Før Sunderland-Stoke

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Før Sunderland-Stoke

Innlegg Morten T. » 27 Jan 2014, 23:20

Jeg vil vel ikke påstå at det brenner under beina til Leslie Mark Hughes for øyeblikket, men man skal ikke se bort i fra at det har begynt å bli en anelse mer ukomfortabelt og småsvett på innsiden av dressen og slipset til den ulastelig antrukne waliseren.
Denne matchen er en ny såkalt "6-poenger" mot et lag som etter mitt syn har underprestert litt så langt. Sunderland er på samme nivå som Stoke, både på papir og i praksis og dette bør bli en relativt jevn kamp. Jeg så de mot Manchester United i Ligacupen hvor de spilte en svært god kamp og det KAN ha gitt dem et realt boost, men Stoke bør uansett få med seg noe herifra. Nå nytter det nemlig ikke lenger å applaudere at laget klarer å holde ballen i 10 trekk, så lenge det 10ende trekket ender nærmere egen keeper enn det første. Nå må det klekkes ut noe smart taktisk som gjør at laget kan dra inn de poengene som skal til og så for heller målet om å "underholde" og "utvikle seg i riktig retning" legges i hi og ikke vekkes opp igjen på en god stund når laget er på trygg grunn.
Jeg tar veldig gjerne i mot en traurig trepoenger her( sett med de nøytrales øyne ) etter å ha parkert bussen i 89 minutter og et vådeskudd fra Walters på tampen som bl.åser inn i mål
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: Før Sunderland-Stoke

Innlegg bjørn123 » 28 Jan 2014, 12:31

Hadde egentlig en relativ positiv holdning til Mark Hughes før han overtok. Måten har har fremstått (laget) på så langt er veldig skuffende. Vi prøver å spille finfotball på bakre halvdel og til nød opp til motstanders første halvdel - men så er det stopp, bom stopp. Vi er nødt å få tilbake den fandenivoldske innstillingen vi hadde med Pullis. Ta cornere for som et eksempel - heller ikke her er vi farlig lengre - hva f...skjer!!???
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 28 Jan 2014, 12:48

Det jeg savner med dagens Stoke, er at det på liv og død ikke skal scores på dødballer som tidligere.
Med nesten samme spilletropp og bruk av spillere som med Pulis, syntes jeg det er merkelig at Hughes er så ivrig på å gjøre en så til de grader en totalomvending ang spillestil. Sannheten er vel at vi har altfor få spillere som passer til den nye stilen, og aldri kommer til prestere stabile og gode resultater.

Jeg tror vi hadde vært et mye farligere lag hvis vi hadde tatt med oss det positive med Pulis, og heller gradvis tilpasset oss den stilen Hughes vil at Stoke skal spille.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 28 Jan 2014, 12:59

-Tottal- skrev:Det jeg savner med dagens Stoke, er at det på liv og død ikke skal scores på dødballer som tidligere.
Med nesten samme spilletropp og bruk av spillere som med Pulis, syntes jeg det er merkelig at Hughes er så ivrig på å gjøre en så til de grader en totalomvending ang spillestil. Sannheten er vel at vi har altfor få spillere som passer til den nye stilen, og aldri kommer til prestere stabile og gode resultater.

Jeg tror vi hadde vært et mye farligere lag hvis vi hadde tatt med oss det positive med Pulis, og heller gradvis tilpasset oss den stilen Hughes vil at Stoke skal spille.

Innertier!

Jeg skjønner helt ærlig ikke hva som er vitsen med å forandre så veldig mye på noe som har fungert, ikke veldig bra eller veldig dårlig men, bra.
Jeg tror at mye av svaret ligger i munnhellet "Mye vil ha mer og faen vil ha fler" og sånn sett passer Stoke godt inn i hypotesen om at de kan bli "Victims of their own sucsess", ikke helt ulik erfaringen flere klubber i samme situasjon har gjort seg.

Dessverre.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 28 Jan 2014, 13:42

Mange er opptatt av at vi ikke lenger scorer på dødballer. Men ingen synes å bry seg om at vi allerede har scoret flere mål i åpent spill denne sesongen enn vi gjorde hele sesongen i fjor..... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 28 Jan 2014, 13:52

Torstein Norevik skrev:Mange er opptatt av at vi ikke lenger scorer på dødballer. Men ingen synes å bry seg om at vi allerede har scoret flere mål i åpent spill denne sesongen enn vi gjorde hele sesongen i fjor..... ;)

Det er sant, men det hjelper så lite. 22 poeng på 22 kamper er 8 bak der Stoke lå på samme tid i fjor.
La oss håpe at klubben unngår den samme svake perioden som de opplevde på slutten av 12/13-sesongen. Unngår den det, så kan det bli en godkjent sesong.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 28 Jan 2014, 14:07

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:Mange er opptatt av at vi ikke lenger scorer på dødballer. Men ingen synes å bry seg om at vi allerede har scoret flere mål i åpent spill denne sesongen enn vi gjorde hele sesongen i fjor..... ;)

Det er sant, men det hjelper så lite. 22 poeng på 22 kamper er 8 bak der Stoke lå på samme tid i fjor.
La oss håpe at klubben unngår den samme svake perioden som de opplevde på slutten av 12/13-sesongen. Unngår den det, så kan det bli en godkjent sesong.

Jeg er helt enig , Morten, at 22 poeng på 22 kamper ikke er mye å skryte av. Men husk at vi på samme tid i fjor hadde gjennomført vår beste del av sesongen (med unntak av januar) og at det herfra og fremover var ganske helsvart... :?

Så er vi begge helt samstemte i vårt håp om at vi unngår en tilsvarende svak periode i år..... ;)

Apropos manglende scoringer på dødballer, så er jeg enig i at vi mangler litt av den fandenivoldske mentaliteten foran mål som vi hadde på offensive dødballer under Pulis. Men jeg tror et (nesten) like stort problem i år har vært altfor dårlige innlegg på dødballer. Altfor ofte slås dødballene for kort og for lavt, slik at ballen ikke kommer ordentlig inn i boks. Da blir det heller ikke farlig, fordi førsteforsvarer allerede har fått måket ballen ut fra farlig territorium før sjansen er ordentlig på gang. Dette er særdeles sløvt av frispark/corner-legger, og Adam har vært en stor synder i så måte.

Vi må kunne forvente at profesjonelle fotballspillere med millionlønninger - i en upresset situasjon - greier å slå innlegg av en langt bedre kvalitet enn det vi har sett er tilfellet i år. Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette skyldes mangel på konsentrasjon og fokus, og det er skikkelig sløvt på dette nivået ! :(
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 28 Jan 2014, 22:41

Vips, Crystal Palace leder over Hull akkurat nå, og er foran Stoke på tabellen.

Noe annet enn seier i morgen er totalt uakseptabelt !!!
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 29 Jan 2014, 00:06

Lilledino skrev:Vips, Crystal Palace leder over Hull akkurat nå, og er foran Stoke på tabellen.

Noe annet enn seier i morgen er totalt uakseptabelt !!!

Den så jeg ikke komme. I hvertfall ikke på dette stadiet av sesongen.

Uten poeng i morgen vil bety at laget er i trøbbel. Jeg er jo så til de grader gal, sur og tverr at jeg heller tar en søvndyssende og traurig 1-0 seier i morgen enn et "morsomt" 3-5 tap og zero points.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 29 Jan 2014, 00:32

Fra 16. til 10. plass i morgen dersom vi vinner. Vanskelig kamp, men jeg mener vi er et bedre lag enn Sunderland, og vi bør klare å ta med oss noe hjem herfra.

Tabellen er blitt skumlere og skumlere, men dette skal gå veldig fint til slutt. :)
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester