Sesongen 13/14

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Sesongen 13/14

Innlegg -Tottal- » 16 Aug 2013, 19:18

Som hobbyekspert og tipper, tror jeg at det blir mange varierte resultater i år.
Under Pulis sitt styre var det mange knepne seire og tap, denne sesongen blir det trolig mer enten eller enn det vi er vant med.....Forhåpentligsvis blir det til at vektskålen mellom stygge tap og store seire er på vår side når sesongen er over.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg mahoney » 16 Aug 2013, 19:57

Prøvde i det lengste og være prinsippfast, men ga etter og benyttet meg av TV2 PL tilbudet gjennom supporterunionen.
Har vært meget skeptisk til Hughes ved roret, men håper inderlig min skepsis blir gjort til skamme. Pre-season har vært OK, men, skulle gjerne sett noen flere nye fjes....Er meget spent på hvordan Stoke åpner sesongen mot Liverpool imorgen....
mahoney
Ivrig Stokie

Innlegg Kjell Ola » 17 Aug 2013, 09:14

Eg var av dei som var (svært) skeptisk til MH som manager. Han skal likevel sjølvsagt få "alle" dei sjansene han fortener og eg er ikkje av dei som "sparkar" han etter ein evt. dårleg kamp i dag. Som det er skrivi på forumet her tidlegare og som alle vi Stoketilhengjarar er klar over, har han framleis ikkje lykkast i å få tak i ein spiss som kan kan scora dei måla laget så sårt treng. Men gjer han det, ser eg ikkje bort ifrå at laget kan gå mot ein bra sesong. Mange såkalla ekspertar spår at det blir skikkeleg kamp med ryggen mot veggen for å unngå nedrykk denne sesongen. Det har dei forsvidt gjort tidlegare også og eg håpar vi kan motbevise alle slike spådommar nok ein gong.

Uansett gler eg meg veldig til kampen i dag sjølv om det er med litt skrekkblanda fryd, må vedgå det. Som "vanleg" er eg ikkje akkurat optimist :?: og fryktar det kan gå (frykteleg) dårleg mot Liverpool. Men eg håpar laget kan ta med seg noko positivt frå kampen inn mot den viktige heimekampen mot CP.

Uansett; lykke til alle saman :D
Kjell Ola
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 17 Aug 2013, 11:02

.....kanskje våre angrepspillere får noe lettere og duganes å jobbe med i tiden fremover.....? Istedenfor en veldig utakknemlig jobb som enslig spiss og for det meste langpasninger, ofte fra egen målvakt fra fem-meter....? Stoke City var best når Pennant og Ethers hadde fart og jobbet fra begge sider. Da ble det skapt sjangser og muligheter til å faktisk skape noe som kan ligne et lag som vil score og vinne kamper uten å legge seg helt flat for å sikre seg poeng.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 17 Aug 2013, 11:16

-Tottal- skrev:.....kanskje våre angrepspillere får noe lettere og duganes å jobbe med i tiden fremover.....? Istedenfor en veldig utakknemlig jobb som enslig spiss og for det meste langpasninger, ofte fra egen målvakt fra fem-meter....? Stoke City var best når Pennant og Ethers hadde fart og jobbet fra begge sider. Da ble det skapt sjangser og muligheter til å faktisk skape noe som kan ligne et lag som vil score og vinne kamper uten å legge seg helt flat for å sikre seg poeng.

Jeg er helt enig i det du skriver :) . Jeg tror derfor at omlegging av spillestil i seg selv vil føre til at vi skaper flere sjanser og vil score flere mål. ;)

Når det er sagt er jeg likevel veldig klar på at vi bør få inn minst en ny bra spiss, helst to, fordi de vi har ikke er bra nok, herunder ikke effektive nok. Crouch begynner å bli for gammel og er for treg, Jones for ustabil og Jerome brenner for mange sjanser. Ser ikke bort fra at Walters igjen kan bli vår mest målfarlige spiller, ironisk nok, ettersom mange - inkludert meg selv - mener han ikke er bra nok for førsteelleveren..... Men det sier vel kanskje mer om våre øvrige spisser enn om Walters... :twisted: En annen sak er at Walters har vært god under pre-season og faktisk var veldig god cupfinalevåren 2011, så det er kanskje lov å håpe på at han kan få en ny vår..... ? ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 17 Aug 2013, 12:15

Er ikke lett å bli klok på Walters.....er han bra nok, eller bare biff med duracell batterier ?
Ikke helt enig at vi er veldig manko på spiss kvaliteter...det er fire stk (inkl walters). Alle har ferdigheter etter min mening til å være gode nok hvis de får mer enn bare slankeballer å jobbe med,

Syntes det viktigere å gi spissene flere muligheter enn tidligere, istedenfor å fokusere på stadig nye spillere. Det hjelper med en klok og ballvennlig playmaker fra midten (Adam) og vinger med evne til å skape større muligheter for de som er der for å gi oss en gåll eller tre.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest