Tottenham Hotspur vs Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Tottenham Hotspur vs Stoke City

Innlegg bjørn123 » 26 Feb 2017, 16:50

Haugar tapte 15-1 i den nest øverste divisjon for mange år siden. Gjett hvem de kåret til Haugars beste spiller? Keeperen :lol:
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 26 Feb 2017, 16:55

Tottenham er veldig gode og spiller en type fotball jeg liker og anser som effektiv. Knallsterke bakover, kjappe kontringer med mange folk på løp og knallhard jobbing for å gjenvinne ballen.
Se og lær Mr. Mark "Stokelona" Hughes.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 26 Feb 2017, 17:03

Tottenham har giret ned et par hakk, og vi får låne ballen litt.
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 26 Feb 2017, 17:06

Tottenham kontrollerer dette greit. Hadde de fortsatt hvor de slapp i 1. omgang så hadde dette blitt veldig, veldig stygt.

Det er så synd at Stoke mangler guts og innsats. Den har blitt mer og mer fraværende dessverre...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 26 Feb 2017, 17:08

Sjåføren på coach nr. 2, med retur til Stoke-on-Trent planlagt kl. 16.45, sier at bussen går om 5 minutter :lol:
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg centauri » 26 Feb 2017, 17:22

Da har vi endelig fått i gang den spissen vi jaktet på i 2 år (?).

Mulig vi sparer noen pund i "suksessbonuser"? :cry:
centauri
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 26 Feb 2017, 17:24

Dette var klasseforskjell.

Når innsats, smartness, mangel på duellkraft, en god kampplan og riktige valg av spillerne mangler så blir det fik mot et såpass godt lag som Tottenham.

Dessverre.

Bittesmå plusser til Sobhi, Grant og Crouch. Resten av røkla var håpløst dårlige - inklusive den gråstenkte og dresskledde waliseren som ledet laget fra sidelinja.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 26 Feb 2017, 17:27

centauri skrev:Da har vi endelig fått i gang den spissen vi jaktet på i 2 år (?).

Mulig vi sparer noen pund i "suksessbonuser"? :cry:

Han var helt usynlig i dag og virker fortsatt utrent. Vi må nok gi han litt tid.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 26 Feb 2017, 17:37

Dette er kanskje den dårligste kampen Stoke noensinne har spilt i PL, med masse overskudd og friske bein så presterer de å ikke stille opp til kamp, og med en slagplan hvem som helst sittende på en pub kunne ha gjort bedre. Hughes velger utrolig nok å stille i en baktung og treg formasjon, med Whelan og Adam sentralt. Hughes viser igjen sin totale mangel på taktikkfronten, og jeg håper at Coates nå sier at nok er nok og tupper han ut snarest mulig.

I dag så var Stoke fortsatt på ferie, og Mark Hughes bør ta 99% av skylden for dette. Av spillerne på banen så var det bare Ramadan og Grant som kan få godkjent. Resten bør gå i seg selv og spørre om dette er holder, og om hva i huleste de driver med. Alle sammen er like dårlige, men hvis Whelan starter neste kamp, så håper jeg Coates selv ser at Hughes bør kontakte NAV.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 26 Feb 2017, 20:19

En fryktelig svak kamp fra vår side, og mest skuffende var den passive holdningen til laget i denne kampen. Vi sprudlet aldri.

Vi er fortsatt på 10. plass - og på øverste halvdel - som i og for seg er bra. Men det vi presterer er ikke så mye å skrive hjem om, vi svinger veldig i prestasjonene, og forsvarsspillet er til tider under enhver kritikk. Jeg har vært inne på det før, og gjentar det nå, Shawcross bør få en pause. Han er bare en skygge av den spilleren han var for noen sesonger siden, og er ikke lenger noen bauta i midtforsvaret. Han blir for treg, klarer ikke å henge med i svingene og kommer for ofte på etterskudd når vi møter gode lag - som idag - som spiller mye på kjappe kombinasjoner rundt sekstenmeteren. Faktisk synest jeg midtforsvaret fungerte langt bedre med kombinasjonen Indi/Muniesa, så kanskje det bør prøves igjen ?

Hva gjelder uttrykket "Stokelona", så blir jeg litt i stuss om hva enkelte egentlig legger i dette. Av og til får jeg inntrykk av at det her siktes til mye "possession", og balltrilling på tvers, men i mitt hode var det ikke dette som var "Stokelona". Begrepet oppstod vel i en periode hvor vi gjorde det veldig bra, og da lettbente teknikere som Bojan, Shaqiri, Arnie og Afellay dominerte avisoverskriftene som følge av glimrende spill. Selvsagt i utgangspunktet basert på at vi hadde hentet inn flere spillere fra Barcelona, men også at denne "lettbente" spillestilen var et så markert brudd med den spillestilen vi frem til da var blitt kjent for, "kick-and-run" stilen som var tuftet på lange baller, fysikk og dødballer. Hughes fikk da også veldig mye skryt for denne endringen av spillestil, og begrepet hintet vel også til - selvsagt satt på spissen - at Stoke under Hughes minnet mer om Barcelona enn om "gamle" Stoke under den foregående manageren. Vi var blitt et mye mer spillende lag, som holdt ballen langs bakken, og spilte mye gjennom midtbanen. At dette til tider medførte at "possession"-spillet kunne bli overdrevet, var vel så. Men det var vel ikke dette som det først og fremst ble snakket om når det ble snakket om Stokelona ? Snarere at vi - i manges øyne - spilte en langt mer "attraktiv" og offensiv fotball enn tilfellet hadde vært tidligere. Og aldri har vel toppnivået til Stoke i PL vært høyere enn da vi fikk dette til å klaffe ?

Hughes synes nå å gå mer og mer bort fra dette, og det mener jeg er synd. Laguttaket i dag minnet mer om et laguttak under vår tidligere sjef, enn det Hughes stod for de to første sesongene i Stoke. Hughes syntes i sin tid å ville bygge laget sitt rundt spillere som Bojan, Arnie, Shaqiri, Imbula og Afellay. Disse har blitt mer og mer sjaltet ut - Bojan er endog borte - til fordel for spillere som Whelan, Adam, Walters og Crouch. Alle favoritter hos vår tidligere manager. Men uten at denne dreiningen fra Hughes`side har medført noen bedring av resultatene. Det var vel dagens kamp et godt eksempel på.

Etter mitt syn blir kombinasjonen Adam/Whelan for baktung, begge er relativt langsomme, og kommer ofte på etterskudd når vi møter gode lag. Adam kan finne på overraskende ting fremover, mens Whelan nesten konsekvent orienterer seg bakover, og er lite kreativ fremover. Jeg skulle ønske meg Imbula/Allen i de posisjonene, begge er bra defensivt, men har også offensive gener. Og nå som Ramadan er begynt å vise bra takter, kanskje satset på han og Arnie på hver sin ving, og med Shaqiri i 10`er-rollen. Eventuelt Afellay i den rollen, med Shaqiri på kant, selv om jeg synest sistnevnte kommer mer til sin rett i 10`er-rollen.

Så får vi håpe at Berahino - når han blir mer "match-fit" - etter hvert få en "fair" sjanse til å etablere seg på spiss-plass, og ikke bare henføres til sporadiske innhopp.

Det gir lite mening i å kjøpe inn spillere til 12m pund (Berahino og Shaqiri) og 18m pund (Imbula) for så å bare bruke de sporadisk. Enten må de brukes, eller de må selges. Å ha 40-50m pund sittende på benken - i en klubb som Stoke - er relativt bortkastet.

Hughes imponerte meg i starten, men har ikke imponert meg det siste året. Jeg er ikke på manager-jakt nå, men også Sparkys innsats må evalueres ved sesongslutt. Jeg stiller en del spørsmål ved både taktikk, laguttak og prioriteringene han har foretatt det siste året. For meg fremstår han mer og mer som en manager som famler i blinde. Kanskje fordi han - da han ble satt under press som følge av manglende resultater - valgte å fravike det han hadde hatt suksess med tidligere, og i etterkant synes å ha mistet både retning og mål ?

Det tror jeg var en tabbe... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest