Stoke City - Liverpool

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City - Liverpool

Innlegg TrondG » 09 Aug 2015, 20:02

Det som bekymrer meg mest er at midtbanen vår har blitt mye mindre mobil etter at Nzonzi forsvant. Synes van Ginkel ble noe usynlig, og Charlie Adam streifer ikke på langt nær like mye som Nzonzi gjorde (de er riktig nok to forskjellige midtbanetyper). Samtidig leverer vi en god kamp - selv om vi ikke er skarpe nok foran mål - med sentrale spillere som Bojan, Arnautovic og Shawcross ute. Ufattelig bittert at Coutinho får stjernetreff. Enig med Morten i at en top, top keeper mest sannsynlig ville ha klart å slå den over. Men jeg er helt sikker på at Butland er på god vei opp på det nivået. Jeg er også sikker på at vi går mot en lys sesong i vente - og forhåpentligvis kan vi glede oss over signeringen av en ny sveitsisk ving som plaster på såret for dette sure tapet!

Så er det bare for meg å komme meg igjennom uken, for på fredag sitter jeg meg på et fly til London for å se Stoke stjele nok en 3-poenger mot Spurs. :D
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 09 Aug 2015, 20:21

Veldig skuffende at vi skulle gå poengløse ut av denne kampen. Vi hadde fortjent minst ett poeng, og med litt velvilje kanskje tre, ettersom vi hadde et par store sjanser som med litt flaks kunne ha gått inn. Ut fra spill og sjanser hadde vel kanskje likevel uavgjort vært det mest rettferdige resultatet ettersom det var en relativt jevnspilt kamp.

Enig i at Butland kanskje ikke var 100 prosent heldig på målet, selv om det langt fra er noen keepertabbe. På reprisen ser vi at han er borti ballen med hånden, men treffer på en måte ikke rent nok til å få vippet ballen over. Men bevares det var både et hardt og velplassert skudd, så langt fra noen keepertabbe men heller ikke umulig å ta for en så god keeper som Butland.

Enig også i at Van Ginkel skuffet. Jeg har hatt forhåpninger til han, men i dag var han ikke i nærheten av å oppfylle disse og var ganske usynlig.

Syntes Diouf jobbet godt, og Afellay hadde noen detaljer som viser at dette er en kvalitetsspiller. Litt Bojan over han, og husk at Bojan også trengte en del kamper før han for alvor begynt å markere seg for alvor. Samspillet mellom de to kan bli veldig spennende !

Syntes Cameron og Muniesa var gode, og hadde veldig god kontroll på Benteke. Hadde håpet at vi hadde fått stiftet bekjentskap med Joselu de siste 20, men byttet mellom Sidwell og Adam tror jeg var primært fordi Adam virket veldig sliten. Det samme gjorde Afellay, som forsvant litt i andre omgang.

Den som likevel kanskje var den største positive overraskelsen var Johnson. Veldig villig til å gå fremover, men likevel god kontroll defensivt. Fortsetter han slik blir han en klar forsterkning på høyreback. Overraskende fordi han fikk mye tyn på slutten av sin Liverpool-karriere og ble hevdet å være bare en skygge av sitt tidligere jeg. Slik fremstod han ikke i dag, og det var gledelig ! :)

Godkjent kamp spillemessig, men skuffende resultat. Det er likevel ingen grunn til å male fanden på veggen etter ett tap. Vi startet med hjemmetap mot Villa i fjor etter å ha spilt elendig, og det syntes jeg var verre, men vi endte likevel opp med vår beste sesong i Premier League noensinne. I dag kunne det ha vippet begge veier og hadde vi vunnet 1-0 i stedet ville vi nok vært godt fornøyde. Vi skal også huske på at vi spilte mot et av lagene som forventes å kjempe om plass i Champions League, altså ett av de antatt beste lagene i Premier League. Glem heller ikke at vi manglet tre av våre beste spillere, Bojan, Arnie og Shawcross, men gir likevel Liverpool full match.

Vanskelig bortekamp mot Tottenham venter, og vi kan fort stå med 0 poeng etter to kamper. Men det er mange kamper igjen, og vi kommer til å møte langt mer overkommelige motstandere enn Liverpool og Tottenham. Ingen grunn til panikk på dette stadiet..... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 09 Aug 2015, 21:07

Torstein Norevik skrev: Ingen grunn til panikk på dette stadiet..... ;)

Dette er jeg 101% enig i, MEN det bør gjelde begge veier.
Det er heller ingen grunn til å ta fullstendig av hvis det for eksempel skulle bli seier i neste kamp. Jeg mener at man først etter plussminus 10 kamper( ja, av og til enda flere også ) kan begynne å se små spor av hvordan en sesong vil gå for seg( og her er det viktig å presisere at det finnes mange, mange unntak ).

Isolert sett synes jeg denne kampen bar preg av å "ta-og-føle-på" og hvor begge lag prioriterte å holde tett. Stoke løsnet( i flg. offisiell statistikk ) ett eneste skudd på mål og det er rett og slett ikke bra nok. Jeg mener å ha lest et sted før denne sesongen at Stoke var det laget i Premier League i 14/15 som kom til færrest avslutninger på mål( korriger meg gjerne hvis jeg tar feil ) og jeg går ut i fra at det derfor Hughes er så hissig på grøten i forhold til å handle inn vinger og offensive spillere.

Resultatet og delvis kampen var kjip, men det er virkelig alt for tidlig å spå dommedag eller, for den sakens skyld, skru på lystgassen.

Jeg er også enig i at Johnson var veldig god, men er det nærmest en naturlov at de som spiller back på et fotballag skal være dårlige avsluttere? De treffer jo selvsagt på et og annet vådeskudd dann og vann, men primært pleier en back å feie ballen over og utafor eller regelrett bomme på ballen slik at den triller løst inn til keeper( jada, jeg vet at det finnes unntak, Roberto Carlos osv. ).

Og Butland gjorde ingen tabbe, tabben ble gjort av Sidwell, men jeg tror nettopp slike skudd er det som skiller keepere på øverste hylle fra de under. Og på øverste hylle er ikke Butland. Ennå.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 09 Aug 2015, 22:23

Åhhh! Sliten og skuffet :-(
Begge lag gikk for å unngå tap, og jeg tror at det for Liverpool var ekstremt viktig å plukke poeng i dag (etter massakren i mai). Jevn affære som kunne vippet vår vei. Butland var såååå nære fra å endre ballens ball-bane.
Synes Muniesa var meget bra i dag, og kanskje vår beste? Johnson trekkes fram av mange. Jeg synes han var variabel, dvs bra i deler av matchen men også endel å trekkes for. At han er offensiv er gøy, og det er vel Glen J varemerke. Desverre er ofte innleggene upresise. Han surret endel innledningsvis, men spilte seg godt opp. Bra egenskap!
Det er ingen tvil om at vår akkillelshel per nå er at vi ikke lager mål og at vi ikke skaper tilstrekkelig med store sjanser. Ett mål på fire siste kamper de seinest ukene. Dette må så klart forbedres. Resultatene fra treningskamper betyr naturligvis ikke noe, men synliggjør utfordringer. Kan man stille spørsmål til Stoke's sesongforberedelser? Vi vinner jo nesten aldri sesongpremieren. En seier på åtte forsøk. Trist for oss supportere som møter sultne til kick-off.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 09 Aug 2015, 22:48

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev: Ingen grunn til panikk på dette stadiet..... ;)

Dette er jeg 101% enig i, MEN det bør gjelde begge veier.
Det er heller ingen grunn til å ta fullstendig av hvis det for eksempel skulle bli seier i neste kamp. Jeg mener at man først etter plussminus 10 kamper( ja, av og til enda flere også ) kan begynne å se små spor av hvordan en sesong vil gå for seg( og her er det viktig å presisere at det finnes mange, mange unntak ).

Isolert sett synes jeg denne kampen bar preg av å "ta-og-føle-på" og hvor begge lag prioriterte å holde tett. Stoke løsnet( i flg. offisiell statistikk ) ett eneste skudd på mål og det er rett og slett ikke bra nok. Jeg mener å ha lest et sted før denne sesongen at Stoke var det laget i Premier League i 14/15 som kom til færrest avslutninger på mål( korriger meg gjerne hvis jeg tar feil ) og jeg går ut i fra at det derfor Hughes er så hissig på grøten i forhold til å handle inn vinger og offensive spillere.

Resultatet og delvis kampen var kjip, men det er virkelig alt for tidlig å spå dommedag eller, for den sakens skyld, skru på lystgassen.

Jeg er også enig i at Johnson var veldig god, men er det nærmest en naturlov at de som spiller back på et fotballag skal være dårlige avsluttere? De treffer jo selvsagt på et og annet vådeskudd dann og vann, men primært pleier en back å feie ballen over og utafor eller regelrett bomme på ballen slik at den triller løst inn til keeper( jada, jeg vet at det finnes unntak, Roberto Carlos osv. ).

Og Butland gjorde ingen tabbe, tabben ble gjort av Sidwell, men jeg tror nettopp slike skudd er det som skiller keepere på øverste hylle fra de under. Og på øverste hylle er ikke Butland. Ennå.

Denne gangen er vi veldig enige, Morten ;)

Og det er mulig at du har rett i at vi er det laget som i 2014/15 hadde færrest avslutninger på mål. Men det var likevel bare de 7 første lagene på tabellen som scoret flere enn oss, mens Everton scoret like mange. Det må jo bety at vi er ganske effektive når vi først treffer mål..... ;) :lol:

Neida....enig i at vi har litt å gå på i vårt offensive spill, spesielt med tanke på å få større stabilitet fremover. I noen kamper i fjor var vi glimrende fremover, som i hjemmekampene mot Tottenham, Arsenal og Liverpool. Mens i andre kamper igjen var det heller begredelig. Vi har vel derfor et relativt respektabelt toppnivå, de dagene vi virkelig får det til å klaffe, men sliter med å være stabile på et høyt nivå og svinger derfor for mye i prestasjonene fremover.....og resultatmessig. Litt av utfordringen denne sesongen vil derfor være å prestere mer stabilt, slik at vi unngår sure hjemmetap mot lag som mot Burnley, Aston Villa, Crystal Palace og Leicester. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 09 Aug 2015, 23:15

Torstein Norevik skrev:Og det er mulig at du har rett i at vi er det laget som i 2014/15 hadde færrest avslutninger på mål. Men det var likevel bare de 7 første lagene på tabellen som scoret flere enn oss, mens Everton scoret like mange. Det må jo bety at vi er ganske effektive når vi først treffer mål..... ;) :lol:

Helt klart betyr det at laget er effektivt, og det er bra, men det bereder også grunnen for andre temaer.... ;) :

1. Betyr den snevre sjanseskapingen at Stoke likevel ikke er så bra angrepsmessig og spiller så "underholdene" som mange har hatt en tendens til å hevde de siste sesongene?
2. Hvis Stoke hadde produsert flere sjanser( på mål ), ville ikke da sannsynligheten ha vært stor for at laget hadde kapret flere poeng?

Okei, det er greit med balltrilling, ballbesittelse og nesten-nesten-nesten-sjanser, men sist jeg sjekket så handlet fotball om å få ballen i mål og samtidig, og kanskje viktigere, hindre motstanderen i å gjøre det samme.

Noe annet jeg la merke til i dag( og jeg har sett det før mange ganger ): Ballen trilles mellom spillerne i det bakre ledd og midtbanen. Dette gjøres for å lokke motstanderen frem på banen slik at det oppstår ledig rom å spille ballen i, men veldig ofte så skjer det at Stoke spiller ballen seg i mellom i for mange trekk og den ballførende spilleren til slutt blir så presset at han uansett slår en lang pooler. Den havner som regel hos motstanderen eller til nød hos en ensom Diouf eller Walters som straks omringes av 3-4 motstandere som enkelt vinner ballen igjen. Det blir med andre ord for omstendelig og det fører til unødvendige balltap. Det hadde vært greit hvis den måten å spille på hadde vært Hughes sin filosofi, for da tror jeg det hadde vært bevegelse rundt mannen som den lange ballen spilles mot i tillegg til ettertrykk, men dette er nok ikke Hughes sin filosofi og dermed går det ikke særlig bra heller.

Men for all del, noe var bra også. Når ballen går fort framover i lengderetningen og når vinger og backer tør å utfordre så er Stoke gode.

Synes jeg. :)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 09 Aug 2015, 23:51

TrondG skrev:Det som bekymrer meg mest er at midtbanen vår har blitt mye mindre mobil etter at Nzonzi forsvant. Synes van Ginkel ble noe usynlig, og Charlie Adam streifer ikke på langt nær like mye som Nzonzi gjorde (de er riktig nok to forskjellige midtbanetyper). Samtidig leverer vi en god kamp - selv om vi ikke er skarpe nok foran mål - med sentrale spillere som Bojan, Arnautovic og Shawcross ute. Ufattelig bittert at Coutinho får stjernetreff. Enig med Morten i at en top, top keeper mest sannsynlig ville ha klart å slå den over. Men jeg er helt sikker på at Butland er på god vei opp på det nivået. Jeg er også sikker på at vi går mot en lys sesong i vente - og forhåpentligvis kan vi glede oss over signeringen av en ny sveitsisk ving som plaster på såret for dette sure tapet!

Så er det bare for meg å komme meg igjennom uken, for på fredag sitter jeg meg på et fly til London for å se Stoke stjele nok en 3-poenger mot Spurs. :D

Helt enig med dette rundt N`Zonzi. I tillegg så var han jo flink til å holde på ballen i trengte situasjoner og løse opp noen floker både offensivt og defensivt.

God tur og ta med deg tre poeng hjem! Bonusen er jo uansett at London er en av verdens kuleste byer å oppholde seg i. :)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 10 Aug 2015, 07:09

Ingen tvil om at Stoke uten N'Zonzi er svekket. I allefall på kort sikt. Han har stort sett vært outstanding siste to sesonger, spilt stort sett alle matcher med trygghet, smartness og eleganse. per idag har vi ikke en fullgod erstatter. Desverre realitet.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 10 Aug 2015, 13:20

Flere (sorry Morten ;)) - inkludert meg selv - har gitt uttrykk for noe skuffelse over Van Ginkels innsats i går. Selv opplevde jeg han som lite synlig.

Det er imidlertid noe av det som gjør fotballen så fascinerende at vi alle ser akkurat den samme kampen, men likevel kan se den så ulikt. Ifølge denne artikkelen på klubbens offisielle hjemmeside ble den samme Van Ginkel - av en jury fra sponsorene - kåret til Man of the Match. Om det sier mest om sponsorenes eller min egen fotballforståelse skal være usagt.... ;)

http://www.stokecityfc.com/news/article ... 07295.aspx
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 10 Aug 2015, 13:38

Torstein Norevik skrev:Flere (sorry Morten ;)) - inkludert meg selv - har gitt uttrykk for noe skuffelse over Van Ginkels innsats i går. Selv opplevde jeg han som lite synlig.

Det er imidlertid noe av det som gjør fotballen så fascinerende at vi alle ser akkurat den samme kampen, men likevel kan se den så ulikt. Ifølge denne artikkelen på klubbens offisielle hjemmeside ble den samme Van Ginkel - av en jury fra sponsorene - kåret til Man of the Match. Om det sier mest om sponsorenes eller min egen fotballforståelse skal være usagt.... ;)

http://www.stokecityfc.com/news/article ... 07295.aspx

Den skriver jeg på kontoen for: "La-oss-ønske-nye-arbeidstagere-velkommen-med-kaffe-og-kake-og-et-gavekort-på-Peppes-Pizza".
Hyggelig gjort, med andre ord.

Van Ginkel var vel ikke direkte svak, men jeg hadde så mye større forhåpninger, og som du skriver så var han usynlig i store deler av matchen.

Men ja, jeg synes også det er fascinerende hvor forskjellig vi alle sammen ser på spillet og på matchene. Det forteller vel egentlig at det ikke finnes noen eksakt fasit? ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest