Agudelo

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Agudelo

Innlegg Svein Nilsen » 07 Feb 2014, 19:45

Og en flott scoring var det!!

www.youtube.com/embed/o_GoG0TDbpA
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 02 Mar 2014, 13:39

Hm......starter dagens kamp på benken. Håper han er god nok for å starte på et bunnlag som Utrecht!!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Josef » 10 Mai 2014, 07:34

Nok en gang, skal arbeidstilatelsen til Agudelo ha blitt avslått. Da blir det evt å vente 4 nye måneder, før vi kan foreta oss noe igjen. Evt, ser det da ut til at ett nytt utlån kan skje mot høsten igjen. Enda en gang snakkes det om å stramme snippen enda hardere for spillere som ikke direkte kvalifiserer seg til arbeidstilatelse, i håp om å få opp å frem engelske talenter. Desverre ligger pristaket på engelske spillere alt for høyt, å vi vil nok se en ytterligere inflasjon iht. engelske spillere.
Josef
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 12 Mai 2014, 08:55

Klubben har nå offisielt bekreftet at Agudelos arbeidstillatelse på nytt er avslått.... :(

http://www.stokecityfc.com/news/article ... 45227.aspx

I debattforumet på "Teamtalk" hevdes det at flere amerikanske nettsider skal ha meldt, at det i Agudelos kontrakt var en klausul om at kontrakten ville bli terminert dersom han heller ikke fikk arbeidstillatelse i denne "andrerunden". :? Dette er imidlertid ikke bekreftet av Stoke.

Det hevdes også at et par-tre nederlandske klubber skal være ute etter å sikre seg Agudelos tjenester.

Med andre ord er det vel nå litt "i det blå" hva som skjer med Agudelo, og hvordan hans status er i forhold til Stoke...
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 26 Mai 2014, 09:29

Stoke har nå gitt opp håpet om at Agudelo kan komme til å spille for klubben, etter at to søknader om arbeidstillatelse er avslått.

The Sentinel melder at han vil bli frigitt fra Stoke 1. juli, så da stemmer det nok at det har vært en klausul i kontrakten om at den ville bli hevet dersom han ikke skulle få arbeidstillatelse.

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 01 Jun 2014, 20:52

Ironisk nok kan Agudelo nå bli mannen som kan komme til å erstatte Mame Diouf i Hannover 96. Sistnevnte er jo som kjent sterkt linket til Stoke, selv om avtalen vel ennå ikke er 100 % i boks. Det må vel bety at tyskerne har et noe mindre rigid system for å ta inn spillere fra utenfor EU enn det FA har. 8-)

Apropos det, så synest jeg at det er vanvittig at FA ikke skal måtte begrunne sine avgjørelser på dette området. Det er jo et soleklart brudd på alle rettsikkerhetsprinsipper, som ellers er opplest og vedtatt som selvfølgelige i en såkalt "rettsstat". Manglende begrunnelser gjør at avgjørelsene ikke kan etterprøves og åpner opp for vilkårlig forskjellsbehandling. Skandaløst, og noen bør etter hvert begynne å gå det engelske FA-systemet i sømmene, et system som på enkelte områder synes å være fullstendig antikvarisk og helt i utakt med verden rundt... :evil: Bare et hjertesukk.... :roll:

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 01 Jun 2014, 22:36

Det virker snodig denne saken her. Den eneste begrunnelsen jeg kan finne er at FA vil ha flere engelske spillere i hjemlig liga og derav forsøker å hindre de som kommer utenfor EU innpass i PL.
Hvis det er grunnen så hadde det vært helt fair å hevde det, men jeg er usikker på om det er et synspunkt som deles av så mange. For 20-30 år siden var nok supportere mer opptatt av at spillerne skulle komme fra Storbritannia( eller til nød Irland ), men det virker ikke å være veldig viktig i dag. Personlig synes jeg det er helt fint at fotballen er global og at en klubb innehar spillere fra hele verden. Det blir som et perfekt fungerende samfunn i miniatyr. Jeg er mer opptatt av å bremse en pengegalopp som har løpt løpsk på usmakelig vis.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg geddi » 02 Jun 2014, 08:44

Mortens siste innlegg her satte tankene litt i sving og et par konspirasjonsteorier jeg egentlig ikke har belegg for i det hele tatt, dukket opp i hodet mitt.

Alle kjenner jo til at Rosenborgs spillere i det siste har sluppet unna med mye og ryktene har begynyt å gå igjen om Rosenborgs forhold til fotballforbundet. Denne konspirasjonstanken førte med seg en annen slik tanke. Og tanken er: Om det var Manchester United som hadde ønsket seg Agduelo, hadde han da hatt arbeidstillatelse i dag?
VIS UNITA FORTIOR
geddi
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Jun 2014, 08:56

geddi skrev:Mortens siste innlegg her satte tankene litt i sving og et par konspirasjonsteorier jeg egentlig ikke har belegg for i det hele tatt, dukket opp i hodet mitt.

Alle kjenner jo til at Rosenborgs spillere i det siste har sluppet unna med mye og ryktene har begynyt å gå igjen om Rosenborgs forhold til fotballforbundet. Denne konspirasjonstanken førte med seg en annen slik tanke. Og tanken er: Om det var Manchester United som hadde ønsket seg Agduelo, hadde han da hatt arbeidstillatelse i dag?

Nå er jeg vanligvis ikke noen stor fan av konspirasjonsteorier bortsett fra hvis jeg vil ha meg en god latter, men i dette tilfelle tror jeg allikevel at jeg vil svare et rungende JA( i forhold til ManU ). Jeg tror de ville gjort som de aller fleste som innehar en maktposisjon gjør hvis de er nødt for det: nærmere bestemt å (mis)bruke seg av den.

Rosenborgs forhold til NFF kjenner jeg ikke til, men hvis du tenker på den saken med han derre dansken på fylla i Køben så er vel det uansett et forhold mellom klubb(arbeidsgiver) og spiller(arbeidstager) og ikke noe NFF har noe med, eller...?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 02 Jun 2014, 09:09

Morten T. skrev:
geddi skrev:Mortens siste innlegg her satte tankene litt i sving og et par konspirasjonsteorier jeg egentlig ikke har belegg for i det hele tatt, dukket opp i hodet mitt.

Nå er jeg vanligvis ikke noen stor fan av konspirasjonsteorier bortsett fra hvis jeg vil ha meg en god latter, men i dette tilfelle tror jeg allikevel at jeg vil svare et rungende JA( i forhold til ManU ). Jeg tror de ville gjort som de aller fleste som innehar en maktposisjon gjør hvis de er nødt for det: nærmere bestemt å (mis)bruke seg av den.

Rosenborgs forhold til NFF kjenner jeg ikke til, men hvis du tenker på den saken med han derre dansken på fylla i Køben så er vel det uansett et forhold mellom klubb(arbeidsgiver) og spiller(arbeidstager) og ikke noe NFF har noe med, eller...?

Og det er nettopp dette som er mitt hovedpoeng. Så lenge disse avgjørelsene ikke må begrunnes er det umulig å vite hvorfor noen får avslått sine søknader mens andre får de innvilget, og på hvilket grunnlag søknadene blir avslått/innvilget.

Da blir det også umulig å vite om "trynefaktoren" - les storklubb kontra mindre klubb - har betydning for om søknaden blir innvilget eller ikke, slik mange mistenker.

Å ta slike beslutninger - som er såpass viktige både for spiller og klubb - uten at de må begrunnes, er etter mitt syn altfor lettvint og en gedigen ansvarsfraskrivelse, fordi det da blir vanskelig - for ikke å si umulig - å sette noe kritisk søkelys på hvorvidt beslutningen holder vann eller ikke. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester