Chelsea vs Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Chelsea vs Stoke City

Innlegg Knut Ole » 05 Mar 2016, 19:11

gunny skrev:
Knut Ole skrev:Rett og slett fullt fortjent!
Gøy at nettopp Diouf tok revansj etter bom i 1 omg. Var heldig/ smart posisjonering som plukket opp retur.

Det var vel Dioufs eneste berøring med ball i 2.omgang? Men herlig at han får goal til slutt!!!
Ein god kamp og etter pause var Stoke det førande laget - meget god forestilling :)

Hadde nok et par touch til, Gunnar. Men han var langt mer involvert i1.omg. Forstod det slik at Walters var vurdert å settes inn. Tipper MH er lettet han ikke gjorde det byttet. Diouf har nå skåring per 253 spilte min. Ikke imponerende, men sånn ca der Arnie, Joselu og Bojan befinner seg på stat'n.
Ordentlig stolt Stokie i dag, vi styrer 2.omg der borte. Ca likt i sjanser og vi har ball mest, ikke fordi vi triller på tvers og bakover, men i fremoverlent angrep. Fordi? Vi i dag framstår som et bra fotballag med et par tre svært gode spillere: Imbula, Affelay, Cameron.
Yeahhhh!
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg gunny » 05 Mar 2016, 19:24

Knut Ole skrev:
gunny skrev:
Knut Ole skrev:Rett og slett fullt fortjent!
Gøy at nettopp Diouf tok revansj etter bom i 1 omg. Var heldig/ smart posisjonering som plukket opp retur.

Det var vel Dioufs eneste berøring med ball i 2.omgang? Men herlig at han får goal til slutt!!!
Ein god kamp og etter pause var Stoke det førande laget - meget god forestilling :)

Hadde nok et par touch til, Gunnar. Men han var langt mer involvert i1.omg. Forstod det slik at Walters var vurdert å settes inn. Tipper MH er lettet han ikke gjorde det byttet. Diouf har nå skåring per 253 spilte min. Ikke imponerende, men sånn ca der Arnie, Joselu og Bojan befinner seg på stat'n.
Ordentlig stolt Stokie i dag, vi styrer 2.omg der borte. Ca likt i sjanser og vi har ball mest, ikke fordi vi triller på tvers og bakover, men i fremoverlent angrep. Fordi? Vi i dag framstår som et bra fotballag med et par tre svært gode spillere: Imbula, Affelay, Cameron.
Yeahhhh!

Han hadde nok det ja ;) Det eg liker med Diouf kontra Walters er at Diouf har fart og kan dra seg forbi. Han kjem seg i posisjoner, men brenne heise med sjanser. Walters er nok bedre putter, men mangler farten. Så eg etterlyser vel, som mange andre, ein skikkeleg spiss som scorer jevnt og trutt!
I dag var beste kampen me har gjort borte mot Chelsea sidan opprykket, og det var kjekt å sjå på.
gunny
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 05 Mar 2016, 19:29

Dette fortjener vi Gunnar etter å ha fulgt klubben et par år....også i motkonjunktur.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 05 Mar 2016, 22:38

Jeg fikk ikke fulgt kampen, men klarte å unngå å få resultatet før jeg fikk opp denne tråden, og fikk litt spenning på den måten.
Veldig fornøyd med poeng.
MEN... svært misfornøyd med at laget spiller i sort mot Chelseas blå. Etter min mening bør rødt og hvitt alltid benyttes når det ikke er muligheter for sammenblanding :evil:
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 06 Mar 2016, 00:11

Fotballturnering med sønnen ble prioritert foran Stoke i dag, dog med mobilen hyppig fremme for oppdateringer. ;)

Har lest rapportene og sett høydepunktene i etterkant, og etter det jeg har forstått spilte vi en meget god kamp og tar et fortjent poeng. Det er sterkt på Stamford Bridge. Og om noen mener at vår 1-0 seier på Britannia i november var en konsekvens av at vi møtte et svekket Chelsea-lag, så møtte vi i dag et Chelsea-lag som har vært veldig på vei opp de siste ukene, og som stod uten tap på de 12 siste kampene før dagens møte med Stoke. Så det var slett ikke noe svekket Chelsea-lag vi møtte i dag i alle fall. Tvert i mot var det et Stoke-lag som spilte uten sin kaptein og forsvarsklippe Shawcross, og som hadde et forsvar der bare to av de fire ville ha startet om vi hadde hatt alle våre forsvarere tilgjengelige.

Av de små glimtene jeg så, så var Imbula igjen enorm, og raidet ned mot dødlinja på overtid, og som Bojan nesten scoret på, var bare helt rått. Ja, Imbula var dyr, men fortsetter han slik han har startet så kan han vise seg som et kanonkjøp !

Jeg har sagt det før, og gjentar det gjerne. Mark Hughes har bygget opp et kjempebra lag, med mange potensielle matchvinnere. Shaqiri, Afellay, Imbula, Arnie, Bojan, fantastiske spillere alle sammen, som alle har fått en ny vår under Hughes etter å ha blitt mer eller mindre avskrevet av andre. Det vitner om teft hos Hughes !

Diouf scorer, og det er hyggelig. Og det er kanskje ikke kvelden til å være negativ. Men han viser igjen i første omgang at han ikke er giftig nok foran mål, da han brenner to relativt store sjanser. Som han gjort ved mange andre anledninger...

En klassespiss MÅ være prioritet nummer 1 i sommervinduet, og vi må gjerne grave dypt i lommeboka for å få det til. Det er det vi mangler for å bli et bortimot komplett lag, der vi også har klassespillere som Butland, Shawcross og Pieters i tillegg til de ovennevnte.

Som Stoke-supportere vet vi at det går opp og ned. Og vi er godt vant til at vi går på en smell når vi er høyt oppe. Og det vil vi sikkert gjøre igjen. Men jeg er veldig optimistisk med tanke på fremtiden, og det begrunner jeg med at vi allerede har på plass et meget solid mannskap. Og enda har dette mannskapet en del å gå på og kan bli enda bedre. Toppnivået til dagens mannskap er i alle fall det desidert beste vi har hatt i PL. Utfordringen er å få laget til å prestere stabilt på et høyt nivå, og ikke bare sånn av og til.

Jeg vil likevel ikke bli overrasket om vi allerede denne sesongen greier å kvalifisere oss for spill i Europa. Det kan hende at en 7. plass vil kunne være godt nok til det, dersom Arsenal eller Man.U vinner FA-cupen. Og en 7. plass er absolutt innenfor rekkevidde med en skikkelig sesongavslutning. Det er også plassen vi innehar i øyeblikket. Og det i en sesong der vi har slitt med betydelige skadeproblemer. Det vitner om styrke.

I dag var de engelske kommentatorene meget begeistret over det Stoke viste, og mente Stoke tok et fullt fortjent poeng på Stamford Bridge. Og spesielt Imbula ble fremhevet som en åpenbaring. Det er veldig hyggelig og lover det aller beste for tiden som kommer. :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Oddvin » 06 Mar 2016, 01:25

Eg er av den oppfattning at alle poeng i PL er som bonus. Har tross alt opplevd og overlevd mangen år i de dype daler som Stoke supporeter. At me nå er i den situasjon at me er i diskusjon om europaspill, er for meg nesten utenkelig med min historie som Stoke suppoter å regne. Me tar poeng når me minst venter det, og taper poeng på samme måte.
Vær ærilge mot oss sjøl, me blei aldrig fan av ein topp klubb, me blei fan av Stoke tilfeldigvis alle sammen og det har med holdt med og skal være stolt av. Eg er overmåte glad for kvart poeng me tar til oss, men eg savner at me var ein "hat klubb" for alle andre pga. vår litt tøffe stil.
Eg har alltid likt den engelske stilen som eg såg på tv på tidlig 70 tall, no nosens fotball.
Sikkert mange som er uenig med meg i tankemåte, men ein ting er me enige om: Mest mulig Poeng til laget i våre hjerter. Kampen i dag er et bevis på at me har komt lenger enn me kunne drømt om for ca 8 år siden.
Oddvin
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 06 Mar 2016, 02:20

Oddvin skrev:Eg er av den oppfattning at alle poeng i PL er som bonus. Har tross alt opplevd og overlevd mangen år i de dype daler som Stoke supporeter. At me nå er i den situasjon at me er i diskusjon om europaspill, er for meg nesten utenkelig med min historie som Stoke suppoter å regne. Me tar poeng når me minst venter det, og taper poeng på samme måte.
Vær ærilge mot oss sjøl, me blei aldrig fan av ein topp klubb, me blei fan av Stoke tilfeldigvis alle sammen og det har med holdt med og skal være stolt av. Eg er overmåte glad for kvart poeng me tar til oss, men eg savner at me var ein "hat klubb" for alle andre pga. vår litt tøffe stil.
Eg har alltid likt den engelske stilen som eg såg på tv på tidlig 70 tall, no nosens fotball.
Sikkert mange som er uenig med meg i tankemåte, men ein ting er me enige om: Mest mulig Poeng til laget i våre hjerter. Kampen i dag er et bevis på at me har komt lenger enn me kunne drømt om for ca 8 år siden.

+1 og bra skrevet, Oddvin. Også for meg stikker det dypere enn resultater i en enkelt kamp.
Jeg er også fornøyd med poeng som kommer på ærlig vis og at klubben har bygget seg møysommelig opp over tid. For meg personlig er slike faktorer viktig og det er viktig for meg å anerkjenne og respektere det som er gjort over mange år og ført klubben dit den er i dag.

Jeg innrømmer også glatt at dette med å være "hat-klubb" var helt topp. Det gjorde i hvertfall ingen verdens ting for meg hva supportere av andre klubber, naboer, kollegaer, venner og mediefolk måtte mene om den saken eller om Stoke i sin alminnelighet. Det er nok en gammeldags måte å se det slik ja, men noe av fordelen med å bli litt eldre er at man kan slippe opp litt og ikke legge så mye vekt på det som er tidsriktig, poppis eller hype. Jeg liker best de som tramper ufortrødent på i både medvind og motvind, jeg. :)

Sjøl kom jeg inn etter storhetsperioden til Stoke på første halvdel av 70-tallet( er jo bare en ungfole 8-) ), men også jeg lot meg begeistre av no-nonsense fotball, mens den rake motsetningen den gang var spansk og italiensk fotball med skrikende og rullende spillere, samt hendelser som Maradona sin hands mot England. Hverken skuespill eller juks er så farlig lenger for en del, med mindre det går ut over "eget" lags resultater. Synd synes jeg, fordi litt av sjarmen blir borte.

Fikk dessverre ikke sett matchen i dag pga. jobb, men etter hva jeg har forstått så var den meget, meget bra. Chelsea var vel litt svekka, men det var jo også Stoke og dette resultatet lar seg virkelig høre. Nå er vel sånn ca. 75% av sesongen unnagjort og fortsetter de resterende 25% av kampene i PL å gi like mange overraskende resultater som hittils så kan det bli en snodig tabell vi får se til slutt.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Kjell Ola » 09 Mar 2016, 20:56

Eg har sett litt av kampen i reprise nå. Det er rart, men eg kan verkeleg kose meg med ein Stoke-kamp i reprise når eg veit det er ein bra kamp av Stoke og det blir poeng.

Men dei engelske kommentatorane skryt svært av Imbula og sa mot slutten ma: "Imbula has been a revolution". Eg tykte prisen for han var uhyrleg høg, men i dagens marknad kan det faktisk sjå ut til å vera eit kjempekjøp, om han held fram som han har starta. Og når han får tid til å bli endra betre kjent med resten av laget, ja, da kan det blir verkeleg bra.
Kjell Ola
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest