West Ham - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: West Ham - Stoke

Innlegg Morten T. » 05 Nov 2016, 18:52

Utskjelte spillere som Adam, Walters og Bardsley har virkelig levert i dag og vært blant lagets aller beste.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg onside » 05 Nov 2016, 18:56

Morten T. skrev:Utskjelte spillere som Adam, Walters og Bardsley har virkelig levert i dag og vært blant lagets aller beste.

Veldig enig i den, ta med Pieters også så får de oppreisning i dag.
Nå ser det også ut til at det er Stoke som har scoret begge målene i dag, da Whelan var sist på West Ham sitt mål :) eller :(
onside
Ivrig Stokie

Innlegg onside » 05 Nov 2016, 18:58

Stoke ubeseiret i SEKS kamper, imponerende etter den forferdelige starter på 16/17.

Jeg hyller Walters, Bojan og Adam i dag! :D :D :D :D
onside
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 05 Nov 2016, 18:59

En meget bra match av Stoke, sannsynligvis sesongens beste.
Bra gjennomføring, aggressivt over hele banen og meget bra bakover. Hadde ikke vært noe som helst å si på hvis Stoke hadde tatt alle tre pinnene her.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 05 Nov 2016, 19:00

Veldig bra match av Stoke, hadde fortjent 3 poeng. Alle gutta får godkjent!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg centauri » 05 Nov 2016, 19:12

Kun 8 lag som har scoret mer enn Stoke (med 13 mål).
Dette er ikke vanlig.
Vi pleier ligge helt i bunn når det gjelder
antall scorede mål :?: :roll: :D :D
centauri
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 05 Nov 2016, 19:41

Svein Nilsen skrev:Veldig bra match av Stoke, hadde fortjent 3 poeng. Alle gutta får godkjent!

Enig Svein! Det jeg så av matchen var dette kollektivt meget bra. Stoke skapte, vant dueller, bra bakover igjen. Laginnsats!
Sobhi var da også brukbar, selvom det ikke er overraskende at en 19 åring i sin første PL start varierer i presisjon. Jeg gir han +. Hyggelig at Bojan skårer, noe han gjør med strålende teknikk i etterkant av herlig fight av vår mann Walters.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 05 Nov 2016, 21:45

Vi tar med oss et veldig fortjent poeng fra en vanskelig bortekamp, det er veldig positivt selv om West Ham denne sesongen langt fra har vært like gode som i forrige sesong. Veldig god laginnsats, og idag det er kollektivet Stoke som vinner ett poeng.

Joda, Walters ofrer seg i forkant av scoringen, og spiller en bra kamp idag, men å kalle scoringen nesten "ferdigscora" er vel å ta litt hardt i Morten, selv om jeg har forstått at du verdsetter arbeidshester som Walters vel så høyt som slepne teknikere som Bojan, noe som selvsagt er helt alright ;) Men i mine øyne viste Bojan flott avslutningsteknikk og ro i det avgjørende øyeblikket, og jeg er ikke så sikker på om det hadde blitt mål dersom det hadde vært spillere som Whelan, Bardsley, Diouf...eller Walters... :mrgreen: som hadde vært i samme situasjon... ;)

Så var vi selvsagt litt heldige med at keeper Adrian fant det for godt å dra på bærtur i forkant av scoringen, og han gjorde ellers en del rart, men scoringen i seg selv var fortjent. Grant på sin side var solid som vanlig, og har vært en veldig god erstatter for Butland.

Enig i at Allen ikke hadde sin beste kamp idag, selv om han var mye borti ballen, heller ikke Bony like god som i de foregående kampene. Forsvaret har "satt seg", og fremstår nå veldig solid, og det var ikke mye West Ham skapte utover scoringen. Whelan og Adam fungerer også bra sammen, foran stopperne.

Sobhy gjør en del bra, og kan nok bli skikkelig god, tatt i betraktning at han bare er 19 år. Noen fullgod erstatter for Arnie er han nok likevel ikke ennå.

Jeg er meget fornøyd med ett poeng borte mot West Ham, og spesielt tatt i betraktning at vi manglet både Shaqiri og Arnautovic, våre to beste offensive spillere sammen med Bojan. Og apropos Bojan, så håper jeg Hughes finner en løsning som gjør at vi kan bruke alle tre samtidig, for Bojan er for god til å sitte på benken kamp ut og kamp inn. Det samme mener jeg for så vidt gjelder Imbula, selv om han ikke imponerte i sesonginnledningen.

Seks kamper på rad uten tap nå, og det blant annet etter vanskelige bortekamper mot Man. U og West Ham inne i denne rekken. Det er meget bra, men det aller beste er kanskje likevel at jeg tenker at vi ennå har mer å gå på. Jeg tror dette kan bli en meget hyggelig sesong for oss Stoke-supportere, selv om jeg skal vokte meg vel for "å ta av". All erfaring viser at det snur veldig fort i fotball, og at høye fjell og dype daler gjerne går hånd i hånd ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 05 Nov 2016, 22:39

Torstein Norevik skrev:Joda, Walters ofrer seg i forkant av scoringen, og spiller en bra kamp idag, men å kalle scoringen nesten "ferdigscora" er vel å ta litt hardt i Morten, selv om jeg har forstått at du verdsetter arbeidshester som Walters vel så høyt som slepne teknikere som Bojan, noe som selvsagt er helt alright ;) Men i mine øyne viste Bojan flott avslutningsteknikk og ro i det avgjørende øyeblikket, og jeg er ikke så sikker på om det hadde blitt mål dersom det hadde vært spillere som Whelan, Bardsley, Diouf...eller Walters... :mrgreen: som hadde vært i samme situasjon... ;)

Så var vi selvsagt litt heldige med at keeper Adrian fant det for godt å dra på bærtur i forkant av scoringen, og han gjorde ellers en del rart, men scoringen i seg selv var fortjent. Grant på sin side var solid som vanlig, og har vært en veldig god erstatter for Butland.

Tja, her svarer du vel selv på årsaken til at jeg sa NESTEN ferdigscoret...
Hadde keeperen til West Ham stått der han skulle, altså på streken, så hadde han høyst sannsynlig reddet skuddet til Krkic...
Men for all del, en bra prestasjon av Krkic, men i mine øyne var altså prestasjonen til Walters bedre. Han gikk fryktløst inn i duellen med keeper, ble til og med liggende skadet etterpå, og det er jeg ikke helt sikker på at spillere som Shaqiri, Imbula...eller Krkic....ville ha turt å gjøre... :mrgreen: ...hvis de hadde vært i samme situasjon. ;)

Ja, jeg liker spillere som ofrer skjorta og blod og svette for laget og mener at de gjennomgående får altfor lite kudos for sine prestasjoner, mens på den annen side spillere som først og fremst er teknisk gode får litt for mange hallelujah-rop for prestasjonene de gjør.

La oss ta en spiller som Krkic for eksempel. Han startet egentlig ganske svakt i Stoke, ble gradvis bedre og presterte periodevis meget bra frem til han ble skadet, men etter at han har kommet tilbake så har han egentlig ikke prestert spesielt bra sett over tid. Mange feilvalg og svake avleveringer, men å hevde dette akkurat i dag etter at mannen har scoret ett mål( som av noen tilsynelatende er et slags bevis på at man er meget god ) tenderer jo til galskap og betyr at man sannsynligvis vil få mye motbør i forhold til synspunktet. Fordi en god del har kortidshukommelse og ser på fotball som ferskvare...

Det jeg altså synes er litt rart, ja beint ut fascinerende, er at enkelte spillere kan gjøre ni feilvalg og en god/meget god prestasjon og bli hyllet voldsomt, mens andre spillere som gjør ni bra handlinger( for eksempel tacklinger, press osv. ) og en svak handling får masse pepper og den ene situasjonen som er svak blåses voldsomt opp.

Jeg tror det henger sammen med at flere egentlig er mest fascinert av driblere og teknikere( og kanskje innerst inne har en slags "soft spot" for for eksempel spansk fotball ), men personlig er jeg mest fascinert av selve Laget med stor L og har for lengst forstått at fotball er et komplekst og sammensatt spill som trenger flere forskjellige typer med forskjellige egenskaper og spisskompetanse for at maskineriet skal fungere. Det er sammensetningen av et lag som fascinerer meg hva kommer til klubber jeg liker. Heltedyrkelsen av enkeltspillere synes jeg har gått noen hakk for langt i vår tid og min fascinasjon for fotballsporten begynte med, for sånn ca. hundre år siden, at det var et lagspill. Men vi lever jo, uten at jeg håper at jeg fremstår som altfor passiv-aggressiv pga. synspunktet, i en annen tid nå med andre verdier og holdninger...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg onside » 06 Nov 2016, 10:46

Gode oppsummeringer Torstein og Morten, vil bare legge til et par setninger om Charlie Adam. Egentlig ikke min favorittspiller, men har stor sans for Adam i de to siste kampene. Han måtte slite benken mye av fjoråret og også starten på denne sesongen. Det har vel bare blitt to veldig små innhopp uten at noen hoppet i taket av den grunn. Forrige helg ble det 90 fullkomne minutter mot Swansea og han balanserte den baker midtbanen sammen med Whelan på en rolig sikker måte. Gode langpasninger, enkle fintebevegelser og ikke minst han signatur: to kanonskudd i stolpen.

Han fortsatte også i går med gode pasninger, kloke avskjerminger, gode taklinger uten å være grisete. Snur spillet elegant og kom også i går til korte veggpasninger og holdt på å gå helt igjennom å score i går. At har blir løpt opp fordi han er litt treig, får så være, uansett ble han kåret til Man of the Match av Sky Sports.

Imponerende i de to siste kampene både individuelt og ikke minst som lagspiller. Dette er godt nytt for Hughes, gleder meg til de neste kampene som er Bournmouth, Watford og Burnely.... her må det bli endel poeng! 8-)
onside
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest