Manchester City - Stoke City

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Manchester City - Stoke City

Innlegg Morten T. » 05 Mar 2017, 00:31

onside skrev:He he, du får sagt det, men hva betyr det at du overlater dette til andre?
Sikkert noe jeg ikke har fått med meg, men så er jeg langt unne den indre kjerne i denne supporterklubben da :(

Bare at jeg trapper ned. Ingen som helst dramatikk i det.
Jeg har jo brukt ganske mye tid i godt og vel 10 år på dette her( og i og for seg lenger tilbake også ) og har enkelt og greit lyst til å bruke mer tid på andre ting fremover. Kommer jo selvfølgelig til å følge Stoke fortsatt( den "lidelsen" er det vanskelig å finne et dugandes remedie i mot :P ), men ikke like intenst som det har vært i perioder.
Jeg skal også være så ærlig å si at det er en del ting som har skjedd i og rundt fotballen de siste tiårene som jeg ikke er helt komfortabel med og som er et godt stykke unna det jeg en gang i tiden ble fascinert av.

Tidene( eller rettere sagt folk ) forandrer seg og det er greit, men alle må sjøl ta et standpunkt i forhold til hvor mye de vil engasjere seg i slike forandringer. :)

Uansett, vi er jo en form for idèel forening som i stor grad drives, og har blitt drevet, på dugnad av svært så kompetente folk( og nå snakker jeg ikke om meg sjøl, men de folka jeg har hatt den aller største gleden av å sitte i styret med i årenes løp, i tillegg til noen virkelig flittige medhjelpere ). Ingenting av dette har kommet av seg selv, men grunnarbeidet som er gjort av disse folkene har vært så sterkt og bra at det er en virkelig fin forening med et solid fundament som vi alle er medlemmer av. Skal det fortsette så tror jeg at det blir viktig at flere engasjerer seg i stort og smått framover. Det er jo ikke farlig å gjøre det, bare veldig gøy. :P
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg onside » 06 Mar 2017, 09:27

Skjønner Morten, 10 år i styr og stell er jo kjempebra, og i den perioden har det jo gått oppover også! Trist når gode bidragsytere legger inn årene likevel, men jeg antar du ikke legger bort din skarpe penn ei heller dine knallgode argumenterer her inne! Er det noe vi trenger er det sakelig, velformulerte, velbegrunnede og gjennomtekte innlegg og ikke bare ryggmargsreflekser! (den satt tenker jeg!)
onside
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 06 Mar 2017, 10:42

onside skrev:Er det noe vi trenger er det sakelig, velformulerte, velbegrunnede og gjennomtekte innlegg og ikke bare ryggmargsreflekser! (den satt tenker jeg!)

Ja, den var ny.
Har venta i nesten 10 år på den type tilbakemelding, men endelig en som har forstått det... :lol: ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Mar 2017, 11:06

Ser forresten ut til at Indi Martins er ute i denne. Det bør bety at Muniesa kommer inn i hans sted, hvis ikke Hughes skulle finne på å gå for Cameron i midtforsvaret( han har spilt der før ).

Jeg er ikke helt sikker på at Hughes fortsetter med Sobhi i denne, jeg tror kanskje han velger Diouf fra start i stedet. Jeg er også usikker på om han velger Johnson på bekostning av Bardsley( som strengt aldri spilte seg ut ), men sannsynligvis gjør han det.
Bony hadde neppe vært aktuell uansett, men i denne er han vel 100% uaktuell som følge av utlånet fra ManC(?).

Tipper på denne starten jeg:
Grant
Johnson-Shawcross-Muniesa-Pieters
Diouf-Whelan-Allen-Cameron-Arnautovic
Crouch
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 07 Mar 2017, 11:37

Morten T. skrev:Ser forresten ut til at Indi Martins er ute i denne. Det bør bety at Muniesa kommer inn i hans sted, hvis ikke Hughes skulle finne på å gå for Cameron i midtforsvaret( han har spilt der før ).

Jeg er ikke helt sikker på at Hughes fortsetter med Sobhi i denne, jeg tror kanskje han velger Diouf fra start i stedet. Jeg er også usikker på om han velger Johnson på bekostning av Bardsley( som strengt aldri spilte seg ut ), men sannsynligvis gjør han det.
Bony hadde neppe vært aktuell uansett, men i denne er han vel 100% uaktuell som følge av utlånet fra ManC(?).

Grant
Crouch

Mener jeg leste at både Johnson og Arnie kunne være tvilsomme til denne kampen. Johnson pga skade (var det en skulderskade ?) og Arnie har vært syk og kan være tvilsom av den grunn, om han ikke friskner til tidsnok.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Mar 2017, 15:14

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:Ser forresten ut til at Indi Martins er ute i denne. Det bør bety at Muniesa kommer inn i hans sted, hvis ikke Hughes skulle finne på å gå for Cameron i midtforsvaret( han har spilt der før ).

Grant
Crouch

Mener jeg leste at både Johnson og Arnie kunne være tvilsomme til denne kampen. Johnson pga skade (var det en skulderskade ?) og Arnie har vært syk og kan være tvilsom av den grunn, om han ikke friskner til tidsnok.

Går Arnautovic ut så spiller nok ganske sikkert Sobhi, men da må han nok forberedes på å ta et ganske så stort defensivt ansvar.
Hva med Shaqiri? Fortsatt skadet?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 07 Mar 2017, 15:45

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:

Grant
Crouch

Går Arnautovic ut så spiller nok ganske sikkert Sobhi, men da må han nok forberedes på å ta et ganske så stort defensivt ansvar.

Shaqiri skal være klar, ut fra hva jeg har lest.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Mar 2017, 18:13

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:Mener jeg leste at både Johnson og Arnie kunne være tvilsomme til denne kampen. Johnson pga skade (var det en skulderskade ?) og Arnie har vært syk og kan være tvilsom av den grunn, om han ikke friskner til tidsnok.

Shaqiri skal være klar, ut fra hva jeg har lest.

Okei.
I akkurat denne kampen ville jeg nok heller ha startet med Diouf enn Shaqiri. Rett og slett fordi han er bedre defensivt og virker( ut i fra innhoppet sist ) å være i god form, og det tror jeg blir viktig her. For mye hodeløst framover eller slapphet i det defensive arbeidet kan komme til å koste Stoke dyrt og skape store rom for ManC-spillerne å løpe i. Skjer det, så blir det fort fik og stygge sifre igjen...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 07 Mar 2017, 20:06

Her må Hughes for en gang skyld tenke litt før kamp, og legge en plan. Her må det ligges kompakt og det må kjøres kontringer når muligheten byr seg. Da må laget ha fart og Crouch må hvile denne kampen. Det må også være spillere som kan flytte beina litt kjappere enn en dieseltraktor. Ser dessverre ut til at Arni ikke rekker kampen, og det er veldig synd.

Hadde jeg vært Hughes så hadde jeg gått ut i 4-5-1 med følgende lag:

Grant
Johnson - Shawcross - Muniesa- Pieters(finnes dessverre ingen alternativer)
Afellay - Cameron - Imbula - Allen- Sobhi
Diouf
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 08 Mar 2017, 18:47

mfkpotter skrev:Her må Hughes for en gang skyld tenke litt før kamp, og legge en plan. Her må det ligges kompakt og det må kjøres kontringer når muligheten byr seg. Da må laget ha fart og Crouch må hvile denne kampen. Det må også være spillere som kan flytte beina litt kjappere enn en dieseltraktor. Ser dessverre ut til at Arni ikke rekker kampen, og det er veldig synd.

Hadde jeg vært Hughes så hadde jeg gått ut i 4-5-1 med følgende lag:

Grant
Johnson - Shawcross - Muniesa- Pieters(finnes dessverre ingen alternativer)
Afellay - Cameron - Imbula - Allen- Sobhi
Diouf

Jeg håper også MH kommer opp med en gameplan som fungerer i kveld. Håper i det lengste Arnie spiller og det kan vel være aktuelt å bruke Cameron som midtstopper? Hvis det så håper jeg Muniesa får plass på venstrabacken og Pieters en liten pause. Og helt enig mfkpotter, mot Manchester City så er det å flytte beina hurtig som blir viktig, det betyr at Crouch bør hviles, kanskje også Whelan. Her blir det bakrom og god plass å boltre seg i hvis vi tør og har fart; med andre ord; duket for Diouf og/eller Berahino fra start!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester