Men.....jeg mener det er altfor tidlig å begynne med "dommedagsprofetier" og å dømme laget nord og ned så tidlig i sesongen, selv om vi har fått en langt svakere start enn vi hadde håpet og trodd. Det kan også være grunn til å minne om at vi i de første fem kampene har møtt tre av lagene som kom i topp 6 forrige sesong, og to av disse kampene har vært på bortebane. Og WBA-kampen tapte vi fordi vi spilte 9 mot 11 i en time, etter å ha kjørt over Pulis´ menn frem til utvisningene.
Det kan også være grunn til å minne om at vi begge sesongene under Hughes har startet svakt, for så å spille oss kraftig opp utover i sesongen. Det tror jeg vil skje dette året også, spesielt siden vi fikk inn så mange nye spillere i sommer.
Nå venter Leicester og Bournemouth hjemme på Britannia i de to neste PL-kampene. Det kan utmerket vel ende med 6 poeng, og da er vi straks midt på tabellen, og vel så det.
Jeg mener vi har en minst like sterk tropp som det vi har hatt de to siste sesongene, og jeg ser derfor ingen grunn til at vi ikke minst skal greie 9. plass også denne sesongen. Så for egen del tar jeg foreløpig situasjonen med knusende ro, og er rimelig trygg på at vi kommer til å heve oss utover i sesongen og at poengene vil komme. Men skulle situasjonen derimot være den samme når vi begynner å komme 10-15 kamper ut i sesongen, ja da synest jeg det er større grunn til å bli urolig.
Butland soleklar Man of the Match i dag. Shaqiri viser i glimt hva han er god for, mens Bojan ennå har et godt stykke igjen til der han var før skaden. Synest egentlig ingen av utespillerne kan slå seg på brystet i dag over en god kamp, og Joselu har ennå til gode å vise at han er verd de nesten 6m pund vi betalte for han i sommer.
Det ser ikke bra ut akkurat nå, men vi kommer tilbake, og vi kan fort stå med 8 poeng allerede etter de to neste kampene. Og da er situasjonen straks en helt annen.