Richard Prestegård skrev:-Tottal- skrev:Torleif skrev:Her er hva Danny Higginbotham mener om Stoke akkurat nå. Må si meg mye enig i det. Vel verdt å lese .
http://www.stokesentinel.co.uk/Danny-Hi ... story.html
Å være en enslig spiss for Stoke med forventninger om to-sifret med mål i løpet av en sesong, er nok lagets mest krevende og utakknemlig oppgave.
Det er managers og medspillere sin oppgave å gi muligheter for at en spiss kan komme til så mange sjangser som mulig....noe som har et stort
forbedringspotensiale når det gjelder Stoke City. Og hvorfor skal det være så veldig vågalt å bruke to mann på topp ?
Det jeg mener er problemet med at Stoke går over til to spisser, er at de mister en av de sittende midtbanespillerne. Det igjen gjør at rommet mellom midtbane og forsvar blir mer åpent og det skaper trøbbel for de to midtstopperne som ligger mye mer spredt enn under Pulis på grunn av at backene står høyere i banen. Dette er hva jeg tror er grunnen til at Hughes kjører tre på midtbanen med en sittende, en sentralt og en litt mer offensivt. En vanskelig problemstilling for det krever mye av midtbanespillerne og både skulle være med offensivt og defensivt. Mot United fungerte det bra fordi midtbanespillerne, særlig Adam, løp drakta av seg for å bli med offensivt. I andre kamper, som borte mot Crystal Palace og Sunderland, viste taktikken sin vesentlige svakhet ved at det var for lite trøkk i og rundt boks.
Enig, det er en vanskelig balanse og øvelse. Det eneste jeg tenker på i forhold til å legge om til to foran er hvis det ikke funker med det eksisterende og jeg var på hekta til å se for meg det før ManU-kampen, men nå har Hughes og laget fått ytterligere litt pusterom.
4-5-1 eller 4-3-3( som er så godt som identisk ) krever at indreløperne løper mye og riktig. Det synes jeg Adam og til dels Arnautovic gjorde mot ManU og når man da i tillegg har Duracell-kaninen Walters og en Odemwingie som, overraskende for meg, orker å gjøre en jobb også defensivt, så blir det bra.
Med fire på midten så frykter jeg uansett at Stoke hadde blitt overspilt ved mange anledninger, rett og slett fordi laget ikke har nok hurtighet. Løsningen da blir å overbefolke det området og gjøre det trangt og vanskelig for motstander slik at de ikke får avsluttet eller avsluttet fra ufarlige posisjoner og dermed er det sannsynligvis best å spille 4-5-1 eller 4-4-1-1 med det rådende mannskap.
Trur eg.