En svak kamp, der forsvaret surrer ordentlig og er shaky kampen gjennom. Kombinert med tannløst spill fremover så går det som måtte gå. Man.U er klart best og farligst og vinner fortjent, og vi gjør en svak kamp.
Når det er sagt så må jeg likevel innrømme at jeg er litt forundret over all svartmalingen av både laget og Hughes, og det minner litt om dommedags-stemningen som rådet da vi startet sesongen veldig svakt, der flere faktisk begynte å snakke om nedrykk. Og som deretter ble fulgt opp med en periode fra Bournemouth-kampen i slutten av september og ut året, der bare Leicester og Arsenal plukket flere poeng enn Stoke.
Ja, vi er inne i en down-periode. Som de aller fleste lag har i løpet av sesongen. Hughes dømmes nord og ned for laguttaket, men de 11 som startet i dag er faktisk de samme 11 som ble hyllet som helter for en uke siden, etter triumfen på Anfield, før vi tapte straffekonken.
Forsvaret har stort sett vært solid det meste av sesongen, og vi er et av lagene med flest "clean sheets" og vi har - inntil nå - også vært ett av lagene som har sluppet inn minst mål. Men vi har i øyeblikket 4 - fire !!! - stoppere på skadelisten, og må omrokkere et forsvar der bare en av de fire (Pieters) - etter at Wollscheid måtte ut - vanligvis starter på førstelaget i den posisjonen de spilte i dag. Og der høyreback Johnson må spille stopper.
Men jeg skulle veldig gjerne hatt inn en målhungrig spiss i dette overgangsvinduet, for det er der det skorter aller mest. At det ikke ble gjort kan vise seg å ha vært en tabbe. Kjøpet av Imbula tror jeg derimot kan komme til å vise seg som et veldig bra kjøp. En stabilisator på midtbanen som vi har savnet etter at N´Zonzi forsvant.
En del nøkkelspillere er skadet eller ute av form, og spesielt savnet av Shawcross er veldig merkbart. Arnie er heller ikke i form, og Bojan har også vært bedre før, selv om jeg synest vi har sett en stigning i hans spill de siste kampene. Og Shaqiri er skadeplaget og har heller ikke vært på topp de siste kampene han har spilt, hvis han har spilt. Med disse tre oppe og går igjen, og med Shawcross tilbake tror jeg vi igjen vil se Stoke fra en helt annen side. Vi glemmer fort, og mange synest å ha glemt hvor gode vi var i desember da disse stjernene funklet samtidig. Og glem heller ikke Afellay, som jeg synest har vært vår beste spiller de siste kampene og som har vist en veldig fin utvikling.
Jeg tror vi kommer til å reise oss igjen, for det er masse potensial i dette laget. Å begynne å snakke om at Hughes bør skiftes ut synest jeg personlig blir helt feil.
Han har fått frem et veldig bra og spennende mannskap, antakelig det beste vi har hatt siden de glade 70-årene. Og det er fort gjort å glemme alle de gode kampene når vi er inne i en dårlig periode.
En sak er jeg likevel enig i, og det er at det var fryktelig skuffende å se Hughes stille et så reservepreget lag mot Crystal Palace. Særlig etter tidligere å ha proklamert ambisjoner om å nå langt i cupene. Da stiller man ikke et tilnærmet B-lag, om kampprogrammet er aldri så tett.
Nei folkens, ingen grunn til å miste troen, selv om vi er inne i en dårlig periode. Ikke glem at det ikke er mer enn en uke siden vi vant på Anfield, og det snur fort når det først snur. For egen del ser jeg absolutt ingen grunn til ikke å tro på 3 poeng hjemme mot Everton til helgen.