Og om jeg ikke misforsto det jeg leste så var det vel også Hughes som var en av dem som foreslo Pulis som årets manager. Han så jo hva han overtok og gjorde selv en god jobb med å utvikle spillestilen i sitt bilde.
Slik jeg ser Pulis så er han den perfekte manager for en klubb uten store ressurser og som sliter. Da er han i sitt ess. Det beviste han jo både med Stoke og med Palace. Da han kom til Palace lakk de som en sil. Han fikk strammet opp det defensive og da begynte Palace plutselig å plukke poeng, ikke ved å score så mange flere mål men ved å ikke slippe inn. Det ligner jo til forveksling på det han gjorde med oss gjennom de årene han var her.
Pulis har vært aldeles fantastisk for Stoke, men vi kom nok til et punkt der klubben ikke kunne utvikles særlig mye videre i Pulis sin ånd. Da skiller man lag slik at begge kan få utvikle seg. Og når vi ser på hva som skjer både med Stoke og med Palace , så var det en lykkelig skilsmisse og jeg håper Pulis og Palace blir i PL i mange år enda og at Stoke kan utvikle seg til å ta enda noen steg nærmere toppen. Forholdene ligger til rette for begge deler.