SCSCoN på Facebook

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: SCSCoN på Facebook

Innlegg TrondG » 16 Sep 2010, 16:14

Morten T. skrev:
TrondG skrev:Jeg mener at en Facebook-side er vel og bra; den samler norske fans, man kan diskutere på siden og informasjon ang. SCSON blir lagt ut. Men, om det er noen som frykter for kvaliteten her på forumet tror jeg ikke man trenger å bekymre seg. Dette forumet har vart lenger, og vi har en god del aktive typer som både har vært her lenge og noen (som meg) som har blitt aktiv i løpet av de siste sesongene. Jeg ser ikke for meg at vi trenger å samle noe som helst på ett sted, for jeg mener at dette forumet bør være klubbens "hovedsted". Facebook-siden et nyttig virkemiddel for å verve nye fans, og et greit sted å kikke innom om en ønsker å få med seg nyhetsartikler om Stoke City etc.
Greit det Trond, men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor man ikke kan debattere, legge ut bilder osv. HER, hvis man allerede gjør det på facebook...
Grunnen til at jeg nevner det er at man( sannsynligvis ) får et mer levende miljø hvor flere bidrar. Det er sårt tiltrengt. Det går litt på det latinske slagordet til Stoke: Vis Unita Fortior som fritt oversatt betyr noe sånn som: "Sammen er vi sterkere".
Nå kan det fort skje at noen henger der og andre der og da er det vel legitimt å spørre om det er greit?

For meg spiller det ingen rolle hva man måtte velge. Facebook-siden har sålangt bare vært en side hvor det er blitt postet en del nyhetsartikler. Det er ingen diskusjoner på siden, og det er mye mer aktivitet her inne på forumet. Her har vi flere forumseksjoner, gode diskusjoner, tippekonkurranser og så videre. Dette vil man aldri få til på en Facebook-side såfremt man ikke velger å "flytte" SCSONs forum over på Facebook. Jeg ser gjerne at folk søker seg til dette forumet, og da kan man jo for eksempel oppfordre til det via Facebook-siden. Aktiviteten her på forumet tror jeg uansett vil fortsette som før, og forhåpentligvis bli bedre. Det er tross alt oss, brukerne, som bestemmer kvaliteten på forumet!
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg Baretor » 16 Sep 2010, 19:20

Fantastisk diskusjon.
Eg e ikkje på feisbukk sjølve men skjønar at dette er ein arena for mange, spesielt unge. Trur "in the end" at denne areanaen får sine oppgåver og at den fyller eit rom i totalen rundt SCSCoN. Den beste måten å beholde aktiviteten rundt heimasio er å vera aktiv og kjøre interessante debattar og innlegg som gjer at folk blir engasjerte.
Ein fornuftige debatt kan vera om dette skal vera ein "offisiell" SCSCoN sak eller frittståande? Eg meiner at det bør vera ein del av totalen vår og så må me "gamle" sørgja for å ha aktive sider her inne. Morten er vel eit føredøme her. Få som engasjerer slik som han. :)
kanskje ein dag finn du meg på feisbukk og, men eg har så langt ikkje sakna noko som eventuelt skulle bli tilført der.
Baretor
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 28 Okt 2010, 20:23

Greit å fiske fram denne i ny og ne og etter noen måneders bruk.
Hvordan fungerer "Facebook-sidene"? Har de blitt et supplement til disse sidene? Har Facebook ført til større interesse og flere medlemmer? Har vi skapt to "paralelle" nett-samfunn i en klubb som kanskje har 500-700 tilhengere i Noreg? Er dere som bruker dem misfornøyd/fornøyd? Og i så tilfelle hvorfor?
Positive/negative erfaringer og mulige innspill?
Kjør på!

---

Personlig synes jeg fortsatt det er rart at folk som legger igjen meldinger, bilder, kommentarer etc. på Facebook ikke kan gjøre det her istedenfor. Synes kanskje også at det har vært en liten nedgang i bruk av disse sidene, men det er godt mulig jeg bommer der og det er godt mulig det skyldes andre faktorer enn fenomenet Facebook.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Sven-Erik » 30 Okt 2010, 14:25

Tja, vi har nok skapt to nettsamfunn, men slik jeg ser det kan Facebooksiden være en inntrekker til det som alltid vil være vår hovedside, nemlig denne.
Ser at vi pr nå har 177 personer som "liker" siden. Målet med siden må vel være å rekruttere nye medlemmer og det bør være en oppgave for den som står som grunnlegger av FB gruppen å samkjøre medlemslistene med de som "liker" vår side og de som er medlemmer hos oss. Så kan vi sende en privat melding med tilbud om medlemsskap til de som kun er på FB.
Red & White & Stoke & Proud
Brukerens avatar
Sven-Erik
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 30 Okt 2010, 14:33

Sven-Erik skrev:Tja, vi har nok skapt to nettsamfunn, men slik jeg ser det kan Facebooksiden være en inntrekker til det som alltid vil være vår hovedside, nemlig denne.
Ser at vi pr nå har 177 personer som "liker" siden. Målet med siden må vel være å rekruttere nye medlemmer og det bør være en oppgave for den som står som grunnlegger av FB gruppen å samkjøre medlemslistene med de som "liker" vår side og de som er medlemmer hos oss. Så kan vi sende en privat melding med tilbud om medlemsskap til de som kun er på FB.

God ide, Svein-Erik!
Jeg har ikke noe med FB-siden å gjøre, men har oversikt over medlemsmassen
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Sven-Erik » 30 Okt 2010, 14:42

Knut Ole skrev:
Sven-Erik skrev:Tja, vi har nok skapt to nettsamfunn, men slik jeg ser det kan Facebooksiden være en inntrekker til det som alltid vil være vår hovedside, nemlig denne.

God ide, Svein-Erik!

Om man ikke må være styremedlem får å gjøre denne jobben, så kan jeg godt sammenligne listene et par ganger i halvåret jeg.
Red & White & Stoke & Proud
Brukerens avatar
Sven-Erik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Nov 2010, 00:36

Sven-Erik skrev:
Knut Ole skrev:

God ide, Svein-Erik!

Om man ikke må være styremedlem får å gjøre denne jobben, så kan jeg godt sammenligne listene et par ganger i halvåret jeg.

Jeg er jo definitivt ingen tilhenger av Facebook, men det her synes jeg var en god idè, Sven-Erik! Jeg liker også veldig godt at du tar initiativ. :D
Vi skal ha et styremøte snart og da tar jeg med denne saken inn. Og selvfølgelig er det fullt mulig for andre enn styremedlemmer å påta seg, og utføre, oppgaver. Hvis du ikke allerede har kontakt med Knut Ole angående dette, så skal vi få til en ordning på et vis. Og da vil en av oss ta kontakt med deg framover.

Nok en gang: Ros i bøtter og spann for initiativ og vilje til handling. ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 19 Nov 2010, 15:05

Status:
Siden "Facebook"/SCSCoN åpnet side i begynnelsen av September har det blitt 194 "venner"( eller hva det nå heter ) der.

Her på forumet er det registrert 85 brukernavn. Av disse 85 brukernavnene er det 10 som har registrert seg etter at "Facebook"/SCSCoN-siden ble registrert. Blant disse 10 er det bare 2 som har skrevet innlegg. De har skrevet 1 innlegg hver seg.

Om "Facebook"/SCSCoN-siden har hatt noe å si for iveren etter å melde seg inn i SCSCoN er vanskelig å gi et entydig svar på. men jeg tror vi kan konkludere ganske så bastant med at opprettelsen av "Facebook"/SCSCoN-siden ikke har hatt noen som helst innvirkning på å få en tilstrømming av nye stemmer og meningsbærere her på forumet.
Men det er kanskje sånn disse greiene funker?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 19 Nov 2010, 18:28

[quote="Morten T."]Status:
Siden "Facebook"/SCSCoN åpnet side i begynnelsen av September har det blitt 194 "venner"( eller hva det nå heter ) der.

Vi er vel venner her inne også , er vi ikke?? :lol:
Tror det ikke er lett og verve nye Stoke supportere uansett. Da jeg vokste opp var det kun jeg som var Stoke supporter som jeg visse om.Var veldig stolt av det. Men litt usikker på om jeg vil påvirke sønnen min på 5 om å bli det samme - det har tross alt vært mye smerte også :)
Noen som har forslag til et lag for sønnen min :D ??
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 20 Nov 2010, 14:32

bjørn123 skrev:
Morten T. skrev:Status:

Vi er vel venner her inne også , er vi ikke?? :lol:
Tror det ikke er lett og verve nye Stoke supportere uansett. Da jeg vokste opp var det kun jeg som var Stoke supporter som jeg visse om.Var veldig stolt av det. Men litt usikker på om jeg vil påvirke sønnen min på 5 om å bli det samme - det har tross alt vært mye smerte også :)
Noen som har forslag til et lag for sønnen min :D ??

Port Fale ?
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest