Ny hjemme- og bortedrakt lansert

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Ny hjemme- og bortedrakt lansert

Innlegg Richard Prestegård » 01 Mai 2015, 08:00

Stoke City har lansert hjemme- og bortedrakta for sesongen 2015/2016. Det er den første kolleksjonen fra merket New Balance, som kjøpte seg tilbake i selskapet som leverte Stokes drakter i år, Warrior. Hva er folkets dom?

http://stoke.no/ny-hjemme-og-bortedrakt-lansert-0
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Re: Ny hjemme- og bortedrakt lansert

Innlegg JonC » 01 Mai 2015, 10:38

Ja, hva skal man si? Hjemmedrakten er jo sånn den skal være. Synes stripene er slik de skal være, ikke for smale og ikke for breie. Halsen sånn passe. En helt allright hjemmedrakt. Bortedrakten har 2 ting som jeg først legger merke til. Det er selvsagt grønnfargen på stripen. Den kan jo alltids diskuteres. Dog har jeg alltid likt grønt. Det andre er logoen. Den har plutselig blitt "svart-hvitt". Også diskutabelt, selv om jeg ser at det mest sannsynlig ligger noe i designen av helheten. Bunnfargen synes jeg er helt OK. Hjemmdrakt får terningkast 5, bortedrakt terningkast 4.
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg radiola » 01 Mai 2015, 11:52

Jeg gir to x terningkast 5, jeg!
Liker rund hals mye bedre enn v-hals, men synes den lille trekanten er unødvendig. Den er ok på hjrmmedrakta, men en grå trekant bryter ikke særlig pent med det svarte og det grønne.
radiola
Ivrig Stokie

Innlegg monken » 01 Mai 2015, 20:03

Hjemme draktene va som alltid nydelig. Men bortedrakt`n va stygg!!!, ingen ting m Stoke å gjør, ei grønn stripe rett over brystet...nei æ likt itj.
monken
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 03 Mai 2015, 12:32

Tror ikke at den bortedrakten blir en schläger i shop'en !
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Mai 2015, 23:16

Jeg liker begge to. Fint med tynne striper på hjemmedrakta, det har jeg savna. Jeg likte ikke de draktene vi brukte de første sesongene i PL og før opprykket. De med brede striper.

Helt siden jeg så Cubillas herje for Peru i VM i 1978 så har jeg hatt sansen for en diagonal stripe over drakta, så for meg ser dette bra ut. Stoke hadde jo dette allerede på 70-tallet da Conroy og resten av SCOBA-gjengen leverte så det sang. Jeg mener også å huske at klubben hadde grønne( og svarte ) bortedrakter 2-3 sesonger på rappen på slutten av 90-tallet, så den fargen er relativt kjent i klubben allerede. Logoen kan diskuteres( svart og "transparent" ), men så vidt meg bekjent så er den en av logoene som klubben for flere år siden godkjente for offisielt og kommersielt bruk, så sånn sett er den ikke helt ny.
Grønn er ikke helt min favoritt, men går allikevel svenskegult og Mjøndalenbrunt en høy gang. Jeg gir 5 på begge og hadde vurdert en 6er på hjemmedrakta, men en fotballdrakt med reklame får ikke toppscore av meg( med mindre reklamen hadde vært for en ideel organisasjon ) 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg monken » 04 Mai 2015, 11:45

Sjøl om Peru og Stoke på 70 tallet...brukte noe som lignet dagens bortedrakte (faktisk bare lik med at det er stripe på skå over som er likt med dagens...ikke farge)..er det ikke ensbetydning at dem e fin/flott. Æ synes virkelig den e stygg, og at vi kan få stempelet i 2015/16 sesongen som har sesongens gufsete bortedrakter.
Klare faktisk ikke å se noe i de drakten som assosierer med mitt kjære Stoke.
monken
Ivrig Stokie

Innlegg monken » 04 Mai 2015, 11:46

vegar56 skrev:Tror ikke at den bortedrakten blir en schläger i shop'en !

Så enig:-)
monken
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 04 Mai 2015, 12:15

monken skrev:Sjøl om Peru og Stoke på 70 tallet...brukte noe som lignet dagens bortedrakte (faktisk bare lik med at det er stripe på skå over som er likt med dagens...ikke farge)..er det ikke ensbetydning at dem e fin/flott. Æ synes virkelig den e stygg, og at vi kan få stempelet i 2015/16 sesongen som har sesongens gufsete bortedrakter.
Klare faktisk ikke å se noe i de drakten som assosierer med mitt kjære Stoke.

Det spørs hva du legger i ordet "assosiere"?
Det er heller sjelden at bortedrakter er særlig like hjemmedraktene til noen klubb - hverken hva kommer til mønster og/eller farger. Så derfor har de også heller sjelden "noe å gjøre" med klubben som sådan.

Jeg holder fortsatt denne surrealistiske syretripp-drakta fra 1993 som den aller rareste varianten klubben har kommet opp med i forhold til bortedrakter:

Bilde

For meg er en av de fæleste bortedraktene den som klubben benyttet seg av i sin første sesong i PL. Den i 13/14-sesongen var heller ikke helt stødig, men for meg personlig synes jeg reklame( eller kommersiell tagging ) ødelegger en fotballdrakt langt mer enn selve mønsteret og fargene.

Den mest omdiskuterte hjemmedrakta er den klubben benyttet i 66/67-sesongen. Motstanden blant fansen var så stor at den ble byttet ut omtrent halvveis. Hjemmedrakten som ble brukt fra 1983-1985( den har jeg ) ble også svært omdiskutert pga. de tynne stripene. Utover det har draktene til Stoke( fra de het Stoke City F.C. ) vært ganske like, kun med variasjoner innenfor stripebredde og om den hvite eller røde stripen har vært plassert i midten.

Jeg tror den bortedrakta som er lansert nå kommer til å selge helt greit og ser at flere engelske fans er fornøyd selv om det er noe diskusjon rundt bruken av logoen.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 04 Mai 2015, 14:48

Apropos, jeg hadde gjerne sett at snøring i halsen på fotballdrakter ble gjeninnført. Det ble mye brukt i mellomkrigstida av de fleste klubber, men en del klubber hadde også slike drakter på 90-tallet når retrodrakter var malen i noen år. Man vet jo aldri hva som skjer på motefronten, kanskje snøring i halsen får sin renessanse igjen om ikke alt for lenge?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest