Hvem må gå?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Hvem må gå?

Innlegg Morten T. » 11 Aug 2015, 21:45

Etter signeringen av Shaqiri har Stoke en svær tropp. Hvem må forlate skuta eller sendes ut på lån?
Jeg tipper disse er i faresonen nå:
Ollie Shenton
Peter Crouch
Jakob Haugaard
Phil Bardsley
Marc Wilson
Stephen Ireland
Dionatan Teixeira
Jonathan Walters
Steve Sidwell

Alle kommer selvfølgelig ikke til å forlate klubben, men noen av dem kanskje?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: Hvem må gå?

Innlegg Knut Ole » 11 Aug 2015, 22:50

Morten T. skrev:Etter signeringen av Shaqiri har Stoke en svær tropp. Hvem må forlate skuta eller sendes ut på lån?
Jeg tipper disse er i faresonen nå:
Ollie Shenton
Peter Crouch
Jakob Haugaard
Phil Bardsley
Marc Wilson
Stephen Ireland
Dionatan Teixeira
Jonathan Walters
Steve Sidwell

Alle kommer selvfølgelig ikke til å forlate klubben, men noen av dem kanskje?

Sidwell (lånes ut), Teixeira og Ireland. Muligens Bardsley.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 11 Aug 2015, 23:06

Ollie Shenton : Blir nok spillende på U-laget
Peter Crouch : Har Diuof og Joselu foran seg, men er et viktig innbyttervalg i enkelte kamper.
Jakob Haugaard : 3 keepere MÅ vi ha.
Phil Bardsley : Det er 9 forsvarsspillere, lånes ut.
Marc Wilson : Antar at han er 7. valg foran Bardsley og Teixeira, og beholdes.
Stephen Ireland : Tror han har for lang historie med Hughes til at han lånes ut ?
Dionatan Teixeira : Lånes ut.
Jonathan Walters : Forsvarer en plass på laget med glans !
Steve Sidwell : Kan gjerne låne ut. Cameron kan spille på midten når Shawcross kommer tilbake.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 11 Aug 2015, 23:36

Jeg tviler på at Shenton vil bli sendt på lån....ennå. I alle fall slik jeg oppfattet Denis Smith på SCOBA-kvelden på Ullevål i fjor, da jeg hadde gleden av å slå av en prat med legenden. ;) Jeg spurte Smith om han mente det kunne være riktig å sende Shenton på lån f.eks til League One eller League Two for å få matching. Det mente han ikke var noen god løsning, fordi Shenton - etter Smith´s syn - er en meget intelligent spiller, og at det ikke ville være særlig utviklende for han å spille på nivå tre eller fire, rett og slett fordi det der var mye tæl og innsats langt mer enn finspill, og at dette ikke ville passe unggutten særlig godt og derfor heller ikke tjene utviklingen hans. Smith mente derfor at Shenton ville ha mest nytte av å bli værende i Stoke og fortsette utviklingen der. Etter det jeg har forstått har Smith jobbet tett opp mot Shenton i akademiet og skulle vel defor ha førstehånds kunnskap om hvilke planer Stoke har for han.

Jeg tror Teixeira kan bli solgt, eller i alle fall bli sendt på lån, og mener han burde det ut fra det jeg har sett av han. Han holder - etter mitt syn - ikke PL-nivå per i dag.

Tror ikke Bardsley blir solgt eller lånt ut, fordi han nok anses som back-up for Johnson så lenge Shawcross er skadet og Cameron spiller i midtforsvaret. Tror heller ikke Wilson blir lånt ut pga anvendeligheten.

Derimot tror jeg Haugaard kan bli lånt ut for å vinne erfaring, så lenge det er mulig å hente han kjapt tilbake. Vi trenger i utgangspunktet ikke alle våre tre høyest rangerte keepere samtidig, og hadde heller ikke det da Butland ble sendt på lån i fjor. Riktig nok har vi U-21 laget, men der kan det jo tenkes at Eve får prøve seg.

Walters er en manager-favoritt og jeg tror derfor også han blir værende, selv om han nok kanskje må finne seg i mer benkesliting i tiden fremover.

De jeg tror det er størst sjanse for kan forsvinne er Ireland, Sidwell, og Crouch. Ingen av de kan påregne særlig spilletid fremover, og ved en del anledninger kanskje heller ikke en gang plass på benken.

Sidwell har stort sett vært svak etter at han kom til Stoke, selv om jeg synest jeg så noe om at han hadde vært bra i Pre-season. Det som kan redde han er at han er en litt annen spillertype enn en del av de andre midtbanespillerne. Ireland tror jeg kan ryke fordi vi nå har flere som kan spille i hans posisjon, og som nok ligger foran på Hughes sin prioriteringsliste. Crouch er nok bak både Diouf og Joselu i kampen om spissplassen, og jeg tror han kan ryke. Crouch er en annen spisstype enn Diouf, mens Joselu nevnes mer som en mellomting av Crouch og Diouf. Det kan vel derfor være grunn til å tro at Joselu ofte vil bli foretrukket som innbytter foran Crouch, om Diouf starter.

Skal jeg driste meg til å oppsummere tenker jeg da at Teixeira (salg), Sidwell (salg), Ireland (salg), Crouch (salg) og Haugaard (lån) er de som er nærmest til å forsvinne de nærmeste ukene. Men om det skjer er en helt annen sak.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 12 Aug 2015, 23:22

Jeg tviler også på at Shenton går noe sted nå med mindre han er rede for det selv. By the way, er ikke Denis S. mer eller mindre ute av akademiet nå? Han kom vel inn på tampen av den vel gjennomførte perioden til Pulis, men jeg tror det ble litt forandringer i den delen av klubben da Hughes & co. kom inn og at han ikke er med så mye lenger, men helt sikker er jeg ikke.

Jeg er veldig usikker på denne Teixeira. Hughes må jo nesten ha sett noe i han da han hadde han på prøvespill i Manchester City. Jeg har jo familie i Slovakia, og den fotballinteresserte delen av den familien ble nok litt overrasket da Stoke hentet han. For all del, han gjorde det bra i Slovakia og ble sett på som en god spiller i en liga som er klart bedre en den norske, men allikevel kanskje ikke god nok for å ta steget helt opp blant de store. Han er jo født og oppvokst i Brasil og har sikkert mye fotball i seg, men foreløpig har vi sett lite av det i Stoke. Han er ung og jeg tror han blir lånt ut, og da kanskje til en klubb på kontinentet.

Sidwell tror jeg blir værende, rett og slett fordi han er annen type midtbanespiller enn de andre. Ja, han har hatt en uheldig hånd på det meste han har foretatt seg i Stoke, men jeg tror Hughes ser litt forbi det og vil fortsette å bruke han i enkelte kamper, men regulær startplass får han jo ikke.

Ireland er jeg veldig usikker på. Jeg liker i utgangspunktet han, men jeg klarer ikke helt å finne plass til han nå. Det kan ende med salg eller kanskje et utlån til for eksempel en klubb som er på nivå med Norwich, Leicester eller en toppklubb i Championship.

Walters er jeg også usikker på. Det virker jo som om Hughes har tiltro til han, men han er i ferd med å ommøblere og da er jeg faktisk ikke sikker på om Walters er med i planene. I tillegg har vel ikke Walters fornyet kontrakten, eller har han det?

Wilson er anvendelig, men problemet til såkalte "poteter" er at de aldri bli spesifikt gode på plassene de spiller. Jeg tror han skal slite med å få spilletid og jeg tipper han blir solgt i dette eller neste vindu.

Haugaard. Han tror jeg lånes ut med en klausul om at han kan tilbakekalles kjapt.

Crouch. Jeg ville ha beholdt han for å ha flere strenger å spille på, men det er jo ikke sikkert Hughes ser det slik. Han blir ikke lånt ut, men jeg blir ikke overrasket om han blir solgt til en klubb som er antatt å plassere seg på nedre halvdel av PL.

Bardsley tror jeg Stoke beholder, men det er ikke helt umulig at han forsvinner i neste overgangsvindu i januar. Jeg tviler på at han får mye spilletid med mindre det blir en del forfall.

Kan det også tenkes at noen av de andre selges? Som for eksempel Glenn Whelan, Geoff Cameron og Erik Pieters? Jeg tror det ikke, men ville ikke ha blitt sjokkskadd hvis det hadde skjedd.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 15 Aug 2015, 01:19

Ifølge Hughes uttalelser i dette intervjuet har han ikke planer om å la noen forlate klubben i dette vinduet, unntatt muligens noen ungdommer på lån....

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 15 Aug 2015, 12:35

Torstein Norevik skrev:Ifølge Hughes uttalelser i dette intervjuet har han ikke planer om å la noen forlate klubben i dette vinduet, unntatt muligens noen ungdommer på lån....

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Og det valget Hughes tar her trenger ikke å bli helt feil, selv om det ligger en fare på lur.
Han har nå en relativt stor tropp å ta av, hvor konkurransen er sterk, og det kan få spillerne til å yte ekstra og dermed gjøre laget og resultatene bedre.
Det er en viss fare for at noen spillere vil gå sure og leie og derav skape dårlig stemning, og det vil da bli en jobb for Hughes og resten av trenerapparatet å ta tak i slike situasjoner. Skulle det skje, noe jeg finner lite sannsynlig, så både tror og håper jeg at Hughes ordner opp i slike situasjoner.

La oss tenke oss at Hughes nå benytter tiden fram til neste vindu i januar til å sy sammen en slags "nettotropp", og så lar de som faller helt utenfor enten gå på lån eller bli solgt i januar? Det trenger ikke å bli så halvgal løsning det.

Det er selvfølgelig flere faktorer inne i bildet enn det forannevnte, bl.a. hva spilleren selv vil, økonomi, tilbud/etterspørsel osv.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 29 Aug 2015, 23:25

Overgangsvinduet er snart over og jeg tror Stoke har handlet ferdig for denne gang, men kanskje kan det komme inn 1-2 nye helt på tampen. Det blir et råtips fra meg, men en midtstopper + Yarmolenko fra Dynamo Kiev tror jeg er de mest aktulle...

Hva betreffer salg så tror jeg Hughes vil beholde de fleste, selv om det er en del som tyder på at Walters kan bli solgt. Kanskje noen lånes ut også, men garasjesalg blir det neppe.

Det er vel tirsdag galskapen er over for denne gang og som vanlig er det spennende å følge med til klokka slår og døra( eller vinduet i denne sammenhengen ) stenges.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 30 Aug 2015, 08:56

Joselu :lol:
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 01 Sep 2015, 22:10

Jeg synes Stoke har gjort et bra vindu og klubben har nå en knallsterk tropp som bør klare å plassere seg mellom 7 og 12. Det eneste jeg kanskje savnet litt i dag var en ny midtstopper inn, selv om jeg mener at vi er relativt godt forspent på den plassen også. Jeg er jo en av dem som mener at Stoke ikke må skuffe ut alt på en gang som ga klubben suksess i mange år og erstatte disse kun med ballsjonglerende lettvektere, og mener at vi for eksempel hadde gjort klokt i holde på Huth. Derfor er det gledelig at spillere som Walters, Whelan og Crouch fortsatt er å finne i troppen.

Jeg er godt fornøyd, jeg. :)

Shaqiri er jo av høy klasse og et godt kjøp, selv om jeg personlig synes det er absurd å betale 120-140 millioner spenn for en fyr som sparker ball. Spesielt hvis man hever blikket litt og ser utenfor fotballsirkuset.

Afellay - her er jeg usikker. Han har ikke imponert meg så langt og jeg tror faktisk han kan floppe. Man ser at han har mye fotball i seg, men jeg er faktisk usikker på om han kommer til å gjøre det særlig bra i PL. Vi får se.

Joselu - her er jeg også usikker, men jeg tror det fort kan løsne for han. Jeg heller mot at han vil bli bedre etter hvert.

Johnson - Akkurat så variabel som jeg hadde regnet med på forhånd

Van Ginkel - Tja, han blir sikkert bedre, men han virker ikke eksepsjonell og han virker ikke å inneha noen spisskompetanse, men kanskje jevnlig spilletid vil hjelpe han?

Haugaard - en mann for framtida...muligens

Given - en meget bra back-up på keeperplassen
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest