Richard Prestegård skrev:Morten T. skrev:carburetor skrev:Bare vi ikke roter oss borti noen Port vale puber så går det vel bra........
De finnes stort sett bare i Burslem. Jeg "forska" litt i det området sist jeg var i Stoke og fant vel egentlig bare en pub hvor det var relativt lunkent til Stokesupportere. På de andre stedene så var de fleste Stokefans. Uansett sjelden at noen hisser seg opp over nordmenn som har tatt turen, så det går bra. Jeg ble egentlig invitert med på omvisning`på Titanic Brewery av noen "Boslem`Boys" og Port Vale-supportere som jeg traff på en pub der, men det kolliderte med match. Er hyggelige folk - der også.

Har kun opplevd eller hørt om tre steder i England hvor også nordmenn er møtt med trusler og hat, og hvor en ikke går inn om en er i det lagets område sin drakt. Faktisk bør en være litt forsiktig generelt og ikke gjøre for mye ut av seg i det hele tatt. Det er i *trommevirvel* Millwall, West Ham og Tottenham, men der taler vel områdene for seg selv

Har vært på Millwall og West Ham og det gikk overraskende greit, men uten drakt eller lignenede klær.
Kanskje fordi oppgjøret mellom Millwall og Luton på nivå to ikke var blant de kampene med størst potensial for trøbbel? Uansett så sa taxisjåføren som kjørte oss dit at det kunne by på problemer å få taxi i det området etter mørkets frembrudd, så vi hang ikke rundt og "chilla" etter matchen, for å si det sånn...
West Ham gikk også bra. Jeg synes egentlig det var kult der, fikk litt sånn småbyfølelse. Hadde med kona også og hun følte seg også sånn rimelig safe. Det går uansett kjapt fram og tilbake med "The Tube" så man trenger ikke å bli værende der mer enn høyst nødvendig heller.
Tottenham har jeg aldri vært, men har lest at det kan være litt trøblete og en del sosial uro der. Den klubben har jo i lang tid hatt jødiske eiere og også mange supportere av jødisk avstamning. Det har dessverre, som følge av det, vært rasisme og hets fra tilreisende supportere i årenes løp, men jeg tror og håper at den gjengse fotballsupporter anno 2014 har kommet lenger i utviklingsstadiet enn noen av de genskadde amøbene som dessverre herja rundt på 80- og 90-tallet.