Svein Nilsen skrev:Det mest overraskende med Jones er at han tjener £40.000 i uka......på å trene 2 timer 5 ganger. Det er relativt godt betalt! Når det er sagt, så har jeg fortsatt trua på Kenwyne. Jeg skylder mest på Pulis og Hughes som ikke lar han spille mer over tid. Andre spillere får jo 10, 20 og en over 100 kamper på å vise seg frem uten å lykkes spesielt bra. Kenwyne har aldri fått nok tillitt til å vise seg frem i Stoke. Jeg tror faktisk at hvis han går til en klubb hvor han blir satset på så slår han til og blir en hit
De siste kampene har jo tydelig vist at Hughes IKKE vil ha Jones. Når du sitter på benken og laget skriker etter en ny/ekstra angrepsspiller utover i andre omgang og han fortsatt blir sittende er det dessverre usedvanlig dårlig management av MH.
Er enig med deg i at Jones ikke har fått tillit - over tid - hverken hos Pulis eller Hughes. Mønsteret har som regel vært at han har spilt en håndfull kamper, for så å bli satt ut, for etter en stund å komme inn igjen og spille en ny håndfull kamper.
En annen sak er vel at det kanskje har blitt slik fordi han ikke har imponert overvettes de gangene han har fått prøve seg ? Jeg hadde lenge stor tro på Jones, men innser nå at han i alle fall aldri kommer til å bli noen "hit" hos oss. Og når sant skal sies har han vel aldri vært noen ordentlig "hit" i noen av klubbene han har vært ?

Kritikken av han i andre klubber har vel gått på mye av det samme som hos oss, at han svinger for mye i prestasjonene og er oftere "av" enn "på".
Når det er sagt, så er det likevel en ting jeg aldri kommer til å forstå. Og det er hvorfor Pulis satte Jones ut av laget mot slutten av 2012, etter at Jones i desember det året kanskje hadde hatt sin beste periode noensinne i Stoke-trøya.

Han scoret da i flere kamper, og spilte seg aldri ut av laget, og jeg følte virkelig han var på gang. Likevel ble han satt ut, og erstattet av en formsvak Crouch, som nesten fikk klippekort på spiss-plassen resten av sesongen, til tross for svake prestasjoner. Tilfeldighetene ville det da også slik at vår elendige vårsesong 2013 startet da Jones ble satt ut av laget. Eller var det ikke tilfeldigheter ?
Jeg har i alle fall aldri skjønt begrunnelsen for det skiftet og hvilke motiver Pulis hadde for dette. Og vi vil aldri få svar på om Pulis - ved den beslutningen - faktisk hindret Jones i å få sitt endelige gjennombrudd i Stoke-trøya.

Som et apropos kan nevnes at Jones denne sesongen - når cuper medregnes - faktisk fremstår som vår mest effektive spiller, når antall scoringer vurderes opp mot spilletid. Foran Adam, Assaidi og Crouch på de neste plassene....