Mark Hughes er vår nye manager. Meninger?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Mark Hughes er vår nye manager. Meninger?

Innlegg Morten T. » 27 Apr 2016, 16:46

Torstein Norevik skrev:Og i debatten Hughes vs Pulis. Uansett om man foretrekker den ene eller den andre av de to, om man sverger til solid defensiv organisering med fokus på dødballer, eller en mer "spillende" stil , så er det like fullt et uomtvistelig faktum at Hughes i alle sine tre sesonger har hatt bedre resultater - målt i poeng og tabellplasseringer - enn det Pulis greidde i sin beste sesong de fem sesongene han styrte skuta i PL. Dette til tross for at sistnevnte hevdes å være i verdensklasse når det gjelder defensiv organsiering.

Ja, han er i verdensklasse i forhold til å organisere sine lag defensivt, men offensivt har definitivt stilen utviklingspotensial. Min påstand er faktisk den at hvis ikke Pulis hadde vært en mastermind i den defensive organsineringa, så hadde noen ganske få av oss sittet her nå i dag og diskutert det bitre tapet forrige helg mot Colchester, Leyton Orient eller Exeter...

Og ja, det er et uomtvistelig faktum at Hughes har løftet klubben ett hakk plasseringsmessig og med en håndfull poeng, men kan noen der ute faktisk være HELT skråsikre på at det er en utvikling som ikke ville ha skjedd uansett? Nei, selvfølgelig kan de ikke det, på tross av at de gir inntrykk av det gjennom egne kontstruerte teorier som spinner rundt diffuse ord som f.eks. "tendenser" o.l.
Som nevnt før er suksess relativ og i min bok betyr det at det å løfte en klubb fra midten av ingenmannsland og opp til en stabil tilværelse i verdens beste liga er en vanvittig bra prestasjon. Det ble riktignok ingen pokaler under perioden, men klubben var nær i 2011 og spilte, og leverte en god innsats, sesongen etter i det Europa som mange supportere nå drømmer om at klubben skal kopiere noen få år etter...

For meg er alt dette generelle mishaget mot Pulis og stilen hans nesten en gåte. Spesielt når man ser hva slags syn andre managere og øvrige fagfolk bringer til torgs.

F.eks. må vel Jose Mourinho sies å ha litt peiling, eller hva?:
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... wants.html

Eller hva med Darren Fletcher f.eks.?:
http://www.bbc.com/sport/football/32453735

Eller Alex Ferguson?:
http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... ocess.html

Og Redknapp?:
http://www.tottenhamhotspur.com/news/ha ... ke-200810/

Eller røkla?:
http://www.bbc.com/sport/football/27253266

Og til slutt kanskje en grunn til at siste sesong i managerstolen i Stoke ikke gikk som forventet?:
http://www.stokesentinel.co.uk/Tony-Pul ... story.html

I sum er det derfor for meg en gåte alt dette mishaget mot en fyr som beviselig er og har vært flink og som får anerkjennelse så det smeller etter fra de aller fleste i bransjen. Det er derfor jeg har lett etter andre mulige årsaker til dette irrasjonelle mishaget noen har utbasunert i årevis og det er derfor jeg har kommet frem til at det hele koker ned til underholdning, estetikk og at samtalene om fotball med naboen eller rundt kaffemaskinen på jobben nå fortoner seg lettere og mer behagelig enn for noen få år siden.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 28 Apr 2016, 20:43

Mens Stoke nærmest synes å ha forlatt åstedet og slukket lyset de seineste kampene fyrer Pulis opp før den svært krevende bortematchen mot Spurs mandag, og sa noe i denne retning: PL er og skal framstå som den tøffeste og beste ligaen. Det har vi (wba) et ansvar for å bidra til.
Som alle veit kjørte Spurs på med sitt strålende spill i 1 omg. Wba spilte på sitt register og slapp unna med 0-1 til pause, og glefset tilbake i 2.omg. Virket som de holdt seg til kampplan og gav høytflyvende Tottenham en på trynet.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 29 Apr 2016, 01:36

Nei, man kan selvsagt ikke være skråsikker på at ikke også Pulis kunne ha ført oss til stadig nye rekorder for klubben i Premier League slik Hughes har gjort. Når det likevel konkluderes med at så neppe ville ha skjedd bygger det på tro, antakelser og mer eller mindre kvalifisert gjetning. Som det vil være i alle diskusjoner om fotball. Men på det tidspunktet Pulis måtte gå var det ingenting som tydet på at klubben var i ferd med å ta steget mot "the next level", slik han hadde snakket om, og mange opplevde at klubben hadde stått på stedet hvil de siste sesongene, at progresjonen hadde stoppet opp, og at vi endog var i ferd med å stagnere. Resultatene var for nedadgående og interessen for klubben og salget av sesongbilletter var det samme.

Men skråsikker kan man selvsagt ikke være. Men skal man forfølge det sporet vil det også kunne hevdes at det er ingen som kan si skråsikkert at ikke også Hughes kunne ha ført Crystal Palace ut av sumpa og til en trygg plassering midt på tabellen, og blitt Manager of the Year, om han bare hadde fått sjansen... ;)

Jeg ser også at Pulis berømmes for å være pragmatisk, og at han tilpasser seg mannskapet han har til rådighet. Som eksempel vises det til at han i tiden i Crystal Palace kjørte en annen - og langt mer offensiv - stil enn vanlig, fordi han hadde en annen type spillere til rådighet. Han la opp kartet etter terrenget, som det sies.

Men også den sesongen Pulis styrte skuta i Crystal Palace kom poengene i hovedsak som følge av få innslupne mål og ikke mange scorede mål. Faktum er at Crystal Palace i 2013/14-sesongen, med Pulis ved roret, kun scoret 33 mål på 38 kamper. Bare Norwich (28) og Cardiff (32) scoret færre, og de rykket begge ned. Nei, grunnlaget for Crystal Palace sin poengfangst var ikke heftig angrepsspill, men igjen solid forsvarsspill, der bare 6 lag slapp inn færre mål i PL den sesongen enn London-laget. "Same procedure as every year..." ;)

Det er mulig at kritikken mot Pulis oppleves som mishag mot han. For min del har jeg imidlertid ingenting i mot Pulis som person, Jeg har aldri hatt gleden av å treffe han, men han fremstår som en sympatisk og hyggelig mann med høy integritet, og jeg har hørt fra noen av dere som har truffet han at han er en meget hyggelig fyr. Men han forfekter en spillestil jeg ikke liker. Og jeg er ikke enig i at den spillestilen er mer effektiv enn den stilen Hughes har innført. Resultatene de to har hatt gir ikke grobunn for en påstand om at Pulis sin stil er mer effektiv, selv om det selvfølgelig kan argumenteres med at det ikke er skråsikkert at ikke også Pulis kunne ha oppnådd de samme resultatene som Hughes har gjort. Nei, kanskje ikke, men han gjorde det ikke de årene han prøvde.

Personlig opplever jeg det veldig motsatt. Hughes får ikke i alle kretser den kudosen han burde ha fått, fordi det fremlegges som at det egentlig bare skulle mangle om han ikke skulle gjøre det bra når han kom til duk og dekket bord. At vi under Hughes har satt stadig nye rekorder skyldes altså mest at han overtok et solid fundament etter Pulis, og ikke det han selv har gjort etterpå.

Ja, han overtok et solid fundament. men han har videreutviklet dette fundamentet. Han har hentet inn nye spillere av høyere kvalitet enn de vi hadde. Mye takket være hans høye stjerne som tidligere spiller i verdensklasse, noe som tiltrekker seg spillere (noe flere av signeringen under Hughes har understreket), men også på grunn av hans brede nettverk med gode kontakter inn i noen av Europas største klubber. Vi har under Hughes signert kvalitetsspillere som det ville ha vært utenkelig at vi ville ha signert under Pulis.

Pulis får gode skussmål fra mange. Mourinho, Ferguson, Redknapp med flere skryter av han. Med slike skussmål skulle man tro at storklubbene lå langflate etter han. Har de gjort det ? Nei, i så fall er det en meget godt bevart hemmelighet.

Mark Hughes har tidligere vært manager i Manchester City. Han har denne sesongen vært koplet til Chelsea og Manchester United, og i dag og i går har det fremkommet rykter i engelske aviser om at han er ønsket av Everton. Alle er blant de store - eller i alle fall større - klubbene i England. Hughes fremstår mer attraktiv på manager-markedet enn det Pulis gjør. Hvordan kan det ha seg dersom Pulis er en så mye bedre manager enn Hughes ?

Og det er jo ingen hemmelighet at det også murres blant deler av West Bromwich-fansen.

Pulis sin store prestasjon hos oss var at han fikk oss opp fra Championship og etablert i Premier League. Det han senere oppnådde (de to siste sesongene) var vel mer på det jevne og ikke spesielt oppsiktsvekkende.

Misforstå meg rett. Poenget mitt med dette innlegget er ikke å sverte Pulis. Han har gjort mye bra for Stoke City, og det er jeg takknemlig for. Men til tider synest jeg vel kanskje beundringen for Pulis i enkelte kretser blir litt nesegrus :? . Og når noen hevder at han er en undervurdert manager så er jeg kanskje - og nå vet jeg at jeg banner i kjerka - blant de som mener det motsatte, at han til tider faktisk fremstår som litt overvurdert. Han har vel ennå - på 8 sesonger i Premier League - ennå til gode å få noen av sine lag plassert på øvre halvdel av tabellen når status har blitt gjort opp ved sesongslutt. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 29 Apr 2016, 08:59

Torstein Norevik skrev:Nei, man kan selvsagt ikke være skråsikker på at ikke også Pulis kunne ha ført oss til stadig nye rekorder for klubben i Premier League slik Hughes har gjort.

Jeg leste en setning før jeg skjønte at jeg ikke var helt enig, Torstein ;)
Pulis førte jo Stoke til mange nye rekorder i PL og også utenfor( FA-cup og Europaspill ) under sin tid i Stoke. Ville det ha fortsatt med han eller en annen manager enn Hughes i Stoke? Ja, jeg tror det, men like skråsikker som f.eks. mange av Pulis sine mest innbitte og ihuga kritikere er og har vært, velger jeg å ikke være. Men Hughes har gjort en bra jobb i Stoke, og det har jeg uttrykkelig poengtert flere ganger, pointet er vel at jeg tror den utviklinga ville ha skjedd sånn plussminus uansett.

Jeg velger å sitere Mourinho til slutt, en manager jeg holder svært høyt, og som jeg mener er blant de tre beste, og muligens den beste, manageren i verden. En taktiker av rang, etter mitt syn og han uttaler om Pulis:
"His record is absolutely amazing, and he does what some people don't understand – but I do – and what other people sometimes don't rate, but I do. Which is the relation between what the manager wants and what the team is. Tony's teams are exactly what he wants, exactly what he prepares a team to be. This is the most difficult thing in football. Philosophy is a beautiful thing but football is more than that. Tony is a great example of that."
Jeg vil påstå at jeg er sånn ca. 101% enig med Mourinho her. Det er ganske få som både rangerer og forstår de prestasjonene som er begått av den capskledde, selv om verdens kanskje beste fotballtrener gjør det, og slik tror jeg også det kommer til å forbli all den tid faktorer som f.eks. "underholdning"( som etter mitt syn er subjektivt ) henger så høyt som det gjør og det er parameteret som tilsynelatende benyttes av flere for å skille mellom hva som oppfattes som bra eller dårlig.

Resten har jeg ikke mulighet til å kommentere nå, men skal prøve å komme tilbake... ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 29 Apr 2016, 09:43

Knut Ole skrev:Mens Stoke nærmest synes å ha forlatt åstedet og slukket lyset de seineste kampene fyrer Pulis opp før den svært krevende bortematchen mot Spurs mandag, og sa noe i denne retning: PL er og skal framstå som den tøffeste og beste ligaen. Det har vi (wba) et ansvar for å bidra til.
Som alle veit kjørte Spurs på med sitt strålende spill i 1 omg. Wba spilte på sitt register og slapp unna med 0-1 til pause, og glefset tilbake i 2.omg. Virket som de holdt seg til kampplan og gav høytflyvende Tottenham en på trynet.

Jeg så den kampen og WBA hadde nok litt flaks, og Tottenham uflaks, men som du skriver så jobbet de seg inn i kampen og klarte å ta ut flere av Tottenhams gode spillere etterhvert. De jobbet knallhardt og var smarte.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 29 Apr 2016, 10:18

Torstein Norevik skrev:Men også den sesongen Pulis styrte skuta i Crystal Palace kom poengene i hovedsak som følge av få innslupne mål og ikke mange scorede mål. Faktum er at Crystal Palace i 2013/14-sesongen, med Pulis ved roret, kun scoret 33 mål på 38 kamper. Bare Norwich (28) og Cardiff (32) scoret færre, og de rykket begge ned. Nei, grunnlaget for Crystal Palace sin poengfangst var ikke heftig angrepsspill, men igjen solid forsvarsspill, der bare 6 lag slapp inn færre mål i PL den sesongen enn London-laget. "Same procedure as every year..." ;)

Gir meg ikke helt, bare en liten korreksjon ;) :
Pulis ledet laget i 27 seriekamper den sesongen( han tok over etter Ian Holloway ) og Crystal Palace scoret 25 ganger og slapp inn 25 mål. Det ble laget en "alternativ" tabell for den perioden Pulis hadde ansvaret for Crystal Palace og da endte de på 8. plass. Altså en plass høyere enn det din favoritt har klart å føre Stoke til i PL under sin regjeringstid... :?

Som nevnt før så tror jeg man må velge å se på prestasjoner med briller påmerket "relativt". Det er f.eks. derfor jeg drar fram prestasjonene til Eddie Howe i Bournemouth, selv om det laget sannsynligvis også havner utenfor topp 10.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 29 Apr 2016, 11:54

Torstein Norevik skrev:Men skråsikker kan man selvsagt ikke være. Men skal man forfølge det sporet vil det også kunne hevdes at det er ingen som kan si skråsikkert at ikke også Hughes kunne ha ført Crystal Palace ut av sumpa og til en trygg plassering midt på tabellen, og blitt Manager of the Year, om han bare hadde fått sjansen... ;)

Nei, det kan ikke hevdes skråsikkert, men det man kan hevde er at Hughes hadde en slags gyllen sjanse i forhold til det du nevner her da han i 2012 kunne ta QPR ut av sumpa. Det gikk som vi alle vet ganske dårlig og han fikk sparken etter å ha notert seg for 8 seire, 6 uavgjort og 20 tap i perioden for et lag som - på papiret - hadde en ganske god stall og som burde ha endt høyere på tabellen. Men for all del, Hughes kunne sikkert ha fått, og kan fortsatt få, æren det er å bli valgt til Årets Manager av de som sysler med fotball på daglig basis og som profesjon, men foreløpig har dessverre ikke den gleden tilfalt den dresskledde waliseren av den ganske enkle grunn at kollegaene hans ikke har verdsatt arbeidet hans i så stor grad at de har ment at han fortjener en slik pris. Slik de gjorde med Pulis etter 13/14-sesongen...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Mai 2016, 15:15

Torstein Norevik skrev:Nei, man kan selvsagt ikke være skråsikker på at ikke også Pulis kunne ha ført oss til stadig nye rekorder for klubben i Premier League slik Hughes har gjort. Når det likevel konkluderes med at så neppe ville ha skjedd bygger det på tro, antakelser og mer eller mindre kvalifisert gjetning. Som det vil være i alle diskusjoner om fotball. Men på det tidspunktet Pulis måtte gå var det ingenting som tydet på at klubben var i ferd med å ta steget mot "the next level", slik han hadde snakket om, og mange opplevde at klubben hadde stått på stedet hvil de siste sesongene, at progresjonen hadde stoppet opp, og at vi endog var i ferd med å stagnere. Resultatene var for nedadgående og interessen for klubben og salget av sesongbilletter var det samme.

Mye av problemet i fotball, eller det kan i hvert fall fort bli det, er de (urealistisk) høye forventningene noen supportere lager seg oppe i sitt eget hode. At disse supporterne også ofte er de som skriker høyest for å markere sitt syn gjør neppe saken bedre, og avgjør heller ingenting i forhold til hva som er "rett" eller "galt".

Personlig hadde jeg egentlig ventet at surmulinga ville komme etterhvert, rett og slett fordi jeg også forventet at den fantastiske, og relativt sett kjappe, fremgangen Pulis førte klubben til før eller siden måtte flate ut. Det gode, gamle munnhellet "Mye vil ha mer, faen vil ha fler" lever i beste velgående på flere arenaer world wide og er ingenting spesielt med Stoke. Pulis fikk selvfølgelig kjenne på vreden og nå får selvfølgelig også Hughes det samme. Wenger er en annen fyr som får føle supporternes vrede, van Gaal, Mourinho, Benitez...Alle som en svært dyktige fotballfolk og garantert dyktigere enn de fleste skrikhalser på tribunen eller bak et tastatur.

Det ligger rett og slett i mange( men ikke alle ) supportere sin natur å være utålmodige. Og det er greit, men det blir feil hvis klubbledelser rundt om skal begynne å låne øre til disse kronisk sutrende folka. Klubbledelser må tvert i mot heve seg over slike ting og styre med stø hånd.

Det er noe som heter "å bli offer for sin egen suksess". Det ble Pulis i Stoke.

Det er mulig at kritikken mot Pulis oppleves som mishag mot han. For min del har jeg imidlertid ingenting i mot Pulis som person, Jeg har aldri hatt gleden av å treffe han, men han fremstår som en sympatisk og hyggelig mann med høy integritet, og jeg har hørt fra noen av dere som har truffet han at han er en meget hyggelig fyr. Men han forfekter en spillestil jeg ikke liker. Og jeg er ikke enig i at den spillestilen er mer effektiv enn den stilen Hughes har innført. Resultatene de to har hatt gir ikke grobunn for en påstand om at Pulis sin stil er mer effektiv, selv om det selvfølgelig kan argumenteres med at det ikke er skråsikkert at ikke også Pulis kunne ha oppnådd de samme resultatene som Hughes har gjort. Nei, kanskje ikke, men han gjorde det ikke de årene han prøvde.
Joda, det er greit å ikke like en spillestil. Personlig er jeg ikke så begeistret for balltrilling på tvers, svak organisering i forsvaret, lite innsats og lite samhandling i det offensive spillet. Jeg er ganske sikker på at Hughes ikke står for en slik stil som jeg nevner her, men resultatet blir nettopp dette mange ganger...

Husk også at mange av årene til Pulis med Stoke i PL var i en etableringsfase. I den fasen presterte klubben bedre enn forventet og etterhvert tok de seg også til FA-cupfinale og Europa. Klubben hadde også mindre penger før, nå er vi inne på Topp 30-lista i verden(!) og har større handlerom.

Personlig opplever jeg det veldig motsatt. Hughes får ikke i alle kretser den kudosen han burde ha fått, fordi det fremlegges som at det egentlig bare skulle mangle om han ikke skulle gjøre det bra når han kom til duk og dekket bord. At vi under Hughes har satt stadig nye rekorder skyldes altså mest at han overtok et solid fundament etter Pulis, og ikke det han selv har gjort etterpå.

Ja, han overtok et solid fundament. men han har videreutviklet dette fundamentet. Han har hentet inn nye spillere av høyere kvalitet enn de vi hadde. Mye takket være hans høye stjerne som tidligere spiller i verdensklasse, noe som tiltrekker seg spillere (noe flere av signeringen under Hughes har understreket), men også på grunn av hans brede nettverk med gode kontakter inn i noen av Europas største klubber. Vi har under Hughes signert kvalitetsspillere som det ville ha vært utenkelig at vi ville ha signert under Pulis.

Jeg synes Hughes får den kudosen han fortjener. Han har gjort en bra jobb, og da tar jeg også med i betraktningen at han overtok en meget stødig plattform. Men han tok ikke over en middels klubb fra nivå to og bygget den opp, han tok over et fiks ferdig hus som han har gitt et strøk maling. Spørsmålet må bli om ikke det strøket med maling hadde sett nogenlunde likt ut hvis en annen hånd enn Hughes sin hadde holdt penselen? Jeg tror jo det, da.

Ja, Hughes har trukket til seg noen navngjetne spillere som Shaqiri, Bojan og...ja, kanskje Imbula, men litt pussig det der at det er mange av signerningene til det gamle regimet som fortsatt imponerer. I fjor ble jo N`Zonzi kåret til klubbens beste spiller og i år er det Butland sin tur. I tillegg har spillere som Shawcross, Whelan og til dels Walters gjort det greit. Til og med Hughes sjøl har jo gitt uttrykk for at han er takknemlig for det han overtok( utrolig nok i sterk kontrast til flere supportere ):
http://www.expressandstar.com/sport/wes ... ulis-left/

Hva kommer til Pulis så har jo han I WBA signert både Darren Fletcher og Johnny Evans fra ManU. Toppspillere som vel både har vunnet PL og CL flere ganger. I tillegg signerte jo også Pulis navngjetne spillere da han var i Stoke. F.eks. Crouch, Owen, Sørensen, Tuncay, Huth m.fl. Spillere sier mye rart når de blir intervjuet av klubbens egne sider eller av journalister. De skryter av alt som har med klubben å gjøre helt de spiller for en annen klubb som gir de høyere lønn. Da skryter de av den i stedet....
Jeg tar det spillerne sier om slike ting med en stor klype salt.

Så har man LAG som Leicester da, som for all verden har vist at det ikke nødvendigvis er spillere med et navn, høy lønn og absurd overgangssum som gjelder i forhold til å ha suksess. Det er andre faktorer som spiller inn også.

Pulis får gode skussmål fra mange. Mourinho, Ferguson, Redknapp med flere skryter av han. Med slike skussmål skulle man tro at storklubbene lå langflate etter han. Har de gjort det ? Nei, i så fall er det en meget godt bevart hemmelighet.

Mark Hughes har tidligere vært manager i Manchester City. Han har denne sesongen vært koplet til Chelsea og Manchester United, og i dag og i går har det fremkommet rykter i engelske aviser om at han er ønsket av Everton. Alle er blant de store - eller i alle fall større - klubbene i England. Hughes fremstår mer attraktiv på manager-markedet enn det Pulis gjør. Hvordan kan det ha seg dersom Pulis er en så mye bedre manager enn Hughes ?
Det vet jeg ikke om Pulis har blitt koblet mot mange av de "store". Av Mourinho blir han jo koblet til alle klubber i England og så vidt jeg husker har blitt koblet til Newcastle, Everton og Athletic Bilbao. Av journalister. Og det er vel nettopp det Hughes har blitt også? Koblet til såkalte "storklubber" av journalister.

Av de klubbene Hughes har ledet så er det vel egentlig bare Man C som kan rangeres som "stor"? Han gjorde det okei i ManC, eller kanskje litt under forventet, og fikk jo til slutt fyken hos den ambisiøse klubben. Utover det så kan vel neppe Wales, Blackburn, Fulham, QPR eller Stoke, for den saks skyld, betraktes som spesielt "store", eller hva? Faktisk så synes jeg at Hughes leverte aller best i begynnelsen av managerkarrieren. Både med Wales og Blackburn leverte han over forventet, etter det har det vel gått litt opp og ned, men i sum helt greit.

Og det er jo ingen hemmelighet at det også murres blant deler av West Bromwich-fansen.
Det er det ikke, men det er heller ingen hemmelighet at det murres i Stoke, både mot manager og spillere. Senest i dag har jeg sett flere innlegg på supportere som synes Shaqiri er en flopp og at han bør selges til sommeren.
Murringa er en del av fotballens vesen, det vil alltid være noen som finner noe å klage på, spørsmålet for meg har dog alltid vært hvor seriøst man skal velge å ta de som skriker høyest og bruker flest utropstegn i måten å argumentere på?

Pulis sin store prestasjon hos oss var at han fikk oss opp fra Championship og etablert i Premier League. Det han senere oppnådde (de to siste sesongene) var vel mer på det jevne og ikke spesielt oppsiktsvekkende.

Nei, kanskje ikke oppsiktsvekkende, og kanskje skilles våre veier her også? Jeg er nemlig av den mening at klubber på Stoke sin størrelse må tåle litt stillstand og tilbakegang, litt etter to-skritt-frem-ett-tilbake metoden. Sannsynligvis vil denne sesongen ende med ett lite tilbakeskritt eller stillstand og jeg kan ikke si annet enn at hvis det skjer så vil jeg være svært spent på reaksjonene til enkelte. Det vil bli svært så interessant å se hvor konsekvente de som kritiserer er, eller om de forsøker å bortforklare stillstanden i dette tilfellet, mens de hamret løs i fri dressur mot det gamle regimet.

Misforstå meg rett. Poenget mitt med dette innlegget er ikke å sverte Pulis. Han har gjort mye bra for Stoke City, og det er jeg takknemlig for. Men til tider synest jeg vel kanskje beundringen for Pulis i enkelte kretser blir litt nesegrus :? . Og når noen hevder at han er en undervurdert manager så er jeg kanskje - og nå vet jeg at jeg banner i kjerka - blant de som mener det motsatte, at han til tider faktisk fremstår som litt overvurdert. Han har vel ennå - på 8 sesonger i Premier League - ennå til gode å få noen av sine lag plassert på øvre halvdel av tabellen når status har blitt gjort opp ved sesongslutt. :?
Tror nok det er svært få som er nesegrus beundrer av den capskledde, personlig foretrekker jeg en litt annen spillestil. Og jeg tviler på at han har så mange fans. Okei, han har en meget høy stjerne hos fagfolk, managere og de som sysler med fotball mer eller mindre profesjonelt og det tror jeg egentlig holder for han. Jeg tviler vel egentlig på at han bryr seg stort om å tilfredsstille supportere som bruker et annet type parameter enn kollegaene hans gjør for å måle hva som er "bra eller "dårlig"...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 07 Mai 2016, 22:58

Er bare trist og kjenner et drag av likegyldighet (fælt). Disse 5-6 siste kampene er så ulikt det Stoke City vi kjenner fra de seineste 10 årene. Energisløst og uten særlig plan. En liten hån mot trofaste supportere. Antar at ikke Mark Hughes ønsker laget framstå på denne måten. Spør, som jeg gjorde for en ukes tid siden, har MH mistet garderoben ?
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 10 Mai 2016, 12:27

Knut Ole skrev:Spør, som jeg gjorde for en ukes tid siden, har MH mistet garderoben ?

Ikke umulig...:
http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest