Kenwyne Jones

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Kenwyne Jones

Innlegg gunny » 14 Jan 2014, 15:41

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:Det største sjokket her er jo at en såpass bra klubb som Everton viser interesse for han.
Det er komplett uforståelig.

Det synest jeg er et meget forståelig synspunkt ;) For Jones har ikke levert prestasjoner på mange år som tilsier at en såpass bra klubb som Everton skulle vise noen interesse for han.

Det eneste jeg kan tenke meg er at Everton- i likhet med mange - anser Jones for å ha et stort potensiale, selv om han ikke har fått ut dette potensialet i noen av klubbene han har vært i. Martinez må vel da ha en tro på at han skal være mannen til å greie å få ut dette potensialet, og er villig til å ta en "gamble" på det, ettersom det uansett vil være snakk om en - i Premier League sammenheng - meget beskjeden overgangssum. ;)

Noen andre grunner til Evertons interesse kan heller ikke jeg se..... 8-)

Back-up dersom Lukaku skulle bli skadet kanskje? Uansett vil Jones gå fra en benk til en annen...
gunny
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 15 Jan 2014, 10:44

Det mest overraskende med Jones er at han tjener £40.000 i uka......på å trene 2 timer 5 ganger. Det er relativt godt betalt! Når det er sagt, så har jeg fortsatt trua på Kenwyne. Jeg skylder mest på Pulis og Hughes som ikke lar han spille mer over tid. Andre spillere får jo 10, 20 og en over 100 kamper på å vise seg frem uten å lykkes spesielt bra. Kenwyne har aldri fått nok tillitt til å vise seg frem i Stoke. Jeg tror faktisk at hvis han går til en klubb hvor han blir satset på så slår han til og blir en hit ;)
De siste kampene har jo tydelig vist at Hughes IKKE vil ha Jones. Når du sitter på benken og laget skriker etter en ny/ekstra angrepsspiller utover i andre omgang og han fortsatt blir sittende er det dessverre usedvanlig dårlig management av MH.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 15 Jan 2014, 11:14

Han har "streiket" før. I 2007 gikk han til "streik" fordi Southampton ikke ville selge han til Derby. Skal man gjøre seg riktig så morsom på mannens bekostning så kan man jo spørre seg om han ikke allerede har vært i streik i mange år...
Han har feila i hver eneste klubb han har vært i, okei han hadde et bra partnership med Darren Bent i Sunderland en kort periode, men utover det har han vært variabel og svak.

Denne karen har vært et feilkjøp fra første stund og det har jeg ikke hatt noen som helst problemer med å stå ved, uavhengig av om mannen har scoret og spilt bra eller, som oftest, det stikk motsatte. Sunderland gliser vel den dag i dag over summen de fikk for Jones, men klarer Stoke å få mellom 1 og 2 millioner for han fra den som ville måtte handle, så vil det være en fantastisk handel.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 15 Jan 2014, 13:28

Svein Nilsen skrev:Det mest overraskende med Jones er at han tjener £40.000 i uka......på å trene 2 timer 5 ganger. Det er relativt godt betalt! Når det er sagt, så har jeg fortsatt trua på Kenwyne. Jeg skylder mest på Pulis og Hughes som ikke lar han spille mer over tid. Andre spillere får jo 10, 20 og en over 100 kamper på å vise seg frem uten å lykkes spesielt bra. Kenwyne har aldri fått nok tillitt til å vise seg frem i Stoke. Jeg tror faktisk at hvis han går til en klubb hvor han blir satset på så slår han til og blir en hit ;)
De siste kampene har jo tydelig vist at Hughes IKKE vil ha Jones. Når du sitter på benken og laget skriker etter en ny/ekstra angrepsspiller utover i andre omgang og han fortsatt blir sittende er det dessverre usedvanlig dårlig management av MH.

Er enig med deg i at Jones ikke har fått tillit - over tid - hverken hos Pulis eller Hughes. Mønsteret har som regel vært at han har spilt en håndfull kamper, for så å bli satt ut, for etter en stund å komme inn igjen og spille en ny håndfull kamper.

En annen sak er vel at det kanskje har blitt slik fordi han ikke har imponert overvettes de gangene han har fått prøve seg ? Jeg hadde lenge stor tro på Jones, men innser nå at han i alle fall aldri kommer til å bli noen "hit" hos oss. Og når sant skal sies har han vel aldri vært noen ordentlig "hit" i noen av klubbene han har vært ? :? Kritikken av han i andre klubber har vel gått på mye av det samme som hos oss, at han svinger for mye i prestasjonene og er oftere "av" enn "på".

Når det er sagt, så er det likevel en ting jeg aldri kommer til å forstå. Og det er hvorfor Pulis satte Jones ut av laget mot slutten av 2012, etter at Jones i desember det året kanskje hadde hatt sin beste periode noensinne i Stoke-trøya. :o Han scoret da i flere kamper, og spilte seg aldri ut av laget, og jeg følte virkelig han var på gang. Likevel ble han satt ut, og erstattet av en formsvak Crouch, som nesten fikk klippekort på spiss-plassen resten av sesongen, til tross for svake prestasjoner. Tilfeldighetene ville det da også slik at vår elendige vårsesong 2013 startet da Jones ble satt ut av laget. Eller var det ikke tilfeldigheter ? :roll:

Jeg har i alle fall aldri skjønt begrunnelsen for det skiftet og hvilke motiver Pulis hadde for dette. Og vi vil aldri få svar på om Pulis - ved den beslutningen - faktisk hindret Jones i å få sitt endelige gjennombrudd i Stoke-trøya. :?

Som et apropos kan nevnes at Jones denne sesongen - når cuper medregnes - faktisk fremstår som vår mest effektive spiller, når antall scoringer vurderes opp mot spilletid. Foran Adam, Assaidi og Crouch på de neste plassene.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 15 Jan 2014, 14:09

Denne er morsom:
http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Det er tydeligvis flere enn meg som løfter blikket og ser at ikke absolutt alt som skjer av merkverdigheter og negativitet skyldes en mann, og en mann alene. Flott ironi her og bra skrevet! :P
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 17 Jan 2014, 12:08

.....er ikke med i troppen til CP kampen i følge the Sentinel.....og på vei ut....
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 17 Jan 2014, 13:28

Ken har vært ok i de mulighetene han har fått i år. Var overlegen i lufta når han fikk sjangsen mot Leicester i Cup.
Så lenge han får silkepasninger fra spillere som kan gi han muligheter til å bruke pannebrasken, blir det gjerne gåll i løpet av en match.
Er etter en min mening en helt grei back-up som spiss, selv om jeg helst ville ha sett at Hughes hadde brukt både Crouch & Jones i startellever.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 17 Jan 2014, 13:56

-Tottal- skrev:Så lenge han får silkepasninger fra spillere som kan gi han muligheter til å bruke pannebrasken, blir det gjerne gåll i løpet av en match.

Dette er jeg helt enig i. Etter mitt syn er han en av PL`s aller beste i akkurat den fasen. Det er synd at det stopper med det...

Jeg sitter dog igjen med et ubesvart spørsmål: Ville han ha fungert bedre i en slags fremskutt rolle på midtbanen?
Jeg vet at han har spilt i en slik rolle flere ganger for landlaget til Trinidad & Tobago og han gjorde det også i en bortekamp i Europa League( jeg tror det var mot Besiktas ). Jeg ble positivt overrasket over hvor godt han fungerte i den rollen akkurat i den kampen. Det kan selvfølgelig ha vært et blaff, men jeg mener å ha lest for noen år tilbake at han visstnok har fungert godt i en slik rolle for Tinididianerne og Tobagoerne også.

I sum er jeg likevel ikke i tvil: Selg!
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 17 Jan 2014, 16:56

MH har gjort en tabbe som ikke har latt Jones få komme innpå etter 60-75 min av og til.
Det har vært bruk for han i slutten.
Bedre enn å bytte på midten og bak uten at folk har vært skada eller utslitt, eller at ting ikke har fungert.
Men nå er det ingen vei tilbake.
Hvis noen vil ha han.....
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 25 Jan 2014, 10:03

Ser ut som det går mot et bytte Jones mot Odemwingie. Ingen penger med i handelen.
Noen som er positive?

(LoudnProud )
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest