Før Leicester-Stoke

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Før Leicester-Stoke

Innlegg Morten T. » 20 Jan 2016, 16:22

Stoke møter Leicester til toppkamp førstkommende lørdag klokka 16.
Hvis vi legger sammen nåværende tabellplassering på lagene som går i clinch lørdag kl. 16 så får vi følgende oversikt:

Leicester(2) - Stoke(7) = 9
Crystal Palace(8) - Tottenham(4) = 12
Manchester United(5) - Southampton(10) = 15
Watford(12) - Newcastle(18) = 30
West Bromwich(13) - Aston Villa(20) = 33
Sunderland(19) - Bournemouth(15) = 34

Hvilken av disse kampene tror dere våre venner i TV2 har valgt ut som hovedkamp etter å ha foretatt nok en, i følge seg selv, "tøff avgjørelse" ?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: Før Leicester-Stoke

Innlegg Richard Prestegård » 21 Jan 2016, 11:27

Morten T. skrev:Stoke møter Leicester til toppkamp førstkommende lørdag klokka 16.
Hvis vi legger sammen nåværende tabellplassering på lagene som går i clinch lørdag kl. 16 så får vi følgende oversikt:

Hvilken av disse kampene tror dere våre venner i TV2 har valgt ut som hovedkamp etter å ha foretatt nok en, i følge seg selv, "tøff avgjørelse" ?

Ikke overraskende er det ManU-Soton. Dessverre må jeg si, for jeg tror Leicester - Stoke kan bli mer underholdende enn kampen på Old Trafford. Der har det vel blitt scoret ett mål før pause i de siste 9-10 kampene eller no? Når skal de skjønne at Uniteds storhetstid er over? (eller jeg håper den er det :mrgreen: )
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 21 Jan 2016, 12:11

I og med at både Leicester og kanskje Stoke også har overrasket i år, og at Leicester ligger helt der oppe, tror jeg faktisk de er smarte nok å velge nettopp den kampen.
Når jeg leste Richards innlegg engang til forstår jeg kanskje at de har valg Man U - skuffende i så fall!
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Jan 2016, 15:11

bjørn123 skrev:I og med at både Leicester og kanskje Stoke også har overrasket i år, og at Leicester ligger helt der oppe, tror jeg faktisk de er smarte nok å velge nettopp den kampen.
Når jeg leste Richards innlegg engang til forstår jeg kanskje at de har valg Man U - skuffende i så fall!

Den kampen er valgt for leeeeeeeeeenge siden og spørsmålet mitt var selvfølgelig av den retoriske sorten hvor svaret allerede ga seg selv...

Den kommersielle og reklamefinansierte kanalen TV2 skal selvfølgelig tjene meste mulig cash og derfor prioriterer de alltid kvantitet foran kvalitet( noe som forøvrig gjenspeiler seg i det øvrige programtilbudet den kanalen har ). ManU og Liverpool har de største "supporter"gruppene i Norge og det er ikke helt usannsynlig at grinebiterne i disse to gruppene ville ha reist bust hvis de f.eks. bare hadde blitt servert 34 av 38 ligakamper direktesendt, i motsetning til i dag hvor 37-38 av disse to lagenes kamper vises direkte gjennom en hel sesong.

Å miste det relativt store segmentet av medgangssupportere innenfor disse to gruppene gjør selvfølgelig den kommersielle kanalen TV2 engstelig for å miste kunder, og dermed gjør de alt for å "please" disse gruppene. Så gjemmer TV2 seg bak floskler som f.eks. "vi må ta noen tøffe avgjørelser hver eneste helg om hvilken match vi skal velge lørdag klokka 16", mens de toer sine hender og håper at alle vi som ikke har vært så lettlurte og tanketomme at vi holder med ManU eller Liverpool, skal tro på våset.
Samtidig vil de gjerne at supportere som tilhører de "små" lagene skal stille opp gratis for å "vise bredden i engelsk fotball" og for å vise frem disse litt rare snålingene som ikke holder med de multinasjonale konsernene som stort sett plasserer seg på Topp 4. Slike stunt er det KUN TV2 som tjener på og de betaler jo heller ikke tilbake i og med at de konsekvent neglisjerer de mindre klubbene når lørdagsmatch kl. 16 skal plukkes ut.

En ManU eller Liverpool "supporter" får full valuta for sitt abonnement gjennom en hel sesong, fordi de får så godt som alle kamper direktesendt. Det samme kan ikke sies om supportere av de reale og anstendige fotballklubbene.

På sikt kan en slik policy slå tilbake på TV2 selv, fordi vi er faktisk en del som begynner å bli lei. Hovedkanalen til TV2 har vel allerede begynt å tape seertall og det overrasker ikke akkurat så veldig....

All fornuft tilsier at Leicester-Stoke eller Crystal Palace-Tottenham burde ha vært hovedkamp på lørdag, men etter at den "tøffe avgjørelsen" ble tatt på et nachspiel for fire uker siden om å sende ManU-Southampton i stedenfor så var det toget gått.

Dessverre. :evil:
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 21 Jan 2016, 20:13

Morten T. skrev:Stoke møter Leicester til toppkamp førstkommende lørdag klokka 16.

Det blir visstnok endringer til neste år, forhåpentlig til det bedre. Akkurat nå er jeg drittlei av oppvarmet lapskaus kl halv elleve på lørdagskveld , med stor risiko for at de siste minuttene mangler hvis jeg ser det litt forskjøvet.
I tillegg betyr det at det eneste sikre på nettet er værmeldingen , ellers får du resultatet rett i fleisen ! Og ikke kan du snakke med folk heller, sier du "ikke noe om Stoke" får du iallfall resultatet!
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Jan 2016, 20:52

gmel skrev:

Det blir visstnok endringer til neste år, forhåpentlig til det bedre. Akkurat nå er jeg drittlei av oppvarmet lapskaus kl halv elleve på lørdagskveld , med stor risiko for at de siste minuttene mangler hvis jeg ser det litt forskjøvet.
I tillegg betyr det at det eneste sikre på nettet er værmeldingen , ellers får du resultatet rett i fleisen ! Og ikke kan du snakke med folk heller, sier du "ikke noe om Stoke" får du iallfall resultatet!

Jeg skulle ønske meg at man selv kunne gått inn å valgt kampen man ønsker i Premier League eller Championship og se den for en relativt billig penge. Kanskje er en slik løsning teknisk komplisert å få til, fåglarna veit, men det ville ha vært idèelt.

Hvis TV2 derimot må fortsette dagens policy så bør de faktisk forandre på utvelgelsen. Mønsteret bør være den gode gamle Tippekampen på NRK hvor det var en relativt jevn fordeling og hvor det like gjerne kunne være Millwall vs. Mansfield eller Stoke vs Luton den ene helga som ManU vs. Arsenal eller Chelsea vs. Liverpool den neste.

NRK var faktisk en vesentlig årsak til at mange av oss valgte oss klubber som Stoke, Wolves, Charlton, Aston Villa eller Tottenham for å nevne noen. I dag er det poppis-klubbene som gjelder og det er ikke bra for interessen for engelsk fotball, men sikkert bra for de norske supporterklubbene til ManU og Liverpool som jo har folk som er heltidsansatt og derav driver interesseorganisasjonen sin som et hvilket som helst firma.

På kort sikt kan dette virke bra sett utenfra for alt virker som fryd og gammen og det er alltid vanskelig å kritisere en "hype" fordi flertallet er såre fornøyd.
På litt lengre sikt derimot, så kan det hende at TV2 vil bomme...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lars Frode » 22 Jan 2016, 09:29

Enig med deg Morten.., den 26 Sept I fjor kommenterte jeg valget av 16 kamp, da valgte TV2 å vise Man Utd- Sunderland , fremfor Leicester - Arsenal, og jeg nevnte denne galskapen til Hr Børslid på Twitter.., Utd kampen , endte 3-0 , men var dønn kjedelig(som vanlig) mens Leicester kampen var et fyrverkeri av en kamp som endte 2-5..., jeg tilbød meg å hjelpe TV 2 med å plukke ut kamper...., men fikk aldri noe svar... :-) . Enig med deg at denne helgen burde Leicester - Stoke, eller Palace -Spurs vært valgt. Jeg koser meg hver gang ekspertene I studio sitter og klager over hvor kjedlig football Utd spiller......
Lars Frode
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 22 Jan 2016, 13:53

Morten T. skrev:
gmel skrev:

Jeg skulle ønske meg at man selv kunne gått inn å valgt kampen man ønsker i Premier League eller Championship og se den for en relativt billig penge. Kanskje er en slik løsning teknisk komplisert å få til, fåglarna veit, men det ville ha vært idèelt.

Helt enig, Morten. Og slik var det faktisk på TV2 Sumo inntil forrige sesong. Da kunne man selv velge hvilken kamp man ville se, og velge også mellom alle kampene som ble spilt lørdag kl. 16. Og man kunne skifte kamp underveis om man ville det. I England var ikke dette tillatt, mens det vel ikke var restriksjoner til andre land.

Men så var det visst en pubeier som omgikk det engelske forbudet, ved å vise fra kanaler som sendte fra andre land enn England, noe som førte til at dette heller ikke lenger ble tillatt (om jeg husker riktig).

For øvrig helt enig i at TV2 viser særdeles liten fantasi når det gjelder valg av kamper. Vurderer derfor også jeg å si opp mitt abonnement på TV2 Premium League kanalene, fordi de kampene jeg primært ønsker å se - altså Stoke-kampene - primært går på kveldstid. Og da velger jeg heller å "streame" kampen direkte selv om kvaliteten er dårligere, i stedet for å gå hele ettermiddagen å prøve å unngå resultatet for å se kampen i opptak på kveldstid. Konklusjonen er at jeg betaler mye for å se lite, og det er ikke spesielt interessant i lengden. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 22 Jan 2016, 16:03

Torstein Norevik skrev:For øvrig helt enig i at TV2 viser særdeles liten fantasi når det gjelder valg av kamper. Vurderer derfor også jeg å si opp mitt abonnement på TV2 Premium League kanalene, fordi de kampene jeg primært ønsker å se - altså Stoke-kampene - primært går på kveldstid. Og da velger jeg heller å "streame" kampen direkte selv om kvaliteten er dårligere, i stedet for å gå hele ettermiddagen å prøve å unngå resultatet for å se kampen i opptak på kveldstid. Konklusjonen er at jeg betaler mye for å se lite, og det er ikke spesielt interessant i lengden. :?

Spot On og spiker`n på hodet.
På en måte kan jeg forstå TV2, som jo er et kommersielt mediehus hvis formål er å gi høyest mulig avkastning for aksjonærene, men spørsmålet er om veien de har valgt i forhold til PL-sendingene er særlig holdbar og økonomisk fordelaktig i lengden? Ønsket om høyest mulig avkastning på kort sikt gir ikke nødvendigvis den beste kvaliteten på produktet som produseres, og på sikt er jeg overbevist om at kvalitet trumfer fjas, vås og kvantitet.

En ManU- eller Liverpool "supporter" betaler nøyaktig det samme som deg, meg og supportere av f.eks. Everton, West Ham, Leicester, Crystal Palace eller Norwich. Forskjellen er bare at disse "Glory Hunter"-folka fra f.eks. ManU og Liverpool får servert et mye bedre produkt - til en nesten latterlig lav pris. For supportere av forannevnte klubber - og Stoke - så er forholdet derimot motsatt. Man blir servert et relavtivt middelmådig/svakt produkt - til en latterlig høy pris. Fordi man så sjelden, i forhold til "Glory Hunter"-klubbene, blir vist på TV.

Noe annet jeg stiller meg undrende, og skeptisk, til er at relativt mye sendetid på en såkalt "betalingskanal" blir brukt til å sende reklame. Man betaler altså en sum, som grenser mot ublu, for å bli servert budskap fra smakløse frysepizza-produsenter og informasjon om en eller annen sjampo som skal motvirke flass. Det henger ikke på greip. Det er i og for seg greit at TV2 ødelegger sendeflaten sin, og seriøsiteten sin, på moderkanalen med å sprute ut reklame i et vanvittig kjør fordi denne kanalen er gratis og derav må finansieres på et vis, men på en såkalt "betalingskanal" er det ikke greit.

Jeg tror flere og flere hopper over til stream, gir helt f..., eller kanskje til og med finner frem nostalgikeren i seg og går for radio. Det er synd, fordi TV2 sitter egentlig på gull her. De vet bare ikke hvordan de skal foredle det....
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 22 Jan 2016, 20:20

For å belyse problematikken kan vi se hvor mange ganger de enkelte lag har blitt vist i de kampene som er vist på TV2 Premier League-kanalene til nå i januar, samt til og med de kampene som er satt opp ut februar måned. Oversikten gjelder utelukkende PL-kamper, altså ikke cup. Totalt 34 kamper er/vil bli vist i januar/februar:

6 ganger:
Liverpool, Man.U, Man.C, Arsenal

4 ganger:
West Ham, Everton, Chelsea, Newcastle, Crystal Palace, Tottenham

3 ganger:
Swansea, Leicester, Sunderland, Aston Villa

2 ganger:
Bournemouth, Watford

1 gang:
Norwich, WBA, Southampton, Stoke

Hvor er logikken i at Stoke, som ser ut til å gjøre sin beste PL-sesong noensinne, og snuser på plass i Europa, vises èn gang på to måneder, mens lag som Newcastle og Sunderland, som hele sesongen har ligget i nedrykkssonen vises henholdsvis 4 og 3 ganger i samme tidsrom ?

Jeg betaler kr 499, - per mnd for mine TV2 Premier League-kanaler, som primært abonneres på for å få se Stoke sine kamper direkte. Enkel hoderegning tilsier da at det har kostet meg kr 998,- å kunne se PL-kampen Stoke-Arsenal direkte.

OK, så har vi også fått flettet inn Capital One-kampene mot Liverpool og cupkampen mot Doncaster. Men hadde vi ikke kommet så langt som til semifinalen i førstnevnte cup så hadde vi heller ikke fått denne "bonusen".

Jeg har ikke sjekket statistikken for høsten 2015, men synest å huske at det ikke var veldig mange gangene vi fikk se Stoke "live in action".

Oppsigelse av kanalene, med begrunnelse, vil bli sendt TV2. :(
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest