Skuffende at vi slipper Swansea inn igjen en kamp vi tilsynelatende har full kontroll på. Jeg synest vi spiller veldig bra og lykkes med mye helt frem til Sigurdsson scorer, da får gjestene blod på tann og vi nerver og blir presset bakover. 1-2 scoringen så ut til å komme ut av ingenting, 2-2 scoringen lå litt i lufta etter at Swansea hadde tatt helt over.
Byttet der Montero kom inn på walisernes venstreving endret kampbildet. Han utfordret Bardsley èn mot èn gang på gang, lyktes ofte, og skapte strekk i vårt lag. Frem til Montero kom inn syntes jeg vi hadde veldig god kontroll, og jeg kunne ikke se at Swansea skulle kunne komme inn igjen i kampen.
Når det gjelder keeperplassen så kan vel ikke Haugaard direkte lastes for noen av scoringene. Jeg så det ikke selv, men de engelske kommentatorene mente at det i begge tilfellene kom en liten retningsforandring som følge av at ballen sneiet en Stoke-spiller.
Samtidig så kan jeg ikke helt unngå å spørre meg selv om Butland hadde tatt ett eller begge målene. En av Butlands sterkeste sider er at han er ekstremt reaksjonssterk, og skuddene kom et stykke ute fra, så jeg ser ikke bort fra at han ville ha tatt i alle fall ett av målene. Men jeg syntes likevel Haugaard kom brukbart fra debuten, og spesielt syntes jeg han virket solid i feltarbeidet.
Når det er sagt så hører jeg likevel til den siden som svarte på "pollen" her inne at jeg ville foretrukket Given foran Haugaard resten av sesongen. Dette begrunner jeg med Givens store rutine, og at jeg tenker at en rutinert keeper nå i innspurten vil være veldig viktig, spesielt med kaptein Shawcross ute og store omrokkeringer i forsvarsfireren for øvrig, nesten fra kamp til kamp.
Men, men, det nytter ikke gråte over spilt melk. Vi kastet bort to poeng i dag, og det betyr vel antakelig at de av oss som ennå hadde et ørlite håp om Europaligaspill neste år - med en god sesongavslutning - må innse at dette neppe vil bli oppnådd. Spesielt med tanke på at vi i de tre neste kampene skal møte Liverpool (B), Tottenham (H) og Manchester City (B). Det lukter ikke mange poeng av de kampene.
Syntes Bojan var god i dag, selv om han spiller på høy risiko og små marginer. Det blir knallbra når han lykkes, men medfører også en del balltap når han ikke lykkes. Arnie var meget bra i første omgang, men forsvant litt utover i kampen. Wollscheid med mange bra involveringer, og Whelan gjør som vanlig manns jobb foran forsvaret. Imbula relativt anonym, og ikke like dominerende som i de første kampene hans, selv om han viser glimt av storhet innimellom også i dag.
Det store minuset i dag er likevel at vi tar foten av pedalen med drøye 20 minutter igjen av kampen. Det kan vi ikke tillate oss i dette selskapet.