Stoke City vs West Bromwich Albion

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City vs West Bromwich Albion

Innlegg Morten T. » 25 Sep 2016, 12:37

Torstein Norevik skrev:
Lilledino skrev:Så utrolig unødvendig...
Da er vi på siste igen, med hele 2 poeng.. Og kampen er ikke ferdig...

Det er håp i hengende snøre...Vi er vel i samme situasjon som forrige sesong, om jeg ikke husker feil, med to poeng etter seks kamper. Da ble vi nr. 9 ;)

Men fryktelig surt med scoring imot på overtid, tre poeng i dag hadde betydd så enormt mye... :?

Jeg håper likevel at det ennå ikke trykkes på panikk-knappen og at Hughes sparkes. Ikke at jeg tror Coates kommer til å gjøre det, for han er en mann med is i magen og en som ser det store bildet. Det kommer til å snu og komme bedre tider, det føler jeg meg ganske sikker på, for det er langt mer kapasitet i dette mannskapet enn det vi får ut for tiden. Men det er liten tvil om at Hughes nå trenger resultater, slik at ikke presset på hans avgang blir for stort. Det er allerede betydelig... :?

Enig i dette med at panikk-knapper ikke skal trykkes på i tide og utide, men jeg tror de som gjør den øvelsen nå først og fremst gjør det basert på forrige sesongs svake avslutning i tillegg til den skrale åpningen av denne. Setter man de to periodene i sammenheng så ser det ikke akkurat lovende ut for Stoke City Football Club generelt og Mark Hughes spesielt.

Hvis man derimot ser på fotballsesonger som noe som innehar vanntette skott i mellom seg så er det ikke sikkert at man nødvendigvis trenger å se helsvart på det som skjer for tiden, men okke som hvordan man enn snur og vender på det så har dette vært en svak start, faktisk den aller svakeste sesongstarten, uansett divisjon, på veldig, veldig mange år.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 25 Sep 2016, 18:58

Kampen i går var faktisk ikke rare framskrittet! Vi hadde rimelig god kontroll i perioder men skaper svært lite. Når vi så endelig scoret gikk vi i den klassiske fella (hvorfor gjør så mange lag det, gang etter gang?), legger oss dypere og lar motstanderen FÅ kampen. Da kommer de høyt i banen og sjansene, eller den ene sjansen kommer og vi mister poengene, jævlig irriterende!
Bony har så langt fremstått som en usedvanlig dårlig fotballspiller og har vel etter 3-4 kamper ennå ikke skapt eller hatt en målsjanse! Han virker , tung, treg og litt uinteressert og har kun hatt ballen feilvendt! At vi setter inn Charlie Adam og ikke Imbula på slutten av kampen viser vel hvor god Imbula er for øyeblikket! Det samme er det vel å si om Peter Crouch som ikke har vært god nok for PL på et par sesonger, men som Mark Hughes fortsatt forventer skal gjøre underverker for oss. Hadde MH hatt baller hadde han satt et par av gamle gutta på tribunen og hentet inn noen av unggutta, i første omgang på benken for å matche de litt forsiktig.
Vi må opp en 10-12 hakk skal vi ha noe å hente på Old Trafford neste søndag, det gjør vi! Come on you mighty, mighty Potters!! 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 27 Sep 2016, 00:11

Forrige sesong hadde Stoke en av PL absolutt dårligste målforskjeller. Etter at Butland ble ute med skade, virker det som at det som var av trygghet i forsvaret, har blitt helt borte.
De ellers så solide Shawcross og Pieters har ikke levert som tidligere, og Stoke har jo alltid vært avhengig av en keeper av høy klasse. Grant viser tendenser, så da er det bare å håper at
han gjør en duganes jobb videre.....Og det er nok bare å innse at Hughes ikke helt vet hva det vil si å utnytte og å forsvare seg mot døballer. Er vanskelig å forstå hvorfor han ikke får mer
orden på dette.....er så mange spillere som har prestert under det som kreves og som er en selvfølge, og Bony har foreløpig vært mer eller mindre daukjøtt. Foreløpig er det bare Arnauto,
Shaqiri og Joe Allen som har vært stabile og vist solid klasse. Lurer hvor lenge dette skal holde på, før det skjer et mirakel av gode resultater eller at Hughes er ferdig i Stoke City FC.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 27 Sep 2016, 10:49

-Tottal- skrev:Forrige sesong hadde Stoke en av PL absolutt dårligste målforskjeller. Etter at Butland ble ute med skade, virker det som at det som var av trygghet i forsvaret, har blitt helt borte.
De ellers så solide Shawcross og Pieters har ikke levert som tidligere, og Stoke har jo alltid vært avhengig av en keeper av høy klasse. Grant viser tendenser, så da er det bare å håper at
han gjør en duganes jobb videre.....Og det er nok bare å innse at Hughes ikke helt vet hva det vil si å utnytte og å forsvare seg mot døballer. Er vanskelig å forstå hvorfor han ikke får mer
orden på dette.....er så mange spillere som har prestert under det som kreves og som er en selvfølge, og Bony har foreløpig vært mer eller mindre daukjøtt. Foreløpig er det bare Arnauto,
Shaqiri og Joe Allen som har vært stabile og vist solid klasse. Lurer hvor lenge dette skal holde på, før det skjer et mirakel av gode resultater eller at Hughes er ferdig i Stoke City FC.

Vil ikke kalle Shaqiri stabil akkurat ....
Men når det gjelder dødball må det kunne gå an å trene på det, her er vi virkelig elendige. Dødball i mot betyr fare. Dødball for betyr en tur innom kjøleskapet! Og kanskje en tur på do. Ingen fare ....eller kontret det andre laget?
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 27 Sep 2016, 12:34

gmel skrev:
-Tottal- skrev:Forrige sesong hadde Stoke en av PL absolutt dårligste målforskjeller. Etter at Butland ble ute med skade, virker det som at det som var av trygghet i forsvaret, har blitt helt borte.

Vil ikke kalle Shaqiri stabil akkurat ....
Men når det gjelder dødball må det kunne gå an å trene på det, her er vi virkelig elendige. Dødball i mot betyr fare. Dødball for betyr en tur innom kjøleskapet! Og kanskje en tur på do. Ingen fare ....eller kontret det andre laget?

Det kan jeg være enig i, både Shaqiri og Arnauto har både gode og dårlige kamper.....men har helt klart vært våre beste, sammen med Allen. IMO.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 27 Sep 2016, 20:46

gmel skrev:
-Tottal- skrev:Men når det gjelder dødball må det kunne gå an å trene på det, her er vi virkelig elendige.

Mon det, men denne statistikken viser faktisk at Stoke ikke var særlig gode på dette på slutten av Pulis sin periode heller:
http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... et-pieces/

Stoke var nok først og fremst bedre på offensive dødballer før og der er vi ikke like effektive lenger. Nå ligger det alltid en del variabler bak tall som dette, men jeg liker å få statistikker som dette og forskning slengt i trynet, fordi all god forskning aldri konkluderer skråsikkert og at det alltid er noe nytt å snappe opp. Uansett kan man nok slå fast at Stoke er svake på dødballer, men at de har blitt så mye svakere på dette feltet( og da først og fremst defensive dødballer ) under Hughes, som for eksempel jeg tidligere har hevdet, ja det mener jeg man ikke kan konkludere klippefast med. Ikke helt ulikt en god del andre temaer innenfor denne fascinerende idretten( hvis vi da ser bort i fra staffasjen, spenna og enkeltindivider som tvert i mot er med på å gjøre sporten usjarmerende ) ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 27 Sep 2016, 20:58

Morten T. skrev:
gmel skrev:
-Tottal- skrev:Men når det gjelder dødball må det kunne gå an å trene på det, her er vi virkelig elendige.

Mon det, men denne statistikken viser faktisk at Stoke ikke var særlig gode på dette på slutten av Pulis sin periode heller:
http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... et-pieces/

Stoke var nok først og fremst bedre på offensive dødballer før og der er vi ikke like effektive lenger. Nå ligger det alltid en del variabler bak tall som dette, men jeg liker å få statistikker som dette og forskning slengt i trynet, fordi all god forskning aldri konkluderer skråsikkert og at det alltid er noe nytt å snappe opp. Uansett kan man nok slå fast at Stoke er svake på dødballer, men at de har blitt så mye svakere på dette feltet( og da først og fremst defensive dødballer ) under Hughes, som for eksempel jeg tidligere har hevdet, ja det mener jeg man ikke kan konkludere klippefast med. Ikke helt ulikt en god del andre temaer innenfor denne fascinerende idretten( hvis vi da ser bort i fra staffasjen, spenna og enkeltindivider som tvert i mot er med på å gjøre sporten usjarmerende ) ;)

Dersom det ikke går an å trene på dette slik at vi kommer på et akseptabelt nivå ender vi opp med:
Flaks
Iboende dyktighet
Motstanderens inkompetanse

Det siste punktet gjelder desverre oss andre veien.....
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 27 Sep 2016, 23:05

gmel skrev:Dersom det ikke går an å trene på dette slik at vi kommer på et akseptabelt nivå ender vi opp med:
Flaks
Iboende dyktighet

Nettopp.
Mitt forslag er at Stoke trener mer på defensive og offensive dødballer, slik at de slipper å være så avhengig av de faktorene du nevner her.

Det å være god på dødballer( frispark, cornere, straffespark ) er faktisk veldig viktig, helt til noen evt. skulle få det for seg å forby dødballsituasjoner i fotballen. Inntil da er det bare å trene på dette og jeg må ærlig innrømme at jeg sliter litt med å forstå hvor vanskelig det kan være. Dette er såkalte faste situasjoner og bør være håndterbart.
Noe annet jeg stusser over er at høyt gasjerte fotballspillere sliter så voldsomt med for eksempel å slå et bra hjørnespark. Ballen ligger helt stille, spilleren er ikke under press og bør etter utallige treningstimer og repeteringer faktisk klare å løfte ballen inn i farlig område. Hadde en snekker, slakter, sykepleier eller bussjåfør vært like unøyaktig i sin utførelse av sitt daglige arbeid, så hadde de fått fyken tvert.

En spiller som for eksempel Bojan Krkic, som av flere ofte løftes fram som en meget god spiller, treffer faktisk svært sjelden med hjørnesparkene han tar og sånn sett skusler Stoke bort en potensiell mulighet.

Det er gapet mellom det å faktisk være spillere på toppnivå og prestere så dårlig på en fast situasjon som forundrer meg, for det er tross alt karer som visstnok har lagt ned tusenvis av timer på treningsfeltet vi snakker om her, og ikke fyren med kulemaga og kronisk lyskestrekk på Oslo Taxi sitt 2. lag i bedriftsserien 3. divisjon avdeling C....
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 28 Sep 2016, 08:57

Morten T. skrev:
gmel skrev:Dersom det ikke går an å trene på dette slik at vi kommer på et akseptabelt nivå ender vi opp med:
Flaks
Iboende dyktighet

Nettopp.
Mitt forslag er at Stoke trener mer på defensive og offensive dødballer, slik at de slipper å være så avhengig av de faktorene du nevner her.

Det å være god på dødballer( frispark, cornere, straffespark ) er faktisk veldig viktig, helt til noen evt. skulle få det for seg å forby dødballsituasjoner i fotballen. Inntil da er det bare å trene på dette og jeg må ærlig innrømme at jeg sliter litt med å forstå hvor vanskelig det kan være. Dette er såkalte faste situasjoner og bør være håndterbart.
Noe annet jeg stusser over er at høyt gasjerte fotballspillere sliter så voldsomt med for eksempel å slå et bra hjørnespark. Ballen ligger helt stille, spilleren er ikke under press og bør etter utallige treningstimer og repeteringer faktisk klare å løfte ballen inn i farlig område. Hadde en snekker, slakter, sykepleier eller bussjåfør vært like unøyaktig i sin utførelse av sitt daglige arbeid, så hadde de fått fyken tvert.

En spiller som for eksempel Bojan Krkic, som av flere ofte løftes fram som en meget god spiller, treffer faktisk svært sjelden med hjørnesparkene han tar og sånn sett skusler Stoke bort en potensiell mulighet.

Det er gapet mellom det å faktisk være spillere på toppnivå og prestere så dårlig på en fast situasjon som forundrer meg, for det er tross alt karer som visstnok har lagt ned tusenvis av timer på treningsfeltet vi snakker om her, og ikke fyren med kulemaga og kronisk lyskestrekk på Oslo Taxi sitt 2. lag i bedriftsserien 3. divisjon avdeling C....

Ja, det hele er så enkelt at øvelse gjør mester. Så mye penger det er i klubben må det være det minste problem å hente inn noen med skikkelig kompetanse på dette, og å sette av tid. For tid har de nok av!
Ellers er vel Bojan og Shaqiri cornerspesialister fordi de er for små til å stå i feltet.
Som på barneskolen , de tregeste står i back.....
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 28 Sep 2016, 10:07

Jeg gremmes HVER gang en corner blir headet ut av en forsvarsspiller som står foran nærmeste stolpe! Det skjer ufattelig ofte og jeg kan ikke begripe at ikke en fotballspiller på et anstendig nivå skal klare å beregne ballbanen etc på et hjørnespark når ballen ligger helt stille! Ufattelig.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Majestic-12 [Bot] og 1 gjest