Asmir Begovic

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Asmir Begovic

Innlegg TrondG » 14 Jul 2014, 11:41

Jeg mener at Bego er så god at han kunne ha spilt for enhver klubb i verden. Også utenfor banen er han en eksemplarisk type; gjennomført profesjonell, og måten han fremstår i intervjuer gjenspeiler den glitrende personligheten hans på banen. Han er virkelig en dyktig og sympatisk sportsmann. Derfor er det vanskelig å skjønne at ingen klubber har kommet på banen så langt dette vinduet.

Dillemaet for meg er i midlertid følgende: Skal vi klamre oss til Begovic og sikre oss tjenesten til en keeper i verdensklasse de neste tre-fire årene gjennom fornyet kontrakt, eller skal vi selge han nå og gi Butland sjangsen? Det er viktig å huske på at vi besitter kanskje Englands største keepertalent, og jeg frykter at Butland på sikt vil bli misfornøyd med å bli sendt landet rundt på utlån år etter år. Samtidig har jo Stoke (hvertfall så lenge jeg har fulgt klubben) ført en god keepertradisjon, så jeg regner med de har kontroll enten Begovic blir eller forsvinner.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 15 Jul 2014, 00:59

TrondG skrev:Jeg mener at Bego er så god at han kunne ha spilt for enhver klubb i verden. Også utenfor banen er han en eksemplarisk type; gjennomført profesjonell, og måten han fremstår i intervjuer gjenspeiler den glitrende personligheten hans på banen. Han er virkelig en dyktig og sympatisk sportsmann. Derfor er det vanskelig å skjønne at ingen klubber har kommet på banen så langt dette vinduet.

Dillemaet for meg er i midlertid følgende: Skal vi klamre oss til Begovic og sikre oss tjenesten til en keeper i verdensklasse de neste tre-fire årene gjennom fornyet kontrakt, eller skal vi selge han nå og gi Butland sjangsen? Det er viktig å huske på at vi besitter kanskje Englands største keepertalent, og jeg frykter at Butland på sikt vil bli misfornøyd med å bli sendt landet rundt på utlån år etter år. Samtidig har jo Stoke (hvertfall så lenge jeg har fulgt klubben) ført en god keepertradisjon, så jeg regner med de har kontroll enten Begovic blir eller forsvinner.

Det er et dilemma, eller kanskje vi heller skal kalle det et "luksusproblem" at vi har to så gode keepere i våre rekker ? Jeg velger det siste... ;)

Men jeg ser helt klart poenget ditt. Det er grenser for hvor lenge Butland vil nøye seg med å spille annenfiolin, og en så ambisiøs og dyktig keeper vil nok kunne komme til å forsvinne om han ikke får sjansen innen rimelig tid. Og om han skulle forsvinne, og vi deretter mister Begovic kan vi "worst case" bli stående uten både "kongen" og "kronprinsen" mellom stengene.

Jeg tror nok at Stoke-ledelsen er fullt klar over denne situasjonen og neppe vil la Butland gå så lenge det er en rimelig mulighet for at Begovic forsvinner.

Personlig er jeg litt tvilende til at Butland ennå er "klar" til å erstatte Bego. Han virker ennå litt uferdig, spilte strålende da han fikk sjansen mot Crystal Palace da Bego og Sørensen begge var skadet, men var vel ellers mer på det jevne. Og han har vært bra, men vel ikke fremragende i utlånsklubbene.

Oppsummert; han kan bli veldig, veldig god, men er ennå ikke stabil på Begovics nivå, selv om han kan gjøre strålende enkeltkamper. Hvilket vil si at å slippe Begovic nå trolig vil svekke oss, selv med Butland som arvtager. Men jeg tror nok ikke Butland vil akseptere mer enn èn sesong til på utlån, før han vil kreve en avklaring av sin situasjon.

For egen del ønsker jeg at vi beholder Begovic èn sesong til, og at vi så satser på Butland hvis han fortsetter den fine utviklingen, og investerer pengene vi får for Bego på andre områder av banen.

Det har jo nesten vært opplest og vedtatt at Bego ville forsvinne etter VM. Jeg har også trodd det, men jeg må innrømme at jeg nå har litt større håp om at vi skal kunne beholde han. ;)

For det første fordi Bego var god, men ikke strålende i VM, og ikke fikk markert seg så veldig siden Bosnia ble slått tidlig ut av turneringen. For det andre fordi noen av de klubbene som han har vært sterkest linket til, som Manchester City, Chelsea, Arsenal og Liverpool nå ser ut til å være i ferd med å ordne seg på andre måter.

Man.C. har hentet Caballero og er nok ikke lenger interesserte. Det samme gjelder vel Chelsea, som henter tilbake Courtois, samtidig som det ser ut til at de ikke vil gi slipp på Cech. Og Arsenal skal være i ferd med å prøve å sikre seg Ruddy fra nedrykkede Norwich. Liverpool på sin side ser ut til å få tilbake Reina, samtidig som Mignolet har gjort det bra, så behovet for Bego er vel ikke veldig stort der heller.

Kanskje det blir Real Madrid likevel ? Eller kanskje Man. U ? Eller aller helst at vi får gleden av den fremragende burvokteren enda en sesong..... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg RedFalcon » 16 Jul 2014, 15:07

Den spanske avisen Marca hevder at Keylor Navas blir Real Madrid-spiller. Det er svært sannsynlig siden Navas har spilt bra for Levante i den spanske toppdivisjonen og imponerte for Costa Rica.

http://www.marca.com/2014/07/16/futbol/ ... 87415.html

Dersom Navas går til Real Madrid så forsvinner sannsynligvis ikke Begovic til Spania. Real Madrid er jo også den eneste klubben Begovic linkes til i ulike aviser. :P

Stoke skal visstnok kreve over 20 mil euro for Begovic og da må det vel bli en storklubb han forsvinner til, dersom han gjør det. Klubber jeg tror er mest interesserte er Atletico Madrid (som lånte keeper sist sesong) og AS Monaco, (som tidligere prøvde å signere Victor Valdres fra Barcelona). Disse klubbene er stinne i gryn og er ute etter en bedre sisteskanse og da kan det jo godt tenkes at de vurderer Begovic :?
Brukerens avatar
RedFalcon
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 08 Aug 2014, 10:06

Begovic skal snart inn i nye kontraktsforhandlinger. Jeg tolker det som at muligheten for at han blir værende er økende.... :?:
http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 08 Aug 2014, 10:46

Morten T. skrev:Begovic skal snart inn i nye kontraktsforhandlinger. Jeg tolker det som at muligheten for at han blir værende er økende.... :?:
http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Enig, selv om det nok også er en måte å sikre seg mot at han faller i verdi, fordi han neste sesong går inn i sitt siste kontraktsår og vi da vil kunne bli hardere presset på pris.... ;)

Det reiser også unektelig spørsmålet om hvor lenge Butland vil finne seg i å spille annenfiolin før han finner seg en annen PL-klubb med større muligheter for spilletid. :? Dette er en balansegang, fordi vi - om Butland forsvinner - også vil bli langt mer sårbare om Begovic i etterkant også skulle forsvinne. Da har vi ikke lenger den naturlige arvtakeren som vi i dag har i Butland. Han vil forhåpentligvis fortsette å utvikle seg til å bli en keeper på aller øverste hylle i løpet av de neste par-tre sesongene, så vi må i alle fall ikke sette oss i en stilling der vi risikerer å miste begge.

Jeg håper Bego fortsetter en sesong til. Så må vi da ta stilling til om vi er villige til å la han gå for en solid bunke pundsedler, dersom Butland da anses klar til å fylle hanskene til Bego. Det er han ikke per i dag, men han kan bli det....tror jeg... ;)

Hvis Bego blir værende også etter neste sommer tror jeg derimot risikoen for at Butland forsvinner er langt større enn den er i dag, og det ville være synd. Her må Hughes & co gjøre noen vanskelige vurderinger.... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 20 Okt 2014, 15:39

Begovic kobles nok en gang mot Real Madrid:
http://www.caughtoffside.com/2014/10/18 ... placement/
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 21 Apr 2015, 21:00

10 mill !

Da kan det være et akseptabelt tap. Bego er god, men har vært litt rufsete i år...
http://www.dailystar.co.uk/sport/footba ... ir-Begovic
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg gunny » 03 Mai 2015, 20:35

Old Trafford neste for Begovic? For 14 mill pund er det greit.
http://metro.co.uk/2015/05/03/mancheste ... c-5178811/
gunny
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 05 Mai 2015, 16:31

Jeg ser helst at Bego blir, Butland imponerer meg dessverre ikke.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Mai 2015, 14:09

Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet