Manchester U- Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Manchester U- Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 03 Feb 2016, 01:15

En svak kamp, der forsvaret surrer ordentlig og er shaky kampen gjennom. Kombinert med tannløst spill fremover så går det som måtte gå. Man.U er klart best og farligst og vinner fortjent, og vi gjør en svak kamp.

Når det er sagt så må jeg likevel innrømme at jeg er litt forundret over all svartmalingen av både laget og Hughes, og det minner litt om dommedags-stemningen som rådet da vi startet sesongen veldig svakt, der flere faktisk begynte å snakke om nedrykk. Og som deretter ble fulgt opp med en periode fra Bournemouth-kampen i slutten av september og ut året, der bare Leicester og Arsenal plukket flere poeng enn Stoke.

Ja, vi er inne i en down-periode. Som de aller fleste lag har i løpet av sesongen. Hughes dømmes nord og ned for laguttaket, men de 11 som startet i dag er faktisk de samme 11 som ble hyllet som helter for en uke siden, etter triumfen på Anfield, før vi tapte straffekonken.

Forsvaret har stort sett vært solid det meste av sesongen, og vi er et av lagene med flest "clean sheets" og vi har - inntil nå - også vært ett av lagene som har sluppet inn minst mål. Men vi har i øyeblikket 4 - fire !!! - stoppere på skadelisten, og må omrokkere et forsvar der bare en av de fire (Pieters) - etter at Wollscheid måtte ut - vanligvis starter på førstelaget i den posisjonen de spilte i dag. Og der høyreback Johnson må spille stopper.

Men jeg skulle veldig gjerne hatt inn en målhungrig spiss i dette overgangsvinduet, for det er der det skorter aller mest. At det ikke ble gjort kan vise seg å ha vært en tabbe. Kjøpet av Imbula tror jeg derimot kan komme til å vise seg som et veldig bra kjøp. En stabilisator på midtbanen som vi har savnet etter at N´Zonzi forsvant.

En del nøkkelspillere er skadet eller ute av form, og spesielt savnet av Shawcross er veldig merkbart. Arnie er heller ikke i form, og Bojan har også vært bedre før, selv om jeg synest vi har sett en stigning i hans spill de siste kampene. Og Shaqiri er skadeplaget og har heller ikke vært på topp de siste kampene han har spilt, hvis han har spilt. Med disse tre oppe og går igjen, og med Shawcross tilbake tror jeg vi igjen vil se Stoke fra en helt annen side. Vi glemmer fort, og mange synest å ha glemt hvor gode vi var i desember da disse stjernene funklet samtidig. Og glem heller ikke Afellay, som jeg synest har vært vår beste spiller de siste kampene og som har vist en veldig fin utvikling.

Jeg tror vi kommer til å reise oss igjen, for det er masse potensial i dette laget. Å begynne å snakke om at Hughes bør skiftes ut synest jeg personlig blir helt feil.

Han har fått frem et veldig bra og spennende mannskap, antakelig det beste vi har hatt siden de glade 70-årene. Og det er fort gjort å glemme alle de gode kampene når vi er inne i en dårlig periode.

En sak er jeg likevel enig i, og det er at det var fryktelig skuffende å se Hughes stille et så reservepreget lag mot Crystal Palace. Særlig etter tidligere å ha proklamert ambisjoner om å nå langt i cupene. Da stiller man ikke et tilnærmet B-lag, om kampprogrammet er aldri så tett.

Nei folkens, ingen grunn til å miste troen, selv om vi er inne i en dårlig periode. Ikke glem at det ikke er mer enn en uke siden vi vant på Anfield, og det snur fort når det først snur. For egen del ser jeg absolutt ingen grunn til ikke å tro på 3 poeng hjemme mot Everton til helgen.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Feb 2016, 01:39

Torstein Norevik skrev:En svak kamp, der forsvaret surrer ordentlig og er shaky kampen gjennom. Kombinert med tannløst spill fremover så går det som måtte gå. Man.U er klart best og farligst og vinner fortjent, og vi gjør en svak kamp.

Når det er sagt så må jeg likevel innrømme at jeg er litt forundret over all svartmalingen av både laget og Hughes, og det minner litt om dommedags-stemningen som rådet da vi startet sesongen veldig svakt, der flere faktisk begynte å snakke om nedrykk. Og som deretter ble fulgt opp med en periode fra Bournemouth-kampen i slutten av september og ut året, der bare Leicester og Arsenal plukket flere poeng enn Stoke.

Ja, vi er inne i en down-periode. Som de aller fleste lag har i løpet av sesongen. Hughes dømmes nord og ned for laguttaket, men de 11 som startet i dag er faktisk de samme 11 som ble hyllet som helter for en uke siden, etter triumfen på Anfield, før vi tapte straffekonken.

Forsvaret har stort sett vært solid det meste av sesongen, og vi er et av lagene med flest "clean sheets" og vi har - inntil nå - også vært ett av lagene som har sluppet inn minst mål. Men vi har i øyeblikket 4 - fire !!! - stoppere på skadelisten, og må omrokkere et forsvar der bare en av de fire (Pieters) - etter at Wollscheid måtte ut - vanligvis starter på førstelaget i den posisjonen de spilte i dag. Og der høyreback Johnson må spille stopper.

Men jeg skulle veldig gjerne hatt inn en målhungrig spiss i dette overgangsvinduet, for det er der det skorter aller mest. At det ikke ble gjort kan vise seg å ha vært en tabbe. Kjøpet av Imbula tror jeg derimot kan komme til å vise seg som et veldig bra kjøp. En stabilisator på midtbanen som vi har savnet etter at N´Zonzi forsvant.

En del nøkkelspillere er skadet eller ute av form, og spesielt savnet av Shawcross er veldig merkbart. Arnie er heller ikke i form, og Bojan har også vært bedre før, selv om jeg synest vi har sett en stigning i hans spill de siste kampene. Og Shaqiri er skadeplaget og har heller ikke vært på topp de siste kampene han har spilt, hvis han har spilt. Med disse tre oppe og går igjen, og med Shawcross tilbake tror jeg vi igjen vil se Stoke fra en helt annen side. Vi glemmer fort, og mange synest å ha glemt hvor gode vi var i desember da disse stjernene funklet samtidig. Og glem heller ikke Afellay, som jeg synest har vært vår beste spiller de siste kampene og som har vist en veldig fin utvikling.

Jeg tror vi kommer til å reise oss igjen, for det er masse potensial i dette laget. Å begynne å snakke om at Hughes bør skiftes ut synest jeg personlig blir helt feil.

Han har fått frem et veldig bra og spennende mannskap, antakelig det beste vi har hatt siden de glade 70-årene. Og det er fort gjort å glemme alle de gode kampene når vi er inne i en dårlig periode.

En sak er jeg likevel enig i, og det er at det var fryktelig skuffende å se Hughes stille et så reservepreget lag mot Crystal Palace. Særlig etter tidligere å ha proklamert ambisjoner om å nå langt i cupene. Da stiller man ikke et tilnærmet B-lag, om kampprogrammet er aldri så tett.

Nei folkens, ingen grunn til å miste troen, selv om vi er inne i en dårlig periode. Ikke glem at det ikke er mer enn en uke siden vi vant på Anfield, og det snur fort når det først snur. For egen del ser jeg absolutt ingen grunn til ikke å tro på 3 poeng hjemme mot Everton til helgen.

Enig i at det snur fort, Torstein og også enig i at dommeedagsprofetiene på begynnelsen av sesongen var overdrevne, men kan man også gi den samme beskrivelsen, med motsatt fortegn, etter kampene i November/Desember?
Jeg mener ja og at det kanskje var noen som tok litt for mye tran og lystgass i den perioden.

Jeg mener at laget vi har pr. dato er godt nok til å komme rundt plass 7-12 og kanskje gjøre det godt i en cup hvis de er heldige med en trekning. Og i og med at jeg har det synet så blir jeg heller ikke så skuffet hvis laget skulle havne på de nevnte plassene til slutt.

Jeg tror heller problemene begynner med supportere som forventer urealistisk mye og begynner å bale om Topp 4 og spill i Champions League. Når man lager seg så kunstig høye forventninger så er man nesten dømt til å bli skuffet. Det mener jeg var et problem under det forrige regimet og førte til dets fall, og det tror jeg faktisk kan bli et problem nå også.

Forventniger er okei, men i mange klubber kan det faktisk bli en klamp om foten og ødelegge mer en det gavner. En meget god fotballmanager sa en gang at uansett om man taper eller vinner: "stay level-headed". Jeg er så kjedelig at jeg liker sånne utspill, jeg. :ugeek:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 03 Feb 2016, 10:11

Morten T. skrev:
vegar56 skrev: Nå er det å kopiere resultatet fra de forrige sesongene som gjelder.

Og hvis - og her understreker jeg ekstremt kraftig HVIS! -det skjer, ville det da ha vært på sin plass å stille de samme spørsmålene som ble stilt på slutten, og underveis, i perioden til det forrige regimet?
Jeg tenker da på dette rundt "stillstand", " Ingen utvikling", "tendensen er..." osv. osv. ?

Personlig er jeg jo fornøyd med en plass mellom 7 og 12 med akkurat dette mannskapet, på samme måte som jeg var fornøyd med 12., 13. 14. og 11. plasser med tidligere utgaver av Stokelaget, men mye vil ha mer og faen vil ha flere og det er jo ikke akkurat sikkert at alle vil slå stiften og danse polka hvis Stoke for eksempel havner på en, la oss si, 11. plass til slutt. Eller hva?

Vil det da, hvis en slik situasjon inntreffer, være behov for en kritisk og kanskje også nådeløs gjennomgang av klubbens sportslige styre og stell? Jeg mener jo nei og har både vært og er fornøyd hvis Stoke plasserer seg omtrent der de ligger nå.

9.plass denne sesongen vil være helt OK når vi ser på skadestatistikken. Og den ble vel bare verre i går ?
Kampen i går var en 6-poengskamp i forhold til å fremdeles kunne snuse på en veldig god plassering, men det er bare å konstatere at der er vi ikke ennå. Nå er den verste delen av sesongen tilbakelagt (bortsett fra bortekamper mot Man C, Liverpool, Chelsea og Crystal P), så Stoke vil ta mange poeng på de siste kampene, og en god plassering er fremdeles innen rekkevidde.
Selv tippet jeg 12-14.plass før sesongen, så jeg er svært fornøyd så langt ;-)
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Feb 2016, 11:01

vegar56 skrev:[quote9.plass denne sesongen vil være helt OK når vi ser på skadestatistikken.

Det er jeg helt enig i, men det må jo tillegges at skader, suspensjoner og annet frafall er noe som rammer de aller fleste lag og således ikke er, eller har vært, noe spesielt for Stoke.

9. plass er bra og skjer det så vil vi evt. kopiere den plasseringen for tredje år på rad. Med dagens tropp så synes jeg en slik plassering ville ha vært bra og som forventet, men "tendensen" vil jo da faktisk være at Stoke NESTEN står på stedet hvil.

Og hvis ikke hukommelsen spiller meg et puss så var nettopp dette med å "stå på stedet hvil" eller "mangel på fremgang" en av de oftest benyttede argumentene i det tidvis irrasjonelle mishaget mot det forrige regimet.
Dette blir hypotetisk, men la oss tenke oss at Stoke plasserer seg mellom 9 og 12 denne sesongen: Tror du da det samme type mishaget vil dukke opp igjen på tross av Stoke sin overgang til champagnefotball, eller tror du at det vil letes med lys og lykte etter små glimt av fremgang?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 03 Feb 2016, 11:44

Morten T. skrev:
vegar56 skrev:[quote9.plass denne sesongen vil være helt OK når vi ser på skadestatistikken.

Det er jeg helt enig i, men det må jo tillegges at skader, suspensjoner og annet frafall er noe som rammer de aller fleste lag og således ikke er, eller har vært, noe spesielt for Stoke.

9. plass er bra og skjer det så vil vi evt. kopiere den plasseringen for tredje år på rad. Med dagens tropp så synes jeg en slik plassering ville ha vært bra og som forventet, men "tendensen" vil jo da faktisk være at Stoke NESTEN står på stedet hvil.

Og hvis ikke hukommelsen spiller meg et puss så var nettopp dette med å "stå på stedet hvil" eller "mangel på fremgang" en av de oftest benyttede argumentene i det tidvis irrasjonelle mishaget mot det forrige regimet.
Dette blir hypotetisk, men la oss tenke oss at Stoke plasserer seg mellom 9 og 12 denne sesongen: Tror du da det samme type mishaget vil dukke opp igjen på tross av Stoke sin overgang til champagnefotball, eller tror du at det vil letes med lys og lykte etter små glimt av fremgang?

Ja, en eventuell 9. plass for tredje sesong på rad er kanskje å stå på stedet hvil, men vi står i så fall på stedet hvil på et høyere nivå enn det vi gjorde under Pulis. Under Pulis var fokuset som regel hva som skjedde bak oss på tabellen og hvor mange poeng det var ned til nedrykksstreken. Pulis sin agenda nr 1 var da også hver eneste sesong å nå 40 poeng, for å kunne føle oss relativt sikre på å beholde plassen.

Nå er ikke det noe tema lenger, vi ser oppover på tabellen og fokuset har snarere vært hvor langt unna vi befinner oss en plass i Europe League. Man kan mene hva man vil om Pulis og/eller Hughes, men det uomtvistelige faktum er at vi begge sesongene under Hughes - og antakelig nå også den tredje sesongen - har oppnådd/vil oppnå en bedre både poengsum og bedre tabellplassering enn vi hadde noen gang på fem sesonger under Pulis. Stoke har altså under Hughes prestert på et høyere nivå enn under Pulis, rent resultatmessig, uten at jeg igjen skal bringe inn spillestildebatten i denne diskusjonen.

Så er det selvsagt et spørsmål om hvor langt det er realistisk at en klubb som Stoke kan nå. Jeg tror det er realistisk at vi i løpet av relativt kort tid, vil kunne være en kandidat til å blande oss inn i topp 6, gitt at vi greier å fortsette den fine utviklingen vi har hatt de siste par sesongene.Tidligere har det nærmest vært opplest og vedtatt at dette knapt nok er mulig for mindre klubber, fordi vi gjennom en hel sesong aldri vil kunne tukte Manchester-klubbene, Liverpool, Arsenal, Chelsea og Tottenham. Denne sesongen har først og fremst Leicester, men også West Ham, som begge er klubber det kan være naturlig å sammenligne oss med, vist at det er mulig også for mindre klubber å henge med i toppen.

Jeg vil ikke være helt fornøyd med årets sesong om vi ikke minst greier en tilsvarende poengsum og tabellplassering som i fjor, men greier vi en 7. eller 8. plass vil jeg være det, fordi det innebærer fortsatt fremgang. Blir det en ny 9. plass,synest jeg det har vært en sesong helt på det jevne, og vi står litt på stedet hvil. Jeg synest likevel det vil være for tidlig å begynne å tenke på skiftninger i regimet. Pulis hadde tross alt fem sesonger før han måtte gå, og tendensen den gang var vel heller ikke på stedet hvil, men faktisk en svak tilbakegang målt i poeng og plassering, sett i forhold til de første sesongene våre i PL.

Men heller ikke Hughes kan fredes for evig tid, han må også levere. Det synest jeg han har gjort i stor monn så langt, selv om jeg - i likhet med mange andre på forumet - mener han bommer stort når han ikke synest å prioritere en topp spiss høyere enn tilfellet er. De spissene vi har, Crouch, Diouf, Walters, Joselu er ikke bra nok, og fremstår i øyeblikket som våre svakeste kort, selv om jeg ikke helt vil avskrive Joselu som har vist fine tendenser i noen kamper, uten at det overbeviser meg om at han er rett mann på rett plass.

Men å avsette Hughes synest jeg ikke er noe tema før vi eventuelt også neste sesong opplever stagnasjon eller tilbakegang. Da kan det være et tegn på at han har fått oss så langt som han kan klare, og da vil det jo bli en vurdering om det kan være lurt med nye koster.

Når det er sagt så har jeg tro på fortsatt fremgang under Hughes, og jeg mener vi har et lag som har potensial til å kunne greie en topp 6 plassering, i alle fall med en topp spiss i våre rekker. Det betyr ikke at jeg tror vi greier det, men det betyr at jeg tror det er mulig. Vi har et lag nå som har et veldig høyt toppnivå. Problemet har vært manglende stabilitet, og underprestering mot antatt svakere lag, og ikke minst den manglende evnen til å score mål. Får vi inn en topp spiss til sommeren mener jeg altså at laget har potensial til å blande seg inn i topp 6 neste år, gitt at vi får beholde nøkkelspillere skadefrie. Spillere som Butland, Shawcross, Pieters, Shaqiri, Bojan, Arnie og forhåpentlig også nyervervelsen Imbula, oser av kvalitet.

Bedre tider vil komme enn de vi opplever nå...tror jeg... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 03 Feb 2016, 11:54

Morten T. skrev:Og hvis ikke hukommelsen spiller meg et puss så var nettopp dette med å "stå på stedet hvil" eller "mangel på fremgang" en av de oftest benyttede argumentene i det tidvis irrasjonelle mishaget mot det forrige regimet.

Jeg var ikke en av dem som kritiserte TP & co, jeg syntes det var trist da han sluttet.
Men når spillere som Arno, Bojan og Shaq har på-dager, så er det litt annen stil over det enn når Ethrington og Pennant var de som leverte varene. Så i det lyset, så er jeg mer fornøyd nå enn jeg var tidligere ;)

Det som vi ikke må glemme, er at i denne pengesterke ligaen så blir alle lag bedre for hvert år, en ny 9.plass er ikke et bilde på stagnasjon, men at vi forbedrer oss like mye som de andre lagene rundt oss gjør. Vi drømmer alle om en bedre plassering, og denne sesongen kan godt være sesongen for en 7. eller 8.plass, vi har ikke det verste programmet igjen.

Jeg tipper oss aldri topp-10, og er like lettet hver gang det viser seg at vi slipper å kikke nedover tabellen med angst utover vårsesongen, hvilket var hovedregelen idligere.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Feb 2016, 12:18

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:

Ja, en eventuell 9. plass for tredje sesong på rad er kanskje å stå på stedet hvil, men vi står i så fall på stedet hvil på et høyere nivå enn det vi gjorde under Pulis. Under Pulis var fokuset som regel hva som skjedde bak oss på tabellen og hvor mange poeng det var ned til nedrykksstreken. Pulis sin agenda nr 1 var da også hver eneste sesong å nå 40 poeng, for å kunne føle oss relativt sikre på å beholde plassen.

Nå er ikke det noe tema lenger, vi ser oppover på tabellen og fokuset har snarere vært hvor langt unna vi befinner oss en plass i Europe League. Man kan mene hva man vil om Pulis og/eller Hughes, men det uomtvistelige faktum er at vi begge sesongene under Hughes - og antakelig nå også den tredje sesongen - har oppnådd/vil oppnå en bedre både poengsum og bedre tabellplassering enn vi hadde noen gang på fem sesonger under Pulis. Stoke har altså under Hughes prestert på et høyere nivå enn under Pulis, rent resultatmessig, uten at jeg igjen skal bringe inn spillestildebatten i denne diskusjonen.

Så er det selvsagt et spørsmål om hvor langt det er realistisk at en klubb som Stoke kan nå. Jeg tror det er realistisk at vi i løpet av relativt kort tid, vil kunne være en kandidat til å blande oss inn i topp 6, gitt at vi greier å fortsette den fine utviklingen vi har hatt de siste par sesongene.Tidligere har det nærmest vært opplest og vedtatt at dette knapt nok er mulig for mindre klubber, fordi vi gjennom en hel sesong aldri vil kunne tukte Manchester-klubbene, Liverpool, Arsenal, Chelsea og Tottenham. Denne sesongen har først og fremst Leicester, men også West Ham, som begge er klubber det kan være naturlig å sammenligne oss med, vist at det er mulig også for mindre klubber å henge med i toppen.

Jeg vil ikke være helt fornøyd med årets sesong om vi ikke minst greier en tilsvarende poengsum og tabellplassering som i fjor, men greier vi en 7. eller 8. plass vil jeg være det, fordi det innebærer fortsatt fremgang. Blir det en ny 9. plass,synest jeg det har vært en sesong helt på det jevne, og vi står litt på stedet hvil. Jeg synest likevel det vil være for tidlig å begynne å tenke på skiftninger i regimet. Pulis hadde tross alt fem sesonger før han måtte gå, og tendensen den gang var vel heller ikke på stedet hvil, men faktisk en svak tilbakegang målt i poeng og plassering, sett i forhold til de første sesongene våre i PL.

Men heller ikke Hughes kan fredes for evig tid, han må også levere. Det synest jeg han har gjort i stor monn så langt, selv om jeg - i likhet med mange andre på forumet - mener han bommer stort når han ikke synest å prioritere en topp spiss høyere enn tilfellet er. De spissene vi har, Crouch, Diouf, Walters, Joselu er ikke bra nok, og fremstår i øyeblikket som våre svakeste kort, selv om jeg ikke helt vil avskrive Joselu som har vist fine tendenser i noen kamper, uten at det overbeviser meg om at han er rett mann på rett plass.

Men å avsette Hughes synest jeg ikke er noe tema før vi eventuelt også neste sesong opplever stagnasjon eller tilbakegang. Da kan det være et tegn på at han har fått oss så langt som han kan klare, og da vil det jo bli en vurdering om det kan være lurt med nye koster.

Når det er sagt så har jeg tro på fortsatt fremgang under Hughes, og jeg mener vi har et lag som har potensial til å kunne greie en topp 6 plassering, i alle fall med en topp spiss i våre rekker. Det betyr ikke at jeg tror vi greier det, men det betyr at jeg tror det er mulig. Vi har et lag nå som har et veldig høyt toppnivå. Problemet har vært manglende stabilitet, og underprestering mot antatt svakere lag, og ikke minst den manglende evnen til å score mål. Får vi inn en topp spiss til sommeren mener jeg altså at laget har potensial til å blande seg inn i topp 6 neste år, gitt at vi får beholde nøkkelspillere skadefrie. Spillere som Butland, Shawcross, Pieters, Shaqiri, Bojan, Arnie og forhåpentlig også nyervervelsen Imbula, oser av kvalitet.

Bedre tider vil komme enn de vi opplever nå...tror jeg... ;)

Ja, jeg tror vel egentlig at klubber som Stoke må regne med et og annent tilbakeslag( etter metoden to skritt frem og ett tilbake ). Det hevdet jeg under det forrige regimet og det hevder jeg nå også.
Problemet er vel i og for seg utålmodige fans som må ha konstant fremgang - og som klapper helt sammen og viser et enormt mishag hvis de forventningene de har skrudd sammen på egenhånd ikke slår ut i det virkelige liv.

Under det forrige regimet gikk dog mye av kritikken på mangel på progresjon( i forhold til forventninger ), selv om jeg nok innerst ikke tror at det var så mye resultatene det gikk på, men mer mangel på "underholdning", som det er hevet over en hver tvil at noen supportere har som prioritet nr. 1.
I 12/13-sesongen, som flere med ekstrem patos fastlo var en "katastrofesesong", så ble Stoke nr. 13, bare 4 fattige poeng bak en 9. plass og 7 poeng bak en 8. plass. En slik "elendig" prestasjon var altså nok til å male fanden på veggen - den gangen.
Spørsmålet må bli om det samme vil skje HVIS Stoke skulle slumpe til å falle litt poeng-og plasseringsmessig igjen, eller om det er andre kriterier som gjelder nå for å utøve mer eller mindre legitim kritikk?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Feb 2016, 12:24

vegar56 skrev:Det som vi ikke må glemme, er at i denne pengesterke ligaen så blir alle lag bedre for hvert år, en ny 9.plass er ikke et bilde på stagnasjon, men at vi forbedrer oss like mye som de andre lagene rundt oss gjør.

Etter mitt syn er det du nevner her helt riktig, men likefullt en faktor som litt for ofte glemmes oppe i forventningene mange har. Jeg mener jo at det også har vært slik hele tiden Stoke har spilt i PL. Alle de andre lagene forsterker seg selvfølgelig jevnlig og klarer man å løfte blikket litt og se nettopp dette, så tror jeg man i enda større grad vil forstå at prestasjonene Stoke har stått for siden tilbakekomsten i 2008 har vært jevnt over bra, eller meget bra.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 03 Feb 2016, 13:30

Om laget blir nummer 9 eller 12 er ikke det viktigste i mine øyne, jeg ønsker å se spillere som gir 100% og som viser at de bryr seg om laget. Tendensen har vært der lenge nå med at laget ikke fungerer i det hele tatt, de skaper ingen sjanser, virker som de spiller uten mål og mening, og det er ingen glede å spore hos spillerne. Når innsatsen på toppen av det hele er fraværende, så vinner ikke Stoke kampene sine. Etter så mange direkte svake kamper som Stoke har prestert nå, så hadde jeg virkelig trodd på en forbedring mot United. Så skjedde det motsatte at Stoke spilte sin desidert dårligste kamp på mange år.

Jeg skjønner meg ikke på verken formasjon eller laguttak fra Mark Hughes heller. Toppen av kaka er å sette opp Peter Crouch helt på topp i denne 4-2-3-1 formasjonen, det fungerer så dårlig at jeg forundres over at de som er ansvarlige i det hele tatt kan finne på å tenke i de baner. Ja med skadene Stoke har nå så er laget veldig svekket defensivt, men offensivt så skaper laget absolutt ingen ting. Jeg er faktisk usikker på hva en klassespiss kunne tilført dette laget, for en spiss er avhengig av sjanser for å putte ballen i mål.

Nå er Stoke ute av alle cupene og vil få litt ro mellom kampene fremover, det trengs og jeg krysser fingrene for at Shawcross ikke mister resten av denne sesongen. Med det forsvaret Stoke hadde i kampen mot United, så blir det ikke mange poeng i kampene fremover.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest