Januar...

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Januar...

Innlegg Morten T. » 04 Feb 2014, 16:30

Richard Prestegård skrev:
-Tottal- skrev:
Torleif skrev:Her er hva Danny Higginbotham mener om Stoke akkurat nå. Må si meg mye enig i det. Vel verdt å lese .

http://www.stokesentinel.co.uk/Danny-Hi ... story.html

Å være en enslig spiss for Stoke med forventninger om to-sifret med mål i løpet av en sesong, er nok lagets mest krevende og utakknemlig oppgave.
Det er managers og medspillere sin oppgave å gi muligheter for at en spiss kan komme til så mange sjangser som mulig....noe som har et stort
forbedringspotensiale når det gjelder Stoke City. Og hvorfor skal det være så veldig vågalt å bruke to mann på topp ?

Det jeg mener er problemet med at Stoke går over til to spisser, er at de mister en av de sittende midtbanespillerne. Det igjen gjør at rommet mellom midtbane og forsvar blir mer åpent og det skaper trøbbel for de to midtstopperne som ligger mye mer spredt enn under Pulis på grunn av at backene står høyere i banen. Dette er hva jeg tror er grunnen til at Hughes kjører tre på midtbanen med en sittende, en sentralt og en litt mer offensivt. En vanskelig problemstilling for det krever mye av midtbanespillerne og både skulle være med offensivt og defensivt. Mot United fungerte det bra fordi midtbanespillerne, særlig Adam, løp drakta av seg for å bli med offensivt. I andre kamper, som borte mot Crystal Palace og Sunderland, viste taktikken sin vesentlige svakhet ved at det var for lite trøkk i og rundt boks.

Enig, det er en vanskelig balanse og øvelse. Det eneste jeg tenker på i forhold til å legge om til to foran er hvis det ikke funker med det eksisterende og jeg var på hekta til å se for meg det før ManU-kampen, men nå har Hughes og laget fått ytterligere litt pusterom.
4-5-1 eller 4-3-3( som er så godt som identisk ) krever at indreløperne løper mye og riktig. Det synes jeg Adam og til dels Arnautovic gjorde mot ManU og når man da i tillegg har Duracell-kaninen Walters og en Odemwingie som, overraskende for meg, orker å gjøre en jobb også defensivt, så blir det bra.
Med fire på midten så frykter jeg uansett at Stoke hadde blitt overspilt ved mange anledninger, rett og slett fordi laget ikke har nok hurtighet. Løsningen da blir å overbefolke det området og gjøre det trangt og vanskelig for motstander slik at de ikke får avsluttet eller avsluttet fra ufarlige posisjoner og dermed er det sannsynligvis best å spille 4-5-1 eller 4-4-1-1 med det rådende mannskap.

Trur eg.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 04 Feb 2014, 16:49

gmel skrev:Sittende midtbanespiller !!
Jeg er klar for den jobben !
Halv pris ut året !

Haha, uttrykket må ikke tolkes helt bokstavelig :mrgreen:
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Josef » 04 Feb 2014, 21:38

Vi har ihvertfall ikke muligheten for å spille 4-4-2 nå. Januar er over, så det får evt. bli en prøveting i sommer, dersom vi handler. Virker som vi har litt oppsparte midler mtp at vi ikke egentlig punget ut for noen i Januar. Sjakktrekk hvis vi overlever å sparer midlene, katastrofe hvis ikke. Etherington og Wilkinson kan være på vei ut da kontraktene deres går ut til sommeren, det er i det minste litt lønninger. Håper på å få signert Wilkinson for en sesong eller to til, da han er en grei back-up. Ellers blir vi sannsynligvis kvitt litt av ^daukjøttet^. Så det skal være rom for en ganske så aktiv sommer. Man kan nevne antall kamper tapt, poeng osv. men faktum er at tabell-messig er vi der vi har vært, mens vi har vært i P.L. Mange delte meninger om managerbytte, spillestil osv. Men det aller viktigste er at vi holder oss i P.L. Da tror jeg sommeren kan bli meget underholdene i.h.t. spillerkjøp.
Josef
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 04 Feb 2014, 21:52

En god psykolog er tingen.
Hvorfor blir spillerne smågutter på bortebane?
Hadde vi vunnet " de lette kampene" hadde ting sett anderledes ut.
Ellers så har jeg ikke tro på at det finnes oppsparte midler, det er fra mr. Coates pengene kommer, og så lenge han er i godlag så kommer det mer. Men han har nok sine begrensinger.....
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 04 Feb 2014, 21:59

gmel skrev:En god psykolog er tingen.
Hvorfor blir spillerne smågutter på bortebane?
Hadde vi vunnet " de lette kampene" hadde ting sett anderledes ut.
Ellers så har jeg ikke tro på at det finnes oppsparte midler, det er fra mr. Coates pengene kommer, og så lenge han er i godlag så kommer det mer. Men han har nok sine begrensinger.....

Apropos smågutter på bortebane.... ;) Jeg så nettopp en statistikk i dag, som viste at Charlie Adam totalt har scoret 10 PL-mål for Stoke.
9 av disse 10 er scoret på "The Brit".... :o

Tilfeldig ? Neppe..... 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Bjarne » 07 Feb 2014, 21:27

Vi fikk et løft med tre poeng mot manure. Frykter imidlertid at vi kommer ned på jorden igjen på St.Marys. Innsatsen var flott sist, men normalt vil motstanderen få bedre uttelling enn de røde djevlene fikk nå. Med samme kampbilde er ikke spillet fra sist lørdag nok til å sikre oss poeng, i hvertfall ikke til å vinne kamper. Jeg ser at M.H. sier at "nå har lykken snudd", underforstått at det er uflaks som har gjort oss til et bunnlag i år. Dersom han ikke ser at vi har vært dårlig i mange kamper og har tapt fortjent så lover det ikke godt for fortsettelsen. Da har han definetivt ikke de kvalitetene som skal til for å lede oss oppover på tabellen!

Ingenting vil selvsagt glede meg mer enn at jeg tar feil...
Bjarne
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 07 Feb 2014, 22:17

Bjarne skrev:Vi fikk et løft med tre poeng mot manure. Frykter imidlertid at vi kommer ned på jorden igjen på St.Marys. Innsatsen var flott sist, men normalt vil motstanderen få bedre uttelling enn de røde djevlene fikk nå. Med samme kampbilde er ikke spillet fra sist lørdag nok til å sikre oss poeng, i hvertfall ikke til å vinne kamper. Jeg ser at M.H. sier at "nå har lykken snudd", underforstått at det er uflaks som har gjort oss til et bunnlag i år. Dersom han ikke ser at vi har vært dårlig i mange kamper og har tapt fortjent så lover det ikke godt for fortsettelsen. Da har han definetivt ikke de kvalitetene som skal til for å lede oss oppover på tabellen!

Ingenting vil selvsagt glede meg mer enn at jeg tar feil...

Enig i alt du skriver!
Jeg frykter en nedtur, delvis fordi mye press forsvant mot Manure
Psykolog!!
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 07 Feb 2014, 23:08

Vi detter AALTID ned som en sekk etter å ha prestert bra... jeg er forberedt på det verste,,
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 08 Feb 2014, 00:01

Det er særdeles viktig å være et godt hjemmelag. På Britannia skal vi være sterke - uansett hva som kommer på besøk. Og stort sett så går det bra ;)
Men voddfådd skal det være så vanskelig å komme på nogenlunde samme nivå på bortebane ? Kan det være noe med at laget trenger en slags hvilepause, etter å
ha gitt 110 % på hjemmebane en uke tidligere ? Trykket fra hjemmepublikum er borte, er småslitne etter en reise, gresset er ikke helt det samme osv.

Alle får fantasiske lønninger for å takle det å spille i PL, så det burde vel egentlig bare mangle at profesjonelle spillere burde takle ulike forhold.....men, likevel.
Ikke bare Stoke City sliter med dette, det har alltid vøri slik med de aller fleste lag...helt siden jeg satt med tippekupongen en gang på 70 tallet og jublet over at
SC enda en gang kom på skjærmen og ble bekymret over at Denis Smith brakk nesa nok en gang.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest