Noe av det Walters får mest skryt for er den utrettelige innsatsviljen, hvor han løper og løper og løper kampen gjennom og er et skikkelig uromoment for motstanderen, som aldri får fred for denne terrieren. Selv om han faktisk også scorer en del mål er det vel likevel denne innsatsviljen snarere enn hans offensive egenskaper som gjør at Walters har nytt så stor tillit hos de ulike managerne han har spilt under i ulike sammenhenger. Teknisk er han begrenset og han mangler fart. Tar igjen litt på at han er flink å komme seg i posisjoner og derfor også er på rett sted til rett tid. Men han brenner også en god del opplagte sjanser.
Når Bojan, Diouf, Arnie, Adam, Van Ginkel, Joselu, Afellay, og kanskje til og med Shaqiri, hvis han skulle signere, (???) kjemper om plassene fremover på banen tror jeg det kan det bli tøft for Walters å få startet. Men kunne han fått en ny vår foran stopperne, som den som river og sliter motstanderen i stykker på midtbanen og aldri gir de et sekunds fred ? Jeg vet ikke, men tanken har så absolutt streifet meg.....
Synspunkter ?