Det går stadig rykter om at storklubber ute i Europa ønsker seg Begovic mellom stengene, og som vi vet har han ennå ikke tegnet ny kontrakt når den nåværende nå snart går inn i sitt siste år.
Er det tid for å cashe inn på Begovic til sommeren ? Jeg er sannelig ikke sikker, men - antakelig i motsetning til en del andre - er jeg ikke fremmed for at det kan være riktig å gjøre. Hvorfor ?
Begovic er nok fortsatt en bedre keeper enn Butland, selv om Butland fortsatt regnes som et av de største keepertalentene på de britiske øyer og per i dag vel rangeres som tredjekeeper for Englands A-landslag. Men hvor lenge vil Butland finne seg i å spille annenfiolin og være benkevarmer for Begovic ? Ved å holde på Begovic, kan vi da risikere at Butland mister tålmodigheten og ber om å bli solgt ? Ikke nå, men kanskje om ett år ? Og hva hvis Begovic da også skulle forsvinne i etterkant av en Butland-exit ?
Tror ikke at dette trenger å være et urealistisk scenario, selv om det kanskje ikke er brennaktuelt i øyeblikket, men kanskje i ikke altfor fjern fremtid ?
Og har Begovic vært like god denne sesongen som i fjor ? Jeg mener nei. Han har vært god, bevares, og er fortsatt en potensiell matchvinner. Men han har også gjort en del tabber, og hans varemerke - stødigheten og påliteligheten - har ikke vært like fremtredende denne sesongen som forrige sesong, og han gjør enkelte feilvalg i feltarbeidet. Mener jeg.....
Vi husker vel alle Butland mot Crystal Palace i fjor, da han var fantastisk. Kanskje det er han som bør satses på fremover og heller cashe inn en god slump penger på Begovic som kan brukes på en notorisk goalgetter ? Bego har fortsatt en høy markedsverdi, men jeg er ikke sikker på om han har øket markedsverdien sin i inneværende sesong, kanskje snarere tvert i mot. Risikerer vi å få mindre for han om vi venter ett år til ?
Bare tanker, og kanskje utenkelig for noen av dere. Men selv er jeg ikke helt fremmed for at et salg av Begovic til sommeren faktisk kan være riktig, og at Butland blir vår nye førstekeeper. Men sikker er jeg så langt i fra....

Hva mener dere andre ?