Lilledino skrev:Hei igjen Morten (det ser ut som om denne trådenn blir en dialog mellom oss to)
Jag, jeg bidrar gjerne, men det kan virke som om vi to er fundementalt uenige på hvordan vi skal vise oss utad.
Det har ingen verdens ting å si at "vi to er fundementalt uenige på hvordan vi skal vise oss utad". Selv om jeg ærlig må innrømme at jeg ikke helt har klart i å gripe fatt i hva dette med "utad" består i. Det som er viktig er hva flertallet mener. Når flertallet har bestemt hva som skal gjennomføres, hvilken vei man skal gå osv., så må man enten akseptere dette, bite tennene sammen og jobbe videre for det man selv tror på eller, hvis man mener alt bærer galt av sted og ikke kan stå inne for utviklingen, skille lag( noe jeg selv har gjort i frb. med politisk engasjement for en god del år siden )
Okei, du har de klikke-greiene som avisene kjører støtt for å skaffe seg selv større reklameinntekter, men( som allerede nevnt ) så mener jeg at det forsterker avstandene mellom de som allerede er "store" og hele gjengen som kommer bak. Jeg mener slikt gavner klubber som ManU og Liverpool og er med på å øke populariteten deres - på bekostning av klubber som f.eks. Stoke.
Så foreslår du også at SCSBN bør engasjere seg på flere sosiale medier, og det er flott det. Det er bare for deg å sette i gang å utarbeide en plan for hvordan og når dette skal skje, hvordan du vil drifte det hele osv. Når det er gjort så tar du og kontakter en eller flere i styret i SCSBN, og deltar gjerne på et styremøte også hvor du kan legge frem din sak og hvor denne kan diskuteres og evt. vedtas eller forkastes. Stort verre er det faktisk ikke. Som nevnt før er det ikke jeg som bestemmer hva SCSBN skal satse på eller ikke, det er det medlemmene og det til en hver tid sittende styret i klubben som gjør og det er nettopp på den måten som jeg har skissert foran at vi vanligvis jobber.
Lilledino skrev:Om jeg eksempelvis skulle gjøre noe på vegne, må det opprettes mandat eller strategi på hva en ønsker bruken av Sosiale media skal brukes. Om en ikke ønsker å øke "populariteten" hos de unge, fordi de er "useriøse", så er jeg nok ikke rett person.
Nå vet ikke jeg hva du legger i ordet "useriøse", men hvis du brenner for å få flere unge med i klubben, så er jo det kjempebra! Nå har det riktignok kommet til flere unge de siste årene, men det kan sikkert komme flere også. Så hvis du har forslag til hvordan vi som supporterklubb skal tiltrekke oss flere unge og, ikke minst, har vilje og ønske om å bidra med praktisk arbeid til hvordan dette skal foregå og bli gjennomført, så er jeg rimelig sikker på at det ville ha blitt bifalt. Det er ikke sikkert at alle ville ha vært enig med deg i alt du evt. ønsker å gjennomføre, men som nevnt før, sånn funker demokratiet og uenighet må man nesten bare tåle når man engasjerer seg.
Jeg er ikke en som vet hvor mange må Mark Stein har putta, eller hvor mange pissoir det var på Victoria Ground.
All ære til dem som vet det. De er nok utover normalt interessert og bør i hvertfall ikke få tredd Janteloven nedover hodet fordi de er lidenskapelige. Det er aldri for sent å lære og personlig beundrer jeg folk som sitter inne med mye kunnskap. Det er positivt, etter mitt syn.
Nok om det, om det er noe jeg kan bidra med, så fyr løs da...
Det er gjort over. Ta kontakt med meg eller andre i styret i supporterklubben når du selv mener at du har en god plan på hvordan du vil gå fram og gjennomføre det du ønsker, også hvis du mener det er andre ting som bør forandres på i klubben. Velkommen med ditt innspill.
Hvis jeg skal legge til et helt personlig synspunkt helt til slutt så er det at jeg synes at supporterklubben drives ufattelig godt slik den gjøres pr. i dag og at en del folk har jobba skjorta av seg i flere år for å få det til. Personlig ser jeg dermed ikke den helt store nødvendigheten av mye forandring, men jeg er fornøyd hvis supporterklubben er for folk som har lyst til å være supportere, jeg. Andre igjen ser det sikkert annerledes og det er greit for meg.