Stoke-tur

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Stoke-tur

Innlegg Richard Prestegård » 04 Feb 2014, 16:52

Morten T. skrev:
carburetor skrev:Bare vi ikke roter oss borti noen Port vale puber så går det vel bra........

De finnes stort sett bare i Burslem. Jeg "forska" litt i det området sist jeg var i Stoke og fant vel egentlig bare en pub hvor det var relativt lunkent til Stokesupportere. På de andre stedene så var de fleste Stokefans. Uansett sjelden at noen hisser seg opp over nordmenn som har tatt turen, så det går bra. Jeg ble egentlig invitert med på omvisning`på Titanic Brewery av noen "Boslem`Boys" og Port Vale-supportere som jeg traff på en pub der, men det kolliderte med match. Er hyggelige folk - der også. :)

Har kun opplevd eller hørt om tre steder i England hvor også nordmenn er møtt med trusler og hat, og hvor en ikke går inn om en er i det lagets område sin drakt. Faktisk bør en være litt forsiktig generelt og ikke gjøre for mye ut av seg i det hele tatt. Det er i *trommevirvel* Millwall, West Ham og Tottenham, men der taler vel områdene for seg selv :mrgreen:
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 04 Feb 2014, 17:44

Richard Prestegård skrev:
Morten T. skrev:
carburetor skrev:Bare vi ikke roter oss borti noen Port vale puber så går det vel bra........

De finnes stort sett bare i Burslem. Jeg "forska" litt i det området sist jeg var i Stoke og fant vel egentlig bare en pub hvor det var relativt lunkent til Stokesupportere. På de andre stedene så var de fleste Stokefans. Uansett sjelden at noen hisser seg opp over nordmenn som har tatt turen, så det går bra. Jeg ble egentlig invitert med på omvisning`på Titanic Brewery av noen "Boslem`Boys" og Port Vale-supportere som jeg traff på en pub der, men det kolliderte med match. Er hyggelige folk - der også. :)

Har kun opplevd eller hørt om tre steder i England hvor også nordmenn er møtt med trusler og hat, og hvor en ikke går inn om en er i det lagets område sin drakt. Faktisk bør en være litt forsiktig generelt og ikke gjøre for mye ut av seg i det hele tatt. Det er i *trommevirvel* Millwall, West Ham og Tottenham, men der taler vel områdene for seg selv :mrgreen:

Har vært på Millwall og West Ham og det gikk overraskende greit, men uten drakt eller lignenede klær.
Kanskje fordi oppgjøret mellom Millwall og Luton på nivå to ikke var blant de kampene med størst potensial for trøbbel? Uansett så sa taxisjåføren som kjørte oss dit at det kunne by på problemer å få taxi i det området etter mørkets frembrudd, så vi hang ikke rundt og "chilla" etter matchen, for å si det sånn...
West Ham gikk også bra. Jeg synes egentlig det var kult der, fikk litt sånn småbyfølelse. Hadde med kona også og hun følte seg også sånn rimelig safe. Det går uansett kjapt fram og tilbake med "The Tube" så man trenger ikke å bli værende der mer enn høyst nødvendig heller.
Tottenham har jeg aldri vært, men har lest at det kan være litt trøblete og en del sosial uro der. Den klubben har jo i lang tid hatt jødiske eiere og også mange supportere av jødisk avstamning. Det har dessverre, som følge av det, vært rasisme og hets fra tilreisende supportere i årenes løp, men jeg tror og håper at den gjengse fotballsupporter anno 2014 har kommet lenger i utviklingsstadiet enn noen av de genskadde amøbene som dessverre herja rundt på 80- og 90-tallet.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg carburetor » 04 Feb 2014, 21:37

Antok vel at de hadde puber i Burslem, men tenkte muligens dem kunne ha noe borti Hanley området.
carburetor
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 05 Feb 2014, 02:26

carburetor skrev:Antok vel at de hadde puber i Burslem, men tenkte muligens dem kunne ha noe borti Hanley området.

På mine to besøk til Stoke-on-Trent har jeg enda til gode å finne et "sentrum" med flere gode puber som ligger tett i tett. Nå skal det sies at vi var svært lite oppfinnsomme - og litt late - når det kom til sightseeing i området på turene. Derimot svippet vi innom både Hanley og Newcastle på nattestid, der utelivet er helt ok. I grunn var vi ute etter rolige puber de kveldene, men alt av vanlige puber stenger jo klokken 23.00-00.00 i England, så det var bare nattklubber som holdt åpent.

Vi holdt oss som regel på The Gables (5 min unna Tollgate), baren på hotellet, Harvester og Delilah's Bar (på matchdag). The Gables er til nå favoritten, med svært trivelig klientell og ansatte. Neste tur skal jeg garantert farte rundt mer, og ta i bruk SCSBNs eminente Pub-til-pub-guide for å finne noen skikkelige vannhull. En pub med litt liv og røre (synging) før kamp har jeg også til gode å oppfinne!

..kjenner jeg lengter tilbake til sure burgere og Kronenbourg på tapp nå! :roll:
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg carburetor » 05 Feb 2014, 13:45

Er vel Harvester og Delilah's Bar som er aktuelle på kamp dag. Skal innom unicorn inn siden dem har trooper øl. Virka ikke som baren på tollgate stengte veldig tidlig i alle fall ellers håpløse åpnings tider i England.
carburetor
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 05 Feb 2014, 14:51

carburetor skrev:Er vel Harvester og Delilah's Bar som er aktuelle på kamp dag. Skal innom unicorn inn siden dem har trooper øl. Virka ikke som baren på tollgate stengte veldig tidlig i alle fall ellers håpløse åpnings tider i England.

Harvester har kurant mat også - okei etter match hvis du får bord.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg carburetor » 05 Feb 2014, 14:59

Morten T. skrev:
carburetor skrev:Er vel Harvester og Delilah's Bar som er aktuelle på kamp dag. Skal innom unicorn inn siden dem har trooper øl. Virka ikke som baren på tollgate stengte veldig tidlig i alle fall ellers håpløse åpnings tider i England.

Ok. Hvordan det blir etter kampen avgjøres vel litt på hvordan kampen ender og vil jeg tro. Taper dem så drar nok de fleste hjem vil jeg tro?
carburetor
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 05 Feb 2014, 15:02

TrondG skrev:På mine to besøk til Stoke-on-Trent har jeg enda til gode å finne et "sentrum" med flere gode puber som ligger tett i tett.

Ja, det er en merkelig "by". Stoke er vel egentlig mer å regne som et område, type "Romerike" eller "Follo".
Det er egentlig litt vanskelig å få helt grep på det hele synes jeg. Okei, Hanley er jo et slags sentrum, men byens oppbyggning( six towns ) er ikke helt lik den man finner i de fleste andre byer.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 05 Feb 2014, 15:04

carburetor skrev:
Morten T. skrev:

Ok. Hvordan det blir etter kampen avgjøres vel litt på hvordan kampen ender og vil jeg tro. Taper dem så drar nok de fleste hjem vil jeg tro?

Tap eller seier - Det er mye familier der etter kamp, så det pleier å fylles opp.
Men du skal jo ikke oppleve tap, skal du vel? :)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg carburetor » 05 Feb 2014, 16:44

hadde jo egentlig ikke tenkt det nei, men frykter Arsenal. Burde muligens valgt en annen kamp.
carburetor
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest