monken skrev:Sjøl om Peru og Stoke på 70 tallet...brukte noe som lignet dagens bortedrakte (faktisk bare lik med at det er stripe på skå over som er likt med dagens...ikke farge)..er det ikke ensbetydning at dem e fin/flott. Æ synes virkelig den e stygg, og at vi kan få stempelet i 2015/16 sesongen som har sesongens gufsete bortedrakter.
Klare faktisk ikke å se noe i de drakten som assosierer med mitt kjære Stoke.
Det spørs hva du legger i ordet "assosiere"?
Det er heller sjelden at bortedrakter er særlig like hjemmedraktene til noen klubb - hverken hva kommer til mønster og/eller farger. Så derfor har de også heller sjelden "noe å gjøre" med klubben som sådan.
Jeg holder fortsatt denne surrealistiske syretripp-drakta fra 1993 som den aller rareste varianten klubben har kommet opp med i forhold til bortedrakter:

For meg er en av de fæleste bortedraktene den som klubben benyttet seg av i sin første sesong i PL. Den i 13/14-sesongen var heller ikke helt stødig, men for meg personlig synes jeg reklame( eller kommersiell tagging ) ødelegger en fotballdrakt langt mer enn selve mønsteret og fargene.
Den mest omdiskuterte hjemmedrakta er den klubben benyttet i 66/67-sesongen. Motstanden blant fansen var så stor at den ble byttet ut omtrent halvveis. Hjemmedrakten som ble brukt fra 1983-1985( den har jeg ) ble også svært omdiskutert pga. de tynne stripene. Utover det har draktene til Stoke( fra de het Stoke City F.C. ) vært ganske like, kun med variasjoner innenfor stripebredde og om den hvite eller røde stripen har vært plassert i midten.
Jeg tror den bortedrakta som er lansert nå kommer til å selge helt greit og ser at flere engelske fans er fornøyd selv om det er noe diskusjon rundt bruken av logoen.