Aner vi at den dyktige målvakten kommer til å bli å finne i Stoke-trøya også neste sesong ?
Det virker som om interessen rundt den høyreiste bosnieren har kjølnet noe. De Gea fikk et oppsving mot slutten av sesongen, noe som gjør at Man.U virker å ha fått tilbake til troen på at han fortsatt er rett mann på rett plass. Da vil det ikke lenger være så interessant å spytte ut 15m pund på Bego.
Liverpool har signalisert interesse både for Mignolet fra Sunderland og Mc Carthy fra Reading, og spesielt sistnevnte skal være veldig aktuell, riktig nok som back-up for Reina (under forutsetning av at han fortsetter i klubben). Mignolet teller på knappene og kan vel kanskje være et like reelt (og trolig billigere ?) alternativ enn Bego.
Chelsea og Man.C virker kanskje i utgangspunktet også mer usannsynlige, fordi Bego trolig vil være usikker på om han vil få nok spilletid der, ettersom de alt har veldig gode keepere i Cech og Hart.
Coates har også signalisert at vi gjerne vil beholde Bego, selv om dette også må anses å kunne være en forhandlingstaktisk uttalelse...
Selv om Bego har vært vår klart beste spiller denne sesongen, heller vel jeg likevel i retning av at jeg ønsker en overgang, gitt at vi får 15m pund for han, slik prisforlangende er. Dette fordi :
1. 15m pund er vanvittig mye penger, og vi kan hente inn 2-3 bra nye spillere for den prisen. Samlet sett vil det kunne styrke laget mer enn det svekkes ved Bego's exit
2. Vi har bra back-up for Bego i Butland og Sørensen
3. Det ikke er gitt at Bego vil få en like god sesong igjen den kommende sesongen. Får han ikke det kan interessen og prisen synke ved et eventuelt senere salg. Det er noe med "en fugl i hånden bedre enn ti på taket".....
Jeg blir likevel ikke lei meg om Bego blir. Han var i fjor en av PL's aller beste keepere, og en matchvinner for oss i flere kamper. Betydningen av en god keeper skal aldri undervurderes....