Jon Walters...

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Jon Walters...

Innlegg Torstein Norevik » 09 Aug 2015, 23:50

En ting som har slått meg, og kanskje enda mer nå når vi etter hvert har fått stadig flere gode offensive spillere, er hvordan det kunne ha fungert å sette Walters inn i en langt mer defensiv rolle, som ballvinner sentralt, ved siden av Whelan ?

Noe av det Walters får mest skryt for er den utrettelige innsatsviljen, hvor han løper og løper og løper kampen gjennom og er et skikkelig uromoment for motstanderen, som aldri får fred for denne terrieren. Selv om han faktisk også scorer en del mål er det vel likevel denne innsatsviljen snarere enn hans offensive egenskaper som gjør at Walters har nytt så stor tillit hos de ulike managerne han har spilt under i ulike sammenhenger. Teknisk er han begrenset og han mangler fart. Tar igjen litt på at han er flink å komme seg i posisjoner og derfor også er på rett sted til rett tid. Men han brenner også en god del opplagte sjanser.

Når Bojan, Diouf, Arnie, Adam, Van Ginkel, Joselu, Afellay, og kanskje til og med Shaqiri, hvis han skulle signere, (???) kjemper om plassene fremover på banen tror jeg det kan det bli tøft for Walters å få startet. Men kunne han fått en ny vår foran stopperne, som den som river og sliter motstanderen i stykker på midtbanen og aldri gir de et sekunds fred ? Jeg vet ikke, men tanken har så absolutt streifet meg.....

Synspunkter ? :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 10 Aug 2015, 09:12

Torstein Norevik skrev:En ting som har slått meg, og kanskje enda mer nå når vi etter hvert har fått stadig flere gode offensive spillere, er hvordan det kunne ha fungert å sette Walters inn i en langt mer defensiv rolle, som ballvinner sentralt, ved siden av Whelan ?

Noe av det Walters får mest skryt for er den utrettelige innsatsviljen, hvor han løper og løper og løper kampen gjennom og er et skikkelig uromoment for motstanderen, som aldri får fred for denne terrieren. Selv om han faktisk også scorer en del mål er det vel likevel denne innsatsviljen snarere enn hans offensive egenskaper som gjør at Walters har nytt så stor tillit hos de ulike managerne han har spilt under i ulike sammenhenger. Teknisk er han begrenset og han mangler fart. Tar igjen litt på at han er flink å komme seg i posisjoner og derfor også er på rett sted til rett tid. Men han brenner også en god del opplagte sjanser.

Når Bojan, Diouf, Arnie, Adam, Van Ginkel, Joselu, Afellay, og kanskje til og med Shaqiri, hvis han skulle signere, (???) kjemper om plassene fremover på banen tror jeg det kan det bli tøft for Walters å få startet. Men kunne han fått en ny vår foran stopperne, som den som river og sliter motstanderen i stykker på midtbanen og aldri gir de et sekunds fred ? Jeg vet ikke, men tanken har så absolutt streifet meg.....

Synspunkter ? :)

Jeg er helt enig med deg Torstein i at Walters ville rivd og slitt i stykker midtbanespillerne til motstanderen sentralt, men jeg har en innvending til hvorfor han ikke ville fungere sentralt, og da defensivt, sammen med Whelan. For meg er Walters den mest undervurderte spilleren til Stoke, men en ting han ikke er undervurdert på, er pasningskvaliteten. Jeg mener han ikke er god nok til å fordele baller eller være det oppspillspunktet i midten av banen som kan holde på ballen og spre trygghet. Han er en terrier med nesa konstant retta mot mål og jager alltid etter muligheter for å komme rundt eller bak motstanderens forsvar. Jeg er redd han ville løpt og slitt i stykker motstanderens midtbane, men deretter glemt at det er han som skal sette i gang angrepene. Det er nå min mening :mrgreen:
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 10 Aug 2015, 10:12

Det er en spennende tanke Torstein, som kan prøves ut etter mitt syn, men ankepunktet mitt er at Walters først og fremst har vært angrepsspiller hele karrieren og at en slik omskolering derfor kan bli vanskelig.
Jeg synes også Walters gjør en veldig god og viktig jobb i dag i og med at han er så flink til å forstyrre motstanderen i oppspillsfasen og dermed fremprovosere feil og unøyaktighet.

Han er helt klart undervurdert, men ikke blant trenerne. Disse velger å bruke han gang på gang og uavhengig av filosofi. Svakheten hans er helt klart tempo, teknikk og til en viss grad effektivitet, men i sum er han en god spiller. Men en fotballballerina som er redd for blåmerker og skrubbsår blir han jo aldri...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 10 Aug 2015, 10:30

Realiteten er at han skaffet Stokes største sjanse helt på egenhånd ! Først ved en solid hodeduell, en sprint og til slutt en genial pasning. Det endte med at Glen Johnson tuppet ballen over. Det var dagens høydepunkt.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Bjarne » 10 Aug 2015, 18:42

Husker cup-kampen mot manure. Dommeren stoppet kampen pga noen vanvittige haglebyger. Alle løp i dekning - unntatt Walters. Han stod ute på banen og ventet til de andre kom ut igjen fra garderoben! Særlig med Shawcross (og Huth) ute er han viktigere for laget enn noen gang. Han er et eksempel til etterfølgelse for medspillerne på banen!
Bjarne
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 10 Aug 2015, 18:52

Jeg har tidligere ikke vært spes fan av Jonathan, men sette i lys hans bidrag i fjor, spes vårsesongen, er han helt klart en mann som vi skal beholde.

I det minste ikke selge for knapper og glansbilder....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 10 Aug 2015, 20:18

Er enig at det bør være plass til Walters. Har alltid ønsket han som en offensiv midtbanespiller,
men tviler sterkt på at MH er villig til å la han få prøve seg der.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Bjarne » 17 Sep 2015, 21:06

Paul Merson skriver følgende på Sky Sports;" Nobody likes Stoke more than me - if you don't support them - but I just think the balance is all wrong. It may sound weird, but they have too many footballers, and nobody who can go and win the ball. They are like a poor man's Arsenal. Steven N'Zonzi is a massive loss to them"

Og uten folk som Walters og Shawcross...
Bjarne
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 18 Sep 2015, 08:42

Bjarne skrev:Paul Merson skriver følgende på Sky Sports;" Nobody likes Stoke more than me - if you don't support them - but I just think the balance is all wrong. It may sound weird, but they have too many footballers, and nobody who can go and win the ball. They are like a poor man's Arsenal. Steven N'Zonzi is a massive loss to them"

Og uten folk som Walters og Shawcross...

Interessant poeng av Merson, som vel noen av oss har touchet bort i før også.
Det gjelder å finne en balanse, du kan rett og slett ikke ha 11 Bojan`r eller Shaqiri`r på et LAG. Du må også ha folk som kan vinne en defensiv dødball, løpe mye, krige, tackle, vinne ballen og ikke være redd for blåmerker eller møkkete drakt og rufsete frisyre. Pussig det der, men nettopp Arsenal( som Merson selv spilte for forøvrig ) var jo nærmest hovedfienden og sett på som Stoke sin rake motsetning for bare noen ganske få år siden. Mange ga uttrykk for at akkurat det var en ganske kul greie( bl.a. gjennom setningen "We are Stoke City and we`ll play how we want" ), og at Arsenal spilte en type "frøkenfotball" hvor både spillerne og manager klagde og sutra i ett kjør. Nå mener altså Paul Merson at Stoke langt på vei forsøker å kopiere sin gamle hovedfiende og fremstår som en "poor man`s"-versjon av det samme laget som mange ga uttrykk for at de mislikte sterkt.

Jeg håper at Hughes finner den balansen som Merson snakker om her, fordi jeg tror den er viktig hvis Stoke skal slå fra seg og ta godt med poeng framover.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 17 Nov 2015, 10:26

Bøyer meg i støvet for Walters som tok Irland til EM nesten på egenhånd.
Walters har alltid slått tilbake gjennom hele karrieren og motbevist kritikerne gang på gang. Jeg mener han er en av Stoke sine viktigste spillere, riktignok kjemisk fri for fiks-fakserier og fjas, men veldig bra at Stoke har forlenget med han. Så mange trenere og fagfolk med forskjellig ståsted og filosofi kan ikke ta feil: Jonathan W. er en viktig mann for balansen i laget og gjør en jobb som forenkler jobben for medspillerne.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest