Butland vs Begovic

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Butland vs Begovic

Innlegg Torstein Norevik » 14 Feb 2015, 15:03

Det ligger vel kanskje an til at Butland vokter buret i dag, som han har gjort i de andre cupkampene.

Er dette riktig m.t.p. at vi nå ser ut til å satse stort på FA-cupen og de mulighetene som ligger der nå som flere av "kanonene" er ute ? Begovic er i utgangspunktet vårt klare førstevalg. Skal vi da unnlate å stille vårt sterkeste lag i en slik kamp som følge av en avtale om at Butland skal spille i cupen?

Jeg mener nei. Satser vi på cupen så må vi stille vårt antatt sterkeste lag, mener nå jeg. Hvis ikke minner det litt om at en spiller (Butland) blir viktigere enn klubben og slik må det ikke bli. Jeg er derfor spent på keepervalget i dag og mener personlig Begovic bør stå. Synspunkter ? ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Re: Butland vs Begovic

Innlegg vegar56 » 14 Feb 2015, 23:39

Er enig i at Bego er en bedre keeper, og slik sett kanskje burde ha stått. Men TP's måte å gjøre det på blir videreført, første-keeperen spiller serie og reserven spiller i cupene.
Synes det er riktig at begge får spilletid.
Og Butland gjorde seg ikke bort, en feil på utrusning og solgte seg på straffen.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 22 Apr 2015, 23:32

Det går stadig rykter om at storklubber ute i Europa ønsker seg Begovic mellom stengene, og som vi vet har han ennå ikke tegnet ny kontrakt når den nåværende nå snart går inn i sitt siste år. :?

Er det tid for å cashe inn på Begovic til sommeren ? Jeg er sannelig ikke sikker, men - antakelig i motsetning til en del andre - er jeg ikke fremmed for at det kan være riktig å gjøre. Hvorfor ?

Begovic er nok fortsatt en bedre keeper enn Butland, selv om Butland fortsatt regnes som et av de største keepertalentene på de britiske øyer og per i dag vel rangeres som tredjekeeper for Englands A-landslag. Men hvor lenge vil Butland finne seg i å spille annenfiolin og være benkevarmer for Begovic ? Ved å holde på Begovic, kan vi da risikere at Butland mister tålmodigheten og ber om å bli solgt ? Ikke nå, men kanskje om ett år ? Og hva hvis Begovic da også skulle forsvinne i etterkant av en Butland-exit ?

Tror ikke at dette trenger å være et urealistisk scenario, selv om det kanskje ikke er brennaktuelt i øyeblikket, men kanskje i ikke altfor fjern fremtid ?

Og har Begovic vært like god denne sesongen som i fjor ? Jeg mener nei. Han har vært god, bevares, og er fortsatt en potensiell matchvinner. Men han har også gjort en del tabber, og hans varemerke - stødigheten og påliteligheten - har ikke vært like fremtredende denne sesongen som forrige sesong, og han gjør enkelte feilvalg i feltarbeidet. Mener jeg..... ;)

Vi husker vel alle Butland mot Crystal Palace i fjor, da han var fantastisk. Kanskje det er han som bør satses på fremover og heller cashe inn en god slump penger på Begovic som kan brukes på en notorisk goalgetter ? Bego har fortsatt en høy markedsverdi, men jeg er ikke sikker på om han har øket markedsverdien sin i inneværende sesong, kanskje snarere tvert i mot. Risikerer vi å få mindre for han om vi venter ett år til ?

Bare tanker, og kanskje utenkelig for noen av dere. Men selv er jeg ikke helt fremmed for at et salg av Begovic til sommeren faktisk kan være riktig, og at Butland blir vår nye førstekeeper. Men sikker er jeg så langt i fra.... ;) Hva mener dere andre ? :mrgreen:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 23 Apr 2015, 13:17

Om vi får en god slump for Bego, er jeg også tilbøyelig til å la ham gå.
Jeg synes han har vært litt rufsete i år, med flere grove feil enn tidligere.

Men, ja jøss, han har også reddet mange poeng for oss også.
Men £ 10 mill er ok...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 23 Apr 2015, 14:35

Jeg er usikker.
Jeg synes også at Begovic har fått en anelse mer såpe på hanskene denne sesongen, men han er jo fortsatt helt i verdensklasse og blir veldig vanskelig å erstatte. På gode dager er han en soleklar matchvinner.
Keepere holder jo som regel også lenger enn utespillere så han bør jo fortsatt ha en del gode år foran seg. Dette med pris er selvfølgelig et aspekt og selvfølgelig også hva Begovic selv vil. Han nærmer seg kontraktsslutt med Stoke og kan presse på litt nå i forhold til lønn og kontraktslengde. Stoke kan presse tilbake ved å ikke la han få spille hvis han ikke vil inngå ny kontrakt.

Butland er lovende, men jeg er faktisk litt usikker her på hans videre utvikling. Han må snart få anledning til å vise seg fram over tid på et høyt nivå slik at han kan bli pushet i riktig retning.

Uhyre kompleks problemstilling dette her. Nesten som en gordisk knute... ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 23 Apr 2015, 20:11

Ser for meg at om det kommer et tilbud på tosifra antall millioner på bordet, så er jeg redd både Stoke og Begovic føler det er et tilbud som er for godt til å bli avslått. Da er spørsmålet om hvem som skal erstatte bosnieren dersom det skjer. Butland tror jeg kan bli en fast førstekeeper på sikt og han burde få sjansen dersom Begovic drar, men han er ung og kommer til å være ustabil, men han har vist, særlig på England U21, at han duger. Uansett så må Stoke hente inn en ny keeper til, for Sørensen legger opp til sommeren og på juniorlaget spørs det om både Dale Eve og Daniel Bachmann er gode nok til å ta steget opp på a-laget.
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg kjartan » 24 Apr 2015, 11:15

Vi har faktisk ikke solgt en eneste spiller som har vært fast på førstelaget, altså en såkallet stjernespiller, siden opprykket! Jeg tror alle andre klubber i PL, frivillig eller ufrivillig, har solgt en eller flere av sine stjerner i samme periode. Vi har med andre ord kanskje blitt litt bortskjemt på overgangsfronten?

Jeg mener det nå er tid for at vi skal si farvel til vår første toppspiller (siden opprykket), og da uten å være skuffet og/eller bitter. Begovic har vært svært viktig for oss, men nå må vi la Butland slippe til. Dersom så ikke skjer tror jeg vi om et år står uten dem begge.
kjartan
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 25 Apr 2015, 10:38

kjartan skrev:Vi har faktisk ikke solgt en eneste spiller som har vært fast på førstelaget, altså en såkallet stjernespiller, siden opprykket! Jeg tror alle andre klubber i PL, frivillig eller ufrivillig, har solgt en eller flere av sine stjerner i samme periode. Vi har med andre ord kanskje blitt litt bortskjemt på overgangsfronten?

Jeg mener det nå er tid for at vi skal si farvel til vår første toppspiller (siden opprykket), og da uten å være skuffet og/eller bitter. Begovic har vært svært viktig for oss, men nå må vi la Butland slippe til. Dersom så ikke skjer tror jeg vi om et år står uten dem begge.

Og det skyldes nok mange grunnet til det, selvfølgelig, men en teori er at Stoke er et lag med kjempestor L og derfor har vi ikke de ekstreme talentene og de med ekstreme ferdigheter som viser seg frem i løpet av en sesong i klubben. Både Pulis og Hughes har vært flink til å kjøpe spillere som enten er litt på vei ned eller som ikke får plass på andre lag (+ overprisede spillere som ikke slår til). Det gjør at vi går glipp av en sesong med en Andy Carroll da han var ekstremt god eller henter inn Alex Song eller har en spiss som herjer som Danny Ings/Charlie Austin.
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg RedFalcon » 08 Mai 2015, 15:11

Butland starter mellom stengene mot Spurs.
http://www.stokecityfc.com/news/article ... 47912.aspx
Brukerens avatar
RedFalcon
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 08 Mai 2015, 18:45

RedFalcon skrev:Butland starter mellom stengene mot Spurs.
http://www.stokecityfc.com/news/article ... 47912.aspx

Jeg synes dette begynner å smake av at Hughes er begynt å forberede fremtiden uten Begovic, og at det skal satses på Butland. :? Dette selvsagt også i lys av at mye tyder på at Begovic uansett vil forsvinne i rimelig nær fremtid, for å prøve seg i en enda større klubb, noe som vel har ligget i kortene en stund, og bare har vært snakk om når... :ugeek:

Får vi 10m + for Bego synest jeg vi skal la han gå. Han har ikke vært like god denne sesongen som den forrige og Butland er ung og fremadstormende og vil nok bare bli bedre og bedre etter hvert som han vinner mer erfaring på høyeste nivå.

"Worst case scenario" for meg har hele tiden vært at vi holder Bego så lenge at Butland mister tålmodigheten og forsvinner, for deretter å se Begovic forsvinne kort tid etter for å fullføre sine ambisjoner. Da kunne vi blitt sittende med en skikkelig "svarteper".

Så kan jo selvsagt også forklaringen være så enkel at Hughes ønsker å markere at heller ikke Begovic har "klippekort" på laget uansett innsats, og tanker om at et par-tre kamper ute av laget er det som skal til for å "tenne" Begovic og få han tilbake på samme stabilt høye nivå som tidligere. ;)

Men personlig blir jeg ikke veldig overrasket om Begovic forsvinner til sommeren.... :ugeek:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest