Fellestur Stoke-West Ham

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Fellestur Stoke-West Ham

Innlegg Richard Prestegård » 11 Sep 2014, 10:36

Svein Nilsen skrev:
Morten T. skrev:
radiola skrev:Nå ser det ut til at Tottal også kommer med samme Norwegian-fly fredag. Ergo er vi vel da seks stk (minst) som kommer sånn ca til samme tid. Fire i en taxi går nok, men da blir det rimelig trangt i baksetet - og en lang time til Stoke. Hva synes dere andre? Jeg har ingen fasit...

Hei Ola.
Bare et tips: Når dere er 100% sikre på hvor mange som skal ta taxi sammen, så rett en forespørsel til Tollgate for å høre om de f.eks. kan ordne en MaxiTaxi. Tog er jo også en mulighet, men da MÅ man forhåndsbestille for å få en anstendig pris.

Nja, tog er vel et dårlig alternativ...tids- og prismessig! Hvis dere er 3-4 i samme taxien fra flyplassen er jo det grisebillig når taxien er forhåndsbooket fra Tollgate/Z-cars i Stoke. Og klart mye enklere og raskere enn tog (bytte i Manchester by).

God tur alle som skal over på fellesturen, jeg får dessverre heller ikke vært med denne gangen,, men drar over til Swansea kampen 14 dager tidligere 8-)

Min erfaring er at Z-Cars, via Tollgate, setter opp antall taxier og minibusser etter hvor mange som kommer med samme fly. Det vil si at hvis dere er seks som reiser over, så sender Tollgate det til Z-Cars, som etter all sannsynlighet sender over en minibuss til Manchester Airport hvis de har en tilgjengelig :) Mitt tips er å droppe tog selv om du kan få det billigere enn 40 pund på deling. Dere må uansett ta taxi fra togstasjonen i Stoke og det koster fort en 7-10 pund :)
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 11 Sep 2014, 10:42

Taxi er best, ingen tvil om det, men det skal godt gjøres å spare tid hvis man må sitte i 2-4 timer på flyplassen for å vente på at de andre kommer. Det man da oppnår er å sitte å dytte i seg overpriset øl og mat, noe som i og for seg ikke er det værste man kan gjøre, men like fullt.....
Når jeg søker på Man Airport-Stoke-Man Airport så får jeg opp en pris på totalt 23,40 pund tur/retur. Selve reisen tar 1 time og 3 minutter MED bytte på Picadelly:
http://tickets.southeasternrailway.co.u ... MixingDeck

Jeg synes det er greit, jeg. Som et alternativ til taxi og kanskje også greit hvis man f.eks. vil sjekke ut Manchester eller en annen by først før man tøffer inn i Stoke.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Kjell Ola » 11 Sep 2014, 16:56

Morten T. skrev:
radiola skrev:Nå ser det ut til at Tottal også kommer med samme Norwegian-fly fredag. Ergo er vi vel da seks stk (minst) som kommer sånn ca til samme tid. Fire i en taxi går nok, men da blir det rimelig trangt i baksetet - og en lang time til Stoke. Hva synes dere andre? Jeg har ingen fasit...

Hei Ola.
Bare et tips: Når dere er 100% sikre på hvor mange som skal ta taxi sammen, så rett en forespørsel til Tollgate for å høre om de f.eks. kan ordne en MaxiTaxi. Tog er jo også en mulighet, men da MÅ man forhåndsbestille for å få en anstendig pris.

Blir sjølvsagt gjerne med i MaxiTaxi el. Det var ikkje plass på Tollgate, men sjølv om det blir taxi tinga frå Tollgate, reknar eg med at det går bra(?).

Turen går forresten vidare til Liverpool på sundag og da blir det nok tog (og tog frå Liverpool til Manchester att på onsdag). Er det nokon som har link(ar) til togselskap for tinging av billettar, så gjerne det :D .
Kjell Ola
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 11 Sep 2014, 18:07

Turen går forresten vidare til Liverpool på sundag og da blir det nok tog (og tog frå Liverpool til Manchester att på onsdag). Er det nokon som har link(ar) til togselskap for tinging av billettar, så gjerne det :D .

Try one of these:
http://ojp.nationalrail.co.uk/service/p ... ney/search
http://www.firstcapitalconnect.co.uk/
http://www.virgintrains.co.uk/
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 11 Sep 2014, 22:00

Kjell Ola skrev:
Morten T. skrev:

Hei Ola.

Blir sjølvsagt gjerne med i MaxiTaxi el. Det var ikkje plass på Tollgate, men sjølv om det blir taxi tinga frå Tollgate, reknar eg med at det går bra(?).

Du kan ta taxi fra Stoke til Liverpool også. Har gjort det og mener å huske at turen kosta 50-60 pund uten driks. Den turen tar om lag fem kvarter.
Tog til Liverpool fra Stoke( med bytte i Manchester ) går også bra. Toget mellom Manchester og Liverpool minna meg mest om en T-bane, men selve turen går jo forholdsvis kjapt.
Ikke arrester meg hvis jeg tar feil, men jeg mener jeg tok toget fra og til Liverpool på en stasjon som heter Lime Street og som lå rimelig sentralt i byen.
Clouet er som nevnt å forhåndsbestille hvis du skal ta tog. Gjør du det så blir ikke prisen så hakkandes gal, etter mitt syn. Kanskje ikke rette personen å spørre dog, fordi jeg synes at tog er det suverent beste og mest komfortable fremkomstmiddelet som er å oppdrive... ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 11 Sep 2014, 22:22

Som Morten skriver, kan det være veldig mye å spare på å bestille togbilletten på forhånd på nettet. Husker for et par år siden at vi skulle ta tog London-Stoke tur/retur. Fra London hadde vi kjøpt billetter på forhånd på nettet, og mener vi da betalte 16 pund hver. På returen hadde vi ikke kjøpt på forhånd og måtte ut med 55 pund hver på samme strekning, om jeg ikke husker helt feil. Virkelig store forskjeller altså.... 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg radiola » 12 Sep 2014, 14:05

Angående denne fellesturen gjør vi opp status når det nærmer seg. Kan Tollgate skaffe en minibuss er det sikkert et godt alternativ. Før den tid har vi noen poeng å plukke - jeg foreslår at vi starter med tre i morra!
:D
radiola
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 13 Sep 2014, 10:42

radiola skrev:Angående denne fellesturen gjør vi opp status når det nærmer seg. Kan Tollgate skaffe en minibuss er det sikkert et godt alternativ. Før den tid har vi noen poeng å plukke - jeg foreslår at vi starter med tre i morra!
:D

:)
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 25 Sep 2014, 23:11

Da er i hvertfall fly bestilt tur/retur Birmingham. Reiser over tirsdag 28. okt. og får med meg ligacupmatchen mot Southampton den dagen eller neste dag. Litt avhengig av når matchene blir spilt, tidspunkter for tog og generell dagsform så er det ikke umulig at jeg forsøker å få med meg Shrewsbury-Chelsea, ManC-Newcastle eller Liverpool-Swansea i samme cup også. Lørdag er det West Ham og får jeg tak i billett så blir det Aston Villa-Tottenham dagen etter og så himat til gamlelandet på mandag.
Tollgate er jo fullt, så da blir det nok et annet krypinn i området for min del denne gangen.
Hvis noen skal reise over relativt tidlig i uka så ta gjerne kontakt. Ikke mye som slår å la praten om Stoke gå over en ale eller stout.
Har begynt å glede meg allerede. :)
Sjalabais og Snackas!
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg monken » 26 Sep 2014, 22:21

Morten T. skrev:Da er i hvertfall fly bestilt tur/retur Birmingham. Reiser over tirsdag 28. okt. og får med meg ligacupmatchen mot Southampton den dagen eller neste dag. Litt avhengig av når matchene blir spilt, tidspunkter for tog og generell dagsform så er det ikke umulig at jeg forsøker å få med meg Shrewsbury-Chelsea, ManC-Newcastle eller Liverpool-Swansea i samme cup også. Lørdag er det West Ham og får jeg tak i billett så blir det Aston Villa-Tottenham dagen etter og så himat til gamlelandet på mandag.
Tollgate er jo fullt, så da blir det nok et annet krypinn i området for min del denne gangen.
Hvis noen skal reise over relativt tidlig i uka så ta gjerne kontakt. Ikke mye som slår å la praten om Stoke gå over en ale eller stout.
Har begynt å glede meg allerede. :)
Sjalabais og Snackas!

Hei Morten, ja vurdere strekt å dra over på onsdag, for å få med mæ cup kampen:-).....før all kjem te fellesturen, Vi høres
monken
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest