Torstein Norevik » 26 Sep 2015, 19:20
Ingen stor kamp fra vår side mot et lag som jeg tror skal slite med å holde seg i divisjonen, spesielt om toppscorer Callum Wilson nå blir lenge borte.
Vi har noen fine angrep innimellom, men vi har fortsatt mye å gå på, både som lag og blant enkeltspillere. Bojan er ennå et stykke unna toppformen og Shaqiri har heller ikke imponert så langt. Det samme gjelder Joselu, som ikke spilte i dag, og heller ikke innbytter i dag, Van Ginkel, har vært allverden. Afellay synes jeg var et lyspunkt i dag, med noen fine raid nedover høyresida, selv om han burde ha scoret da Walters serverte han i sluttminuttene. Jeg tror også de andre vil bli langt bedre etter hvert og da kan det bli moro, men vi er ikke der ennå.
Det positive i dag er selvsagt at vi tar tre poeng, selv om vi ikke har noen stor kamp. Vi har fortsatt bare tre lag bak oss, men på den annen side er det også bare tre poeng opp til 9. plassen, så det er jevnt på tabellen så tidlig i sesongen og tre poeng kan gi store utslag på den.
Nå venter bortekamp mot Aston Villa. Ett poeng der bør være et minimum, men jeg tror også det er en kamp det er fullt mulig å vinne, for Villa har heller ikke imponert så langt.
Synes Arno og Pieters var våre beste i dag, og så må jeg si at vi virker langt farligere når Diouf er på banen enn når han ikke er det. Tre mål så langt på han, selv om han ikke spilte forrige kamp eller startet i denne. Det må regnes som god uttelling.
Vi får håpe dette var omslaget når det gjelder poengfangst og at det nå bare vil fortsette å gå oppover. Laget er godt nok til det, etter hvert som flere finner formen.