Mobilisering

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Mobilisering

Innlegg Richard Prestegård » 30 Jul 2014, 13:33

Lilledino skrev:Noe av det jeg prøver å få frem, er at vi nå er en av de STORE og bør derfor prøve å vise oss frem utad,

Når det er sagt, gjør dere en fremragende jobb, ikke minst med samarbeide i Stoke, men også med å arrangere celebert besøk i september.
Dette besøket mener jeg bør markedsføres laaangt utenfor vår egen dam.

Alle de store media hus bør informeres (om dere ikke allerede har gjort det ). Dette er en happening som mange andre også bør ta del i.

Økningen i medlemsmassen er også et konkret bevis på at dere gjør mye bra.
Men, vi er nå større enn bare oss på forumet, og bør derfor markere oss mer i nettop slike "tåpelige" klikk her og stem på laget ditt kåringer..

For å nå flere slike som Richard, bør vi bruke flere kanaler.
Hvem markerer oss på Twitter, Instagram eller annet ? Jeg husker for lenge siden at jeg nevnte skulle ha en Facebook side.. Ikke særlig jubel den gangen.

Jeg mener at vi må tenke mer ut av boksen..

Men det er nå min mening da...

Det er slike diskusjoner jeg (og hvert fall Morten :mrgreen: ) elsker å ta under styremøter, under en kamp eller her på forumet. Det viktigste for et demokrati er tross alt uenighet 8-) Noe av det vi i styret jobber mest med, foruten å holde driften i gang, er å finne ut hvordan vi kan bli bedre. Hvordan vi som supporterklubb blir frontet og sett utad og hvordan vi kan øke vår egen publisitet. Derfor er slike diskusjoner helt nødvendige for å oppnå fremgang. Jeg husker også at vi diskuterte en Facebook-side ganske så heftig for en tid tilbake og vi opprettet den uten et fullt flertall. Likevel har det vært vellykket, og jeg mener vi har en ganske bra balanse nå i form av at Facebook brukes til å få våre nyheter publisert og samtidig muligheten til å nå et bredere publikum. Så er hjemmesida og forumet stedet hvor en kan gå dypere ned i diskusjonen og få mer info om en ønsker det. I den forbindelse, og når det er sagt, trenger vi da flere for å for eksempel drifte en Twitter-konto, Instagram eller gjøre enda flere sprell enn vi gjør nå. Per nå har vi ikke kapasitet, men det mener jeg ikke er en svakhet. Filosofien til oss i styret er å gjøre så mye vi kan til enhver tid for å gi det beste tilbudet til våre medlemmer. Målet er ikke å bli størst, men å gi det beste tilbudet og alt det der. Derfor må vi sette et tak på hva vi klarer uten at alle av oss ender opp sykemeldte fordi vi har for mye å gjøre. For dette er tross alt verdens morsomste hobby uten tvil :mrgreen: :ugeek:

Så er jeg helt enig i at vi må fronte Stoke så godt vi kan alle sammen, og det letteste er at hver og en snakker om Stoke til andre, støtter opp om klubben og hjelper oss i styret i SCSBN med det de har tid og overskudd til. Disse "pek-og-klikk"-konkurransene mener jeg bare er tull, men jeg må erkjenne at jeg har gått inn og stemt på Stoke bare for å gjøre det. Det betyr likevel ikke at jeg støtter det ;)
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 30 Jul 2014, 15:11

Lilledino skrev:Noe av det jeg prøver å få frem, er at vi nå er en av de STORE og bør derfor prøve å vise oss frem utad,

Når det er sagt, gjør dere en fremragende jobb, ikke minst med samarbeide i Stoke, men også med å arrangere celebert besøk i september.
Dette besøket mener jeg bør markedsføres laaangt utenfor vår egen dam.

Alle de store media hus bør informeres (om dere ikke allerede har gjort det ). Dette er en happening som mange andre også bør ta del i.

Økningen i medlemsmassen er også et konkret bevis på at dere gjør mye bra.
Men, vi er nå større enn bare oss på forumet, og bør derfor markere oss mer i nettop slike "tåpelige" klikk her og stem på laget ditt kåringer..

For å nå flere slike som Richard, bør vi bruke flere kanaler.
Hvem markerer oss på Twitter, Instagram eller annet ? Jeg husker for lenge siden at jeg nevnte skulle ha en Facebook side.. Ikke særlig jubel den gangen.

Jeg mener at vi må tenke mer ut av boksen..

Men det er nå min mening da...

Mange forslag som sikkert kan realiseres med litt innsats. Lyst til å bidra? :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 30 Jul 2014, 15:30

Og hva kommer til Facebook...Greit. Min agenda har vel vært at det for en liten gruppering av kvalitetsmessige årsaker er bedre å ri en hest enn to, men at andre ser det annerledes har jeg ingen problemer med å akseptere. Det er greit å være uenig, ja faktisk et must i et velfungerende demokrati( som også Richard er inne på ).

Richard sveiper vel også innom at kvalitet er viktigere enn kvantitet. Det synet deler jeg.

Og husk, dette er jo først og fremst en sabla moro hobby og passion som i perioder tar mye tid( eller "kvalitetstid" som jeg kaller det :P ), men av og til må man gjøre andre ting også. Sånn er livet, og dermed får man ikke alltid gjort og gjennomført alt man vil. Dessverre. :cry:
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 30 Jul 2014, 15:35

Lilledino skrev:Ja, ser det poenget, oMEN da skal vi bare sette oss ned og akseptere det da, fremfor å prøve å fremheve Stoke ?

Jeg synes vi skal gjøre alt for å vise oss frem, uansett arena.
Det er mitt syn, og da ser jeg at vi er uenige.

Jeg mener at noen arenaer er bra, mens andre er mindre bra.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 30 Jul 2014, 16:10

Lilledino skrev:Jeg husker for lenge siden at jeg nevnte skulle ha en Facebook side.. Ikke særlig jubel den gangen.

Og mens vi først er i gang og det i den frb. måtte være noen som helst tvil: Det er ikke jeg som bestemmer om SCSBN skal beskjeftige seg med Facebook osv.
SCSBN er en demokratisk organisasjon med et valgt styre og hvor hvert enkelt medlem har mulighet til å påvirke og bidra, og evt. stille til valg. Et sånt system umuliggjør jo at nettopp sånne som meg( og andre ) selv kan ture fram og banke igjennom det de selv ønsker til enhver tid. Det må innom flere hoder før noe vedtas. Og takke f... for det. :P
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 30 Jul 2014, 17:57

Morten T. skrev:
Lilledino skrev:Jeg husker for lenge siden at jeg nevnte skulle ha en Facebook side.. Ikke særlig jubel den gangen.

Og mens vi først er i gang og det i den frb. måtte være noen som helst tvil: Det er ikke jeg som bestemmer om SCSBN skal beskjeftige seg med Facebook osv.
SCSBN er en demokratisk organisasjon med et valgt styre og hvor hvert enkelt medlem har mulighet til å påvirke og bidra, og evt. stille til valg. Et sånt system umuliggjør jo at nettopp sånne som meg( og andre ) selv kan ture fram og banke igjennom det de selv ønsker til enhver tid. Det må innom flere hoder før noe vedtas. Og takke f... for det. :P

Ikke sant, som Richard sier:
Jeg husker også at vi diskuterte en Facebook-side ganske så heftig for en tid tilbake og vi opprettet den uten et fullt flertall. Likevel har det vært vellykket, og jeg mener vi har en ganske bra balanse nå i form av at Facebook brukes til å få våre nyheter publisert og samtidig muligheten til å nå et bredere publikum.

Vi bør kanskje se på alternative arenaer, for å nå flere medlemmer og Stoke fans, om vi vil .
Det er selvfølgelig et strategisk spørsmål, om vi vil bli en "poppis" klubb, eller være til for de som "alltid" har vært her ?

Stoke fikk jo stor publisitet etter signering av Bojan, og kanskje vi skal utnytte det, for å få flere medlemmer ? Men kanskje det ikke er i tråd med det vi vil ? Kanskje vi ikke vil bli en fanklubb med nye wannabies og medgangsupporterer ?

Kanskje vi bare skal være en fanklubb for de som har fulgt Stoke i tykt og tynt ?

Hva vet vel jeg ?
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 30 Jul 2014, 18:57

Lilledino skrev:
Morten T. skrev:

Ikke sant, som Richard sier:
Jeg husker også at vi diskuterte en Facebook-side ganske så heftig for en tid tilbake og vi opprettet den uten et fullt flertall. Likevel har det vært vellykket, og jeg mener vi har en ganske bra balanse nå i form av at Facebook brukes til å få våre nyheter publisert og samtidig muligheten til å nå et bredere publikum.

Vi bør kanskje se på alternative arenaer, for å nå flere medlemmer og Stoke fans, om vi vil .
Det er selvfølgelig et strategisk spørsmål, om vi vil bli en "poppis" klubb, eller være til for de som "alltid" har vært her ?

Stoke fikk jo stor publisitet etter signering av Bojan, og kanskje vi skal utnytte det, for å få flere medlemmer ? Men kanskje det ikke er i tråd med det vi vil ? Kanskje vi ikke vil bli en fanklubb med nye wannabies og medgangsupporterer ?

Kanskje vi bare skal være en fanklubb for de som har fulgt Stoke i tykt og tynt ?

Hva vet vel jeg ?

Jeg husker også at vi diskuterte opprettelsen av en Facebook-side for en stund siden. Hovedargumentet den gangen for å gå til skrittet av en opprettelse var vel nettopp at man ville forsøke å nå yngre medlemmer i større grad enn før. Nå sjekker ikke jeg den siden så ofte( kanskje en gang annenhver måned i snitt ), men ut i fra profilbildene på siden å dømme til de som legger igjen kommentarer, og her håper jeg at jeg ikke forulemper noen ;) , så virker det ikke å være en tumleplass for de aller yngste. Snarere tvert i mot. Så om akkurat den målsettingen har vært en suksess? Tja....
Min agenda var altså at det å satse på en hest( kunne meget vel ha vært Facebook, for min del ), ville ha vært et bedre valg av flere forskjellige årsaker. Men i og med at opprettelsen allerede har funnet sted og den neppe er reversibel, så blir det selvfølgelig en hypotese og antagelse som vi aldri får vite om var korrekt eller feil.

Og så er det mange forslag du kommer med her og det er bra. Jeg var selv med på opprettelsen av Supporterklubben i sin nåværende form og var også en av pådriverne, sammen med flere andre, for at supporterklubben skulle drives på demokratisk vis. Det betyr med et valgt styre, årsmøter, egne vedtekter osv. Etter en ganske lang periode med forskjellige verv i fagforeninger, borettslag osv. har jeg erfart at en slik styreform er den aller beste uansett hva slags forening eller klubb man måtte drive, nettopp fordi medlemmene får medbestemmelsesrett og muligheten til å påvirke hvilken retning de mener en organisasjon, eller klubb, bør ta. Det som imidlertid kreves, og da kanskje i større grad i mindre klubber som vi selv er medlem av, er at medlemmer også sier seg villig( i ny og ne ) til å ta initiativ - også i praksis og ikke bare bak et tastatur. Det betyr ganske enkelt at man f.eks. kan stille til valg, eller velge personer inn i ett styre som man mener vil dra foreningen/klubben i den retningen man selv ønsker. På den måten kan man påvirke utviklingen, det eneste som kreves er engasjement, tid og argumenter for sin egen sak.

Jeg er ikke i den ringeste tvil om at flere av forslagene du har( bl.a. opprettelsen av en Twitter-side ) kan realiseres hvis forslagsstilleren bak brenner nok for saken. Det jeg vet er at mange allerede bruker svært mye av sin tid på drifting og forskjellige oppgaver i supporterklubben, så jeg føler meg rimelig trygg på at hjelp til f.eks. drifting av en Twitter-side e.l. ville ha blitt tatt svært velkomment i mot.

Så derfor, for å tenke litt utafor boksen, blir spørsmålet nok en gang: Har du lyst til å være med å bidra? :)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 30 Jul 2014, 23:51

Lilledino skrev:Vi bør kanskje se på alternative arenaer, for å nå flere medlemmer og Stoke fans, om vi vil .

Dette er jeg ikke helt enig i. Rent bortsett fra Manchester United og Liverpool så drives de aller fleste andre supporterklubbene i Norge på dugnadsbasis, og ikke som en kommersiell virksomhet som gjør alt de kan for å tjene mest mulig penger, og min erfaring er at ingen av disse andre supporterklubbene etterstreber å være spesielt "poppis", men snarere organiserer det de holder på med under mottoet: "Av Fans - For Fans".
Jeg har av og til møtt noen av disse folka som styrer og steller i andre supporterklubber også og jeg kan ikke huske at noen av de noensinne har hatt fokus på å ville gjøre seg mest mulig populære. De har heller hatt fokus på å gjøre mest mulig for de som faktisk er medlemmer, og er interessert i et medlemskap, og at et medlemskap i en supporterklubb skal være bedre, å gi flere fordeler, enn ved å velge å ikke være medlem. Det betyr jo også at ved å melde seg inn i en forening så aksepterer man foreningens/klubbens strategi, visjon og idè helt til man evt. selv, gjennom demokratiske virkemidler selvfølgelig, vil bidra til å forandre på det man evt. måtte mene er en riktig vei videre for klubben/foreningen.

Personlig tror jeg at kvalitet uansett trumfer kvantitet hvis man ser det hele på litt lengre sikt og at et alt for stort fokus på å forsøke å gjøre seg mest mulig populær til syvende og sist vil bære galt av sted og snarere slå tilbake på enn sjøl. Det må være en substans der og en bærende idè.

Etter mitt syn.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 01 Aug 2014, 16:20

Hei igjen Morten (det ser ut som om denne trådenn blir en dialog mellom oss to)

Jag, jeg bidrar gjerne, men det kan virke som om vi to er fundementalt uenige på hvordan vi skal vise oss utad.

Om jeg eksempelvis skulle gjøre noe på vegne, må det opprettes mandat eller strategi på hva en ønsker bruken av Sosiale media skal brukes. Om en ikke ønsker å øke "populariteten" hos de unge, fordi de er "useriøse", så er jeg nok ikke rett person.

Jeg er ikke en som vet hvor mange må Mark Stein har putta, eller hvor mange pissoir det var på Victoria Ground.

Vi er jo enige om at vi elsker Stoke og håper det går bra for klubben.... Vi er ikke enige om spillere eller treer heller kanskje...
Vi er vel enige om at vi ikke er enige..

Nok om det, om det er noe jeg kan bidra med, så fyr løs da...

LilleDino
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 01 Aug 2014, 19:15

Lilledino skrev:Hei igjen Morten (det ser ut som om denne trådenn blir en dialog mellom oss to)

Jag, jeg bidrar gjerne, men det kan virke som om vi to er fundementalt uenige på hvordan vi skal vise oss utad.

Det har ingen verdens ting å si at "vi to er fundementalt uenige på hvordan vi skal vise oss utad". Selv om jeg ærlig må innrømme at jeg ikke helt har klart i å gripe fatt i hva dette med "utad" består i. Det som er viktig er hva flertallet mener. Når flertallet har bestemt hva som skal gjennomføres, hvilken vei man skal gå osv., så må man enten akseptere dette, bite tennene sammen og jobbe videre for det man selv tror på eller, hvis man mener alt bærer galt av sted og ikke kan stå inne for utviklingen, skille lag( noe jeg selv har gjort i frb. med politisk engasjement for en god del år siden )
Okei, du har de klikke-greiene som avisene kjører støtt for å skaffe seg selv større reklameinntekter, men( som allerede nevnt ) så mener jeg at det forsterker avstandene mellom de som allerede er "store" og hele gjengen som kommer bak. Jeg mener slikt gavner klubber som ManU og Liverpool og er med på å øke populariteten deres - på bekostning av klubber som f.eks. Stoke.

Så foreslår du også at SCSBN bør engasjere seg på flere sosiale medier, og det er flott det. Det er bare for deg å sette i gang å utarbeide en plan for hvordan og når dette skal skje, hvordan du vil drifte det hele osv. Når det er gjort så tar du og kontakter en eller flere i styret i SCSBN, og deltar gjerne på et styremøte også hvor du kan legge frem din sak og hvor denne kan diskuteres og evt. vedtas eller forkastes. Stort verre er det faktisk ikke. Som nevnt før er det ikke jeg som bestemmer hva SCSBN skal satse på eller ikke, det er det medlemmene og det til en hver tid sittende styret i klubben som gjør og det er nettopp på den måten som jeg har skissert foran at vi vanligvis jobber.

Lilledino skrev:Om jeg eksempelvis skulle gjøre noe på vegne, må det opprettes mandat eller strategi på hva en ønsker bruken av Sosiale media skal brukes. Om en ikke ønsker å øke "populariteten" hos de unge, fordi de er "useriøse", så er jeg nok ikke rett person.
Nå vet ikke jeg hva du legger i ordet "useriøse", men hvis du brenner for å få flere unge med i klubben, så er jo det kjempebra! Nå har det riktignok kommet til flere unge de siste årene, men det kan sikkert komme flere også. Så hvis du har forslag til hvordan vi som supporterklubb skal tiltrekke oss flere unge og, ikke minst, har vilje og ønske om å bidra med praktisk arbeid til hvordan dette skal foregå og bli gjennomført, så er jeg rimelig sikker på at det ville ha blitt bifalt. Det er ikke sikkert at alle ville ha vært enig med deg i alt du evt. ønsker å gjennomføre, men som nevnt før, sånn funker demokratiet og uenighet må man nesten bare tåle når man engasjerer seg.

Jeg er ikke en som vet hvor mange må Mark Stein har putta, eller hvor mange pissoir det var på Victoria Ground.

All ære til dem som vet det. De er nok utover normalt interessert og bør i hvertfall ikke få tredd Janteloven nedover hodet fordi de er lidenskapelige. Det er aldri for sent å lære og personlig beundrer jeg folk som sitter inne med mye kunnskap. Det er positivt, etter mitt syn.

Nok om det, om det er noe jeg kan bidra med, så fyr løs da...
Det er gjort over. Ta kontakt med meg eller andre i styret i supporterklubben når du selv mener at du har en god plan på hvordan du vil gå fram og gjennomføre det du ønsker, også hvis du mener det er andre ting som bør forandres på i klubben. Velkommen med ditt innspill. :)

Hvis jeg skal legge til et helt personlig synspunkt helt til slutt så er det at jeg synes at supporterklubben drives ufattelig godt slik den gjøres pr. i dag og at en del folk har jobba skjorta av seg i flere år for å få det til. Personlig ser jeg dermed ikke den helt store nødvendigheten av mye forandring, men jeg er fornøyd hvis supporterklubben er for folk som har lyst til å være supportere, jeg. Andre igjen ser det sikkert annerledes og det er greit for meg. :)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest