Arsenal vs Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Arsenal vs Stoke City

Innlegg Torstein Norevik » 12 Sep 2015, 18:22

Arsenal vinner fortjent, og vi kan takke Butland for at det ikke ble langt styggere sifre.

Men.....jeg mener det er altfor tidlig å begynne med "dommedagsprofetier" og å dømme laget nord og ned så tidlig i sesongen, selv om vi har fått en langt svakere start enn vi hadde håpet og trodd. Det kan også være grunn til å minne om at vi i de første fem kampene har møtt tre av lagene som kom i topp 6 forrige sesong, og to av disse kampene har vært på bortebane. Og WBA-kampen tapte vi fordi vi spilte 9 mot 11 i en time, etter å ha kjørt over Pulis´ menn frem til utvisningene.

Det kan også være grunn til å minne om at vi begge sesongene under Hughes har startet svakt, for så å spille oss kraftig opp utover i sesongen. Det tror jeg vil skje dette året også, spesielt siden vi fikk inn så mange nye spillere i sommer.

Nå venter Leicester og Bournemouth hjemme på Britannia i de to neste PL-kampene. Det kan utmerket vel ende med 6 poeng, og da er vi straks midt på tabellen, og vel så det.

Jeg mener vi har en minst like sterk tropp som det vi har hatt de to siste sesongene, og jeg ser derfor ingen grunn til at vi ikke minst skal greie 9. plass også denne sesongen. Så for egen del tar jeg foreløpig situasjonen med knusende ro, og er rimelig trygg på at vi kommer til å heve oss utover i sesongen og at poengene vil komme. Men skulle situasjonen derimot være den samme når vi begynner å komme 10-15 kamper ut i sesongen, ja da synest jeg det er større grunn til å bli urolig.

Butland soleklar Man of the Match i dag. Shaqiri viser i glimt hva han er god for, mens Bojan ennå har et godt stykke igjen til der han var før skaden. Synest egentlig ingen av utespillerne kan slå seg på brystet i dag over en god kamp, og Joselu har ennå til gode å vise at han er verd de nesten 6m pund vi betalte for han i sommer.

Det ser ikke bra ut akkurat nå, men vi kommer tilbake, og vi kan fort stå med 8 poeng allerede etter de to neste kampene. Og da er situasjonen straks en helt annen. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 12 Sep 2015, 19:34

Åhhhh , desverre blir vi enda engang overkjørt på Emirates. Arsenal er svært svært gode hjemme med evne til å spille raskt og presist langs bakken med effektiv framdrift. En klar utfordrer til Man C om trofé. Vi rekker dem knapt til leggen. Orker ikke de store analysene , på en dårlig dag av oss blir det en trist Potters opplevelse. Synes vi mangler kvalitet på backene, savnet av samlingspunktet Shawcross er merkbart, Van Ginkel skinner ikke. Blekest er Youselu. Jeg klarer ikke, med god vilje, å ha andre positive minner så langt en dragningen som skaffet straffa mot Spurs og straffa mot Luton. Håper ikke han ender som floppen Shea.
En trist realitet er vårt lags svake prestasjon på dødballer mot. På 0-2 er det flere Stokespillere i sonen rundt deres målskårer, men Giroud takker for handlingslammet bortelag og header elegant forbi vår stjerne Butland.
Vel, vi er godt øvd opp til å svelge skuffelser - tar turen til Brit til helgen med håp om poeng mot fjerde-plasserte Leicester.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 12 Sep 2015, 22:37

Dette var bare trist! Et gufs fra fortiden hvor vi blir fullstendig kledd av. Var Arsenal veldig gode eller var vi helt ræva? Mest det siste dessverre. Tabellen lyver jo aldri, vi ligger sist - helt sist!! Og prestasjonene så langt viser jo også at vi er et bunnlag. Ok, det er tidlig i sesongen, og vi har fortsatt god tid. De fleste av oss har tålmodighet, ennå, men nå følger et par "enkle" hjemmekamper. Tar vi 6 poeng er vi midt på tabellen, gjør vi ikke det, er det krise!!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 13 Sep 2015, 02:07

Dette var drit. Men det blir så mye bedre.

That is all.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 13 Sep 2015, 10:25

Håper vi snart kan redusere antall spillere på skadelisten og med karantene ! Vi trenger våre 11 beste kampklare. Men det får vi ikke på flere kamper ennå :(
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg gunny » 13 Sep 2015, 10:39

vegar56 skrev:Håper vi snart kan redusere antall spillere på skadelisten og med karantene ! Vi trenger våre 11 beste kampklare. Men det får vi ikke på flere kamper ennå :(

Det virker som om Hughes enno ikkje har funne sin beste første ellever. Men den viktigste me treng å få tilbake i laget er Ryan Shawcross.
gunny
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 13 Sep 2015, 10:58

Hvis tabellen aldri lyver er det vel neppe en lett match i vente til lørdag mot tabell-femmer.
Tabellen, etter fem seriomganger, snakker ikke bare sant. Kamp-program og marginer kan ha skjeve utslag med så få matcher ("populasjon"). Men i går spilte vi som et bunnlag, uten kvalitet + innsats, og manglet trua. Mot et lag jeg tipper vil havne blandt topp tre.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 13 Sep 2015, 21:06

Knut Ole skrev:Hvis tabellen aldri lyver er det vel neppe en lett match i vente til lørdag mot tabell-femmer.
Tabellen, etter fem seriomganger, snakker ikke bare sant. Kamp-program og marginer kan ha skjeve utslag med så få matcher ("populasjon"). Men i går spilte vi som et bunnlag, uten kvalitet + innsats, og manglet trua. Mot et lag jeg tipper vil havne blandt topp tre.

Og nå er Leicester på andreplass, så vi møter faktisk et topplag som har spilt briljant i starten av sesongen!
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 13 Sep 2015, 22:41

Richard Prestegård skrev:
Knut Ole skrev:Hvis tabellen aldri lyver er det vel neppe en lett match i vente til lørdag mot tabell-femmer.

Og nå er Leicester på andreplass, så vi møter faktisk et topplag som har spilt briljant i starten av sesongen!

Tabellen viser situasjonen etter fem kamper - og ja, den lyver. Riktig nok ikke når det gjelder antall poeng, men når det gjelder det innbyrdes styrkeforholdet mellom lagene.

Leicester har startet veldig bra og imponerer, og har begynt som de avsluttet forrige sesong. Men like lite som jeg tror Stoke blir nest sist i årets PL, like lite tror jeg at Leicester kommer til å bli nr 2, eller kjempe om en CL-plass for den saks skyld. Eller at Chelsea skulle bli involvert i noen bunnstrid, og havne bak lag som Bournemouth og Watford, selv om det ser slik ut akkurat nå hvis vi kun ser på tabellen. Men tabellen etter fem kamper sier omtrent ingenting, både fordi lagene og spillet ikke har fått satt seg, og - som Knut Ole er inne på - lagene har ikke hatt de samme motstanderne og derfor ikke de samme forutsetningene for å ta poeng.

Det fins en rekke eksempler på lag som har ligget i toppen etter de første rundene, for deretter å havne i nedrykksstrid utover våren.

Så, med fare for å gjenta meg selv, jeg er ikke bekymra ennå, men vil bli det dersom situasjonen er den samme når vi nærmer oss jul. Men det tror jeg ikke den vil være.... ;)

Og jeg tror faktisk jeg skulle tørre å vedde på at Stoke er foran Leicester på tabellen når status skal gjøres opp i mai, selv om vi i øyeblikket er nr 19 og de er nr 2. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 14 Sep 2015, 10:04

Torstein Norevik skrev:
Richard Prestegård skrev:

Tabellen viser situasjonen etter fem kamper - og ja, den lyver. Riktig nok ikke når det gjelder antall poeng, men når det gjelder det innbyrdes styrkeforholdet mellom lagene.

Leicester har startet veldig bra og imponerer, og har begynt som de avsluttet forrige sesong. Men like lite som jeg tror Stoke blir nest sist i årets PL, like lite tror jeg at Leicester kommer til å bli nr 2, eller kjempe om en CL-plass for den saks skyld. Eller at Chelsea skulle bli involvert i noen bunnstrid, og havne bak lag som Bournemouth og Watford, selv om det ser slik ut akkurat nå hvis vi kun ser på tabellen. Men tabellen etter fem kamper sier omtrent ingenting, både fordi lagene og spillet ikke har fått satt seg, og - som Knut Ole er inne på - lagene har ikke hatt de samme motstanderne og derfor ikke de samme forutsetningene for å ta poeng.

Det fins en rekke eksempler på lag som har ligget i toppen etter de første rundene, for deretter å havne i nedrykksstrid utover våren.

Så, med fare for å gjenta meg selv, jeg er ikke bekymra ennå, men vil bli det dersom situasjonen er den samme når vi nærmer oss jul. Men det tror jeg ikke den vil være.... ;)

Og jeg tror faktisk jeg skulle tørre å vedde på at Stoke er foran Leicester på tabellen når status skal gjøres opp i mai, selv om vi i øyeblikket er nr 19 og de er nr 2. ;)

Dette er jeg enig i.
Vi har vært gjennom tunge perioder før og, isolert sett, er dette en ny tung periode. Det samme skjedde jo også i en, sett i perspektiv, kort periode i løpet av Pulis sitt siste år på Britannia, men sett over tid så endte faktisk sesongen helt greit til slutt. Den gangen var det et rabalder uten like, endelig kunne de som mislikte mannen særdeles sterkt, åpne alle sluser og pøse ut med frustrasjon over den "kjedelige" fotballfilosofien mannen visstnok står for.

Jeg synes også dette er interessant: Hvordan hadde reaksjonene vært hvis Stoke etter fem spilte serierunder hadde vært plassert der Leicester ligger nå? Hadde da plutselig Mark Hughes vært verdens beste manager og alle innkjøpene han har gjort helt fantastiske?

Jeg er ikke den største supporteren av alt Hughes står for, selv om han er flink( for all del ), og jeg liker jo best effektiv, men kanskje "kjedelig", fotball. I landslagsspausen så jeg flere kamper hvor lag spilte på den måten - og fikk suksess. Først og fremst Østerrike, Tyskland og til dels Italia, men også Norge som nå endelig har lagt bort tullballet og gått tilbake til en sikker defensiv og gjennombrudd når de får muligheten. Det er en type fotball som flere, både i Norge og verden forøvrig, finner dørgende "kjedelig", men som jeg( og endelig Per-Mathias ser det ut til ) synes er en bra måte å spile på for å få positive resultater. Jeg håper Hughes, hvis de dårlige resultatene fortsetter, legger opp til en mer kynisk fotball hvor fokuset vil være på resultat og ikke på underholding og fjas. Hvordan LAGET fungerer vil alltid være viktigst, og ikke driblerier fra folk som Stoke har hentet inn fra spanske og italienske ligaer.

Men nok en gang, det er for tidlig å felle noen endelig dom.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest