - når han forlater klubben - av enkelte omtales som en klubblegende, og at det å mene noe annet oppfattes nærmest som "å banne i kjerka". Det er det selvsagt lov å mene, men det må også være lov å være uenig i dette uten at dette trenger å bety at man er respektløs.

Og, ja, Whelan er heller ikke min favoritt, og jeg mener at det vil være riktig også å la han gå, å få inn en lignende spillertype men av enda bedre kvalitet.

Men, jeg må ærlig innrømme at jeg ikke liker å bli omtalt som respektløs fordi om jeg har en mening som ikke nødvendigvis er "politisk korrekt" i alle grupperinger. Dersom man ikke skal kunne si sin mening på forumet uten å bli tildelt slike karakteristikker, ser jeg for egen del liten glede i å fortsette med slike debatter.
Sist endret av Torstein Norevik den 09 Jul 2017, 19:46, endret 4 ganger.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 09 Jul 2017, 19:26

bjørn123 skrev:Tror ikke walters er den mest undervurderte spilleren blant stoke supportere i England. Men her inne derimot kan det virke sånn. Helt ufattelig spør dere meg

Helt greitt, Bjørn, men faktum er at det mange - også i England - som mener at Walters har fått mer spilletid enn det spillet hans skulle tilsi, og ikke bare her inne på forumet. Det er bare å sjekke de ulike debattforumene på nettet, så vil man fort se det.

For min egen del mener jeg det samme om en spiller som Bojan, og jeg syntest det var ufattelig at han ble sendt på lån - og at enkelte syntes at dette var helt greitt - fordi jeg mener at han i form er en av våre aller beste spillere.

Men slik er det med supportere, man har ulike oppfatninger og ulike preferanser, både når det gjeld spillertyper og spillestiler. Det er imidlertid ingen som kan påberope seg fasiten. At man synest noe er ufattelig betyr derfor ikke nødvendigvis at man har rett... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 10 Jul 2017, 09:35

Med forbehold for Darren Fletcher (som jeg ikke kjenner noe til status på), så mister Stoke med Walters og Whelan de siste som har vært villige til å blø for drakta. Går Whelan også til Burnley, er det gitt at Clarets kommer høyere på tabellen enn Potters' stjernegalleri kommende sesong.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest