Så er det bare for meg å komme meg igjennom uken, for på fredag sitter jeg meg på et fly til London for å se Stoke stjele nok en 3-poenger mot Spurs.

Torstein Norevik skrev: Ingen grunn til panikk på dette stadiet.....
Morten T. skrev:Torstein Norevik skrev: Ingen grunn til panikk på dette stadiet.....
Dette er jeg 101% enig i, MEN det bør gjelde begge veier.
Det er heller ingen grunn til å ta fullstendig av hvis det for eksempel skulle bli seier i neste kamp. Jeg mener at man først etter plussminus 10 kamper( ja, av og til enda flere også ) kan begynne å se små spor av hvordan en sesong vil gå for seg( og her er det viktig å presisere at det finnes mange, mange unntak ).
Isolert sett synes jeg denne kampen bar preg av å "ta-og-føle-på" og hvor begge lag prioriterte å holde tett. Stoke løsnet( i flg. offisiell statistikk ) ett eneste skudd på mål og det er rett og slett ikke bra nok. Jeg mener å ha lest et sted før denne sesongen at Stoke var det laget i Premier League i 14/15 som kom til færrest avslutninger på mål( korriger meg gjerne hvis jeg tar feil ) og jeg går ut i fra at det derfor Hughes er så hissig på grøten i forhold til å handle inn vinger og offensive spillere.
Resultatet og delvis kampen var kjip, men det er virkelig alt for tidlig å spå dommedag eller, for den sakens skyld, skru på lystgassen.
Jeg er også enig i at Johnson var veldig god, men er det nærmest en naturlov at de som spiller back på et fotballag skal være dårlige avsluttere? De treffer jo selvsagt på et og annet vådeskudd dann og vann, men primært pleier en back å feie ballen over og utafor eller regelrett bomme på ballen slik at den triller løst inn til keeper( jada, jeg vet at det finnes unntak, Roberto Carlos osv. ).
Og Butland gjorde ingen tabbe, tabben ble gjort av Sidwell, men jeg tror nettopp slike skudd er det som skiller keepere på øverste hylle fra de under. Og på øverste hylle er ikke Butland. Ennå.
Torstein Norevik skrev:Og det er mulig at du har rett i at vi er det laget som i 2014/15 hadde færrest avslutninger på mål. Men det var likevel bare de 7 første lagene på tabellen som scoret flere enn oss, mens Everton scoret like mange. Det må jo bety at vi er ganske effektive når vi først treffer mål.....![]()
![]()
TrondG skrev:Det som bekymrer meg mest er at midtbanen vår har blitt mye mindre mobil etter at Nzonzi forsvant. Synes van Ginkel ble noe usynlig, og Charlie Adam streifer ikke på langt nær like mye som Nzonzi gjorde (de er riktig nok to forskjellige midtbanetyper). Samtidig leverer vi en god kamp - selv om vi ikke er skarpe nok foran mål - med sentrale spillere som Bojan, Arnautovic og Shawcross ute. Ufattelig bittert at Coutinho får stjernetreff. Enig med Morten i at en top, top keeper mest sannsynlig ville ha klart å slå den over. Men jeg er helt sikker på at Butland er på god vei opp på det nivået. Jeg er også sikker på at vi går mot en lys sesong i vente - og forhåpentligvis kan vi glede oss over signeringen av en ny sveitsisk ving som plaster på såret for dette sure tapet!
Så er det bare for meg å komme meg igjennom uken, for på fredag sitter jeg meg på et fly til London for å se Stoke stjele nok en 3-poenger mot Spurs.
Torstein Norevik skrev:Flere (sorry Morten) - inkludert meg selv - har gitt uttrykk for noe skuffelse over Van Ginkels innsats i går. Selv opplevde jeg han som lite synlig.
Det er imidlertid noe av det som gjør fotballen så fascinerende at vi alle ser akkurat den samme kampen, men likevel kan se den så ulikt. Ifølge denne artikkelen på klubbens offisielle hjemmeside ble den samme Van Ginkel - av en jury fra sponsorene - kåret til Man of the Match. Om det sier mest om sponsorenes eller min egen fotballforståelse skal være usagt....![]()
http://www.stokecityfc.com/news/article ... 07295.aspx
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest