Asmir Begovic

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Asmir Begovic

Innlegg Lilledino » 23 Mai 2013, 10:27

WTF !!!

http://www.abcnyheter.no/nyheter/sport/ ... eg-begovic

Rykter, rykter... Eller er serbiske kilder mer pålitelige ..hehe
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 24 Mai 2013, 09:21

Ny næring til ryktene om at en Liverpool-overgang er på trappene for Bego....

http://www.teamtalk.com/news/2483/87317 ... rpool-move
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 24 Mai 2013, 12:50

Lilledino skrev:WTF !!!

http://www.abcnyheter.no/nyheter/sport/ ... eg-begovic

Rykter, rykter... Eller er serbiske kilder mer pålitelige ..hehe

Det synes ikke som serbiske (eller egentlig er det vel kanskje bosniske... ;)) kilder er mer pålitelige enn de britiske. ;) Klubben avkrefter i alle fall nå offisielt spekulasjonene om at en overgang til Liverpool er mer eller mindre i boks. Bego's agent har ringt klubben og uttalt at Bego hverken kjenner eller har snakket med den aktuelle bosniske journalisten..... :twisted:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg pål - lillehammer » 24 Mai 2013, 14:47

Liverpool har vel ikke råd til Bego
Come on, Stoke. Never, ever forget... we'll be with you, every step along the way...
pål - lillehammer
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 07 Jun 2013, 09:20

Aner vi at den dyktige målvakten kommer til å bli å finne i Stoke-trøya også neste sesong ?

Det virker som om interessen rundt den høyreiste bosnieren har kjølnet noe. De Gea fikk et oppsving mot slutten av sesongen, noe som gjør at Man.U virker å ha fått tilbake til troen på at han fortsatt er rett mann på rett plass. Da vil det ikke lenger være så interessant å spytte ut 15m pund på Bego.

Liverpool har signalisert interesse både for Mignolet fra Sunderland og Mc Carthy fra Reading, og spesielt sistnevnte skal være veldig aktuell, riktig nok som back-up for Reina (under forutsetning av at han fortsetter i klubben). Mignolet teller på knappene og kan vel kanskje være et like reelt (og trolig billigere ?) alternativ enn Bego.

Chelsea og Man.C virker kanskje i utgangspunktet også mer usannsynlige, fordi Bego trolig vil være usikker på om han vil få nok spilletid der, ettersom de alt har veldig gode keepere i Cech og Hart.

Coates har også signalisert at vi gjerne vil beholde Bego, selv om dette også må anses å kunne være en forhandlingstaktisk uttalelse... ;)

Selv om Bego har vært vår klart beste spiller denne sesongen, heller vel jeg likevel i retning av at jeg ønsker en overgang, gitt at vi får 15m pund for han, slik prisforlangende er. Dette fordi :

1. 15m pund er vanvittig mye penger, og vi kan hente inn 2-3 bra nye spillere for den prisen. Samlet sett vil det kunne styrke laget mer enn det svekkes ved Bego's exit

2. Vi har bra back-up for Bego i Butland og Sørensen

3. Det ikke er gitt at Bego vil få en like god sesong igjen den kommende sesongen. Får han ikke det kan interessen og prisen synke ved et eventuelt senere salg. Det er noe med "en fugl i hånden bedre enn ti på taket".....

Jeg blir likevel ikke lei meg om Bego blir. Han var i fjor en av PL's aller beste keepere, og en matchvinner for oss i flere kamper. Betydningen av en god keeper skal aldri undervurderes.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 07 Jun 2013, 09:36

Jeg håper at Asmir blir! Vi trenger pengene, men det blir vel en helhetsvurdering som Hughes og Coates må ta i forhold til transferbudsjettet. Det som er sikkert er vel at Hughes vil kjøpe en del spillere, for i størst mulig grad sette sitt preg på laget og klubben. Asmir er fortsatt ung til å være toppkeeper, og har alle forutsetninger for å bli en av verdens beste keepere. Men, riktig som du sier Torstein, de største klubbene betaler jo ikke 10-15 mil pund hvis de har en topp førstekeeper allerede. Heller da mer mot at en annen stor klubb som Barcelona, PSG eller Monaco kjøper han! Jeg så unge Butland i aksjon mot Italia i U-21 EM sluttspillet på onsdag og ble ikke veldig imponert dessverre. Håper han heller ikke lever opp til sitt beste mot Norge i morgen......! Men, han er god, ung og kan bli VELDIG god, men er nok et par klasser bak Asmir ennå. Spørsmålet er vel heller om vi selger PL plassen hvis vi selger Asmir, hadde vi hatt en middels keeper i år så hadde sesongen 2013/14 vært i Championsship!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 07 Jun 2013, 10:15

Svein Nilsen skrev:Spørsmålet er vel heller om vi selger PL plassen hvis vi selger Asmir, hadde vi hatt en middels keeper i år så hadde sesongen 2013/14 vært i Championsship!

Godt poeng, Svein ;) Og du er kanskje skremmende nær sannheten her..... :shock: Som sagt, jeg blir ikke lei meg om Asmir blir, for han er en topp, topp keeper, og det er et privilegium for enhver klubb å ha en slik. Og hverken Sørensen eller Butland (ennå) er av samme klasse, selv om også de er gode keepere ... (Butland har jeg forresten ikke sett noe, bare hører han får mye skryt og regnes som et stort talent, så vi får håpe Italia-kampen var en off-day....) :?
Hovedpoenget mitt er likevel at om de 15m pund vi eventuelt får for Bego investeres i nye spillere, om det da kanskje vil styrke laget - samlet sett - mer enn vi svekkes ved at Bego forsvinner ? Jeg tror kanskje det, men dette er jo et spørsmål som ikke har noe fasitsvar, men som tvert i mot etterfølges av en masse hvis...om....og men.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg gunny » 07 Jun 2013, 10:56

Du nevner ikke Arsenal, Torstein. Tror kanskje de er mest aktuell av toppklubbene til å hente ny keeper. Wenger har jo flere jevngode keepere i stallen, men ingen av dem regnes vel som en skikkelig toppkeeper..?

Jeg så også Butland mot Italia - og som Svein ble jeg ikke særlig imponert. Han virket svært usikker, men vi får håpe det kun er mesterskapsnerver og at han blir vår neste storhetskeeper de neste 10 årene!
gunny
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 07 Jun 2013, 11:58

gunny skrev:Du nevner ikke Arsenal, Torstein. Tror kanskje de er mest aktuell av toppklubbene til å hente ny keeper. Wenger har jo flere jevngode keepere i stallen, men ingen av dem regnes vel som en skikkelig toppkeeper..?

Du har helt rett, Gunnar :) Glemte litt Arsenal i farten...De har vært nevnt, men ikke de som har vært mest nevnt, når det gjelder Bego. Det har vel vært Liverpool og Manchester-klubbene, samt Chelsea. ;)

For øvrig er jeg helt enig med deg i at det - når det kommer til stykket - trolig er Arsenal som fremstår som det mest sannsynlige alternativet når det gjelder en potensiell overgang for Bego. De andre klubbene er - etter mitt syn - mindre aktuelle av de grunnene jeg har nevnt, mens Arsenal - som du helt korrekt skriver - mangler en skikkelig topp-keeper, og til tider nærmest har fremstått med til dels et keeper-problem.... :twisted:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 09 Jun 2013, 12:11

Slik Butland spilte i Israel så er ikke han noe fullgodt alternativ for tiden, så vi må nok håpe at Asmir blir i Stoke !
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest