Stoke City vs Swansea

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City vs Swansea

Innlegg centauri » 02 Apr 2016, 17:41

Shit - var litt misfornøyd her for 10 min siden at det ikke ble 3-0. :cry:

Rart hvordan en mann (Montero) kan endre kampbildet totalt
centauri
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 02 Apr 2016, 17:43

Sven-Erik skrev:
JonC skrev:Da går jeg for rett I tippekonkurransen, (1-0) 3-1 :lol: :lol:

Håper på 3-2 som jeg har som slutt da ;)

Jeg håper inderlig på deg nå 8-)
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 02 Apr 2016, 17:49

3 min tillegg
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 02 Apr 2016, 17:51

FT 2-2 !Unødvendig... Dette burde Haugaard unngått
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 02 Apr 2016, 18:30

Skuffende at vi slipper Swansea inn igjen en kamp vi tilsynelatende har full kontroll på. Jeg synest vi spiller veldig bra og lykkes med mye helt frem til Sigurdsson scorer, da får gjestene blod på tann og vi nerver og blir presset bakover. 1-2 scoringen så ut til å komme ut av ingenting, 2-2 scoringen lå litt i lufta etter at Swansea hadde tatt helt over.

Byttet der Montero kom inn på walisernes venstreving endret kampbildet. Han utfordret Bardsley èn mot èn gang på gang, lyktes ofte, og skapte strekk i vårt lag. Frem til Montero kom inn syntes jeg vi hadde veldig god kontroll, og jeg kunne ikke se at Swansea skulle kunne komme inn igjen i kampen.

Når det gjelder keeperplassen så kan vel ikke Haugaard direkte lastes for noen av scoringene. Jeg så det ikke selv, men de engelske kommentatorene mente at det i begge tilfellene kom en liten retningsforandring som følge av at ballen sneiet en Stoke-spiller.

Samtidig så kan jeg ikke helt unngå å spørre meg selv om Butland hadde tatt ett eller begge målene. En av Butlands sterkeste sider er at han er ekstremt reaksjonssterk, og skuddene kom et stykke ute fra, så jeg ser ikke bort fra at han ville ha tatt i alle fall ett av målene. Men jeg syntes likevel Haugaard kom brukbart fra debuten, og spesielt syntes jeg han virket solid i feltarbeidet.

Når det er sagt så hører jeg likevel til den siden som svarte på "pollen" her inne at jeg ville foretrukket Given foran Haugaard resten av sesongen. Dette begrunner jeg med Givens store rutine, og at jeg tenker at en rutinert keeper nå i innspurten vil være veldig viktig, spesielt med kaptein Shawcross ute og store omrokkeringer i forsvarsfireren for øvrig, nesten fra kamp til kamp.

Men, men, det nytter ikke gråte over spilt melk. Vi kastet bort to poeng i dag, og det betyr vel antakelig at de av oss som ennå hadde et ørlite håp om Europaligaspill neste år - med en god sesongavslutning - må innse at dette neppe vil bli oppnådd. Spesielt med tanke på at vi i de tre neste kampene skal møte Liverpool (B), Tottenham (H) og Manchester City (B). Det lukter ikke mange poeng av de kampene.

Syntes Bojan var god i dag, selv om han spiller på høy risiko og små marginer. Det blir knallbra når han lykkes, men medfører også en del balltap når han ikke lykkes. Arnie var meget bra i første omgang, men forsvant litt utover i kampen. Wollscheid med mange bra involveringer, og Whelan gjør som vanlig manns jobb foran forsvaret. Imbula relativt anonym, og ikke like dominerende som i de første kampene hans, selv om han viser glimt av storhet innimellom også i dag.

Det store minuset i dag er likevel at vi tar foten av pedalen med drøye 20 minutter igjen av kampen. Det kan vi ikke tillate oss i dette selskapet. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 03 Apr 2016, 12:56

Pokker!
Etter en god time med fin flyt framover og defensivt mister vi grepet, initiativ og to dyrebare poeng. Enig i Torstein sine kommentarer. Vi må trykket på gasspedalen gjennom 2*45 min og ikke lene oss tilbake for å surfe inn. Straffes som regel i (en av) verdens tøffeste ligaer. To tapte poeng gjorde at vi ikke smatt forbi S'hampton, kappet inn på WestHam. I tillegg er Chelsea nærmere og vi kunne hatt et større gap til Liverpool. Well....til prestasjonene: synes Haugaard klarte seg helt OK. Uheldig at begge deres mål kommer fra skudd med retningsforandringer oG kan strengt ikke bebreides. Forsvaret er på det jevne, med pluss til Wollscheid. Ellers så synes jeg Bardsley er bedre enn forventet. Trekker imidlertid ned at han går tapende ut av endel dueller siste 25 min.
Affelay , Bojan og Arnautovic viser klasse. Herlig! Whelan stadig unsung hero - bra match igjen.
Søndag er det spennende dyst på Anfield. Vi har litt å revansjere. Mulig Stoke har en liten fordel i at Liverpool spiller knalltøff Europaliga match torsdagen før.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 03 Apr 2016, 15:21

Irriterende! Vi leder 2-0 og har full kontroll, cruiser inn til 3 poeng. Så går det som det dessverre har gjort noen ganger før i år; vi blir baktunge og gjør noen defensive bytter. Når skal vi lære at det er bedre å kjøre på, få den matchavgjørende scoringen og surfe inn på den. Nå ble det helt unødvendig 1-2 fra et tannløst Swansea - DA kom panikken. Og Montero lekte seg med Bardsley som dessverre ikke holder PL nivå mot den type spillere. Og bytte ut en god Bojan var en blemme fra MH. Jævlig skuffa enda, med seier hadde vi vært med i kampen om 5.-6. plassen.....
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest