Ny manager?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Ny manager?

Innlegg Torstein Norevik » 28 Mai 2013, 20:54

mahoney skrev:Er redd vi må utvide garderobene kraftig med Mark Hughes som manager...I QPR var det shopping bonanza uten sidestykke...

Men i Blackburn gjorde han vel tvert i mot noen veldig gode kjøp for en billig penge ? ;) Mener å ha sett at det var han som fikk Samba til Blackburn for 400 000 pund. Etter sitt opphold i Russland ble vel Samba i januar-vinduet kjøpt tilbake av Redknapp for et tosifret antall millioner pund ;)

Kan jo indikere at også Hughes kan lukte en god handel.... ;)

Og i Blackburn var det vel han som fikk fram unge Junior Hoilett.... ? ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg mahoney » 28 Mai 2013, 22:51

Torstein Norevik skrev:
mahoney skrev:Er redd vi må utvide garderobene kraftig med Mark Hughes som manager...I QPR var det shopping bonanza uten sidestykke...

Men i Blackburn gjorde han vel tvert i mot noen veldig gode kjøp for en billig penge ? ;) Mener å ha sett at det var han som fikk Samba til Blackburn for 400 000 pund. Etter sitt opphold i Russland ble vel Samba i januar-vinduet kjøpt tilbake av Redknapp for et tosifret antall millioner pund ;)

Kan jo indikere at også Hughes kan lukte en god handel.... ;)

Og i Blackburn var det vel han som fikk fram unge Junior Hoilett.... ? ;)

Vel, på den annen side, med alle kjøpene, så må han vel treffe innimellom ;)
Har ikke tro på at Mark Hughes er den riktige til å lede oss i en retning med mer "positiv"" fotball, slik som styret og mange supportere har ønsket.
Da kunne vi like godt fortsatt med Tony..!
mahoney
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 29 Mai 2013, 09:01

Mye skepsis til Hughes, som nå synes å være temmelig nær å overta manager-stolen etter Pulis.

Jeg har selv vært skeptisk, men føler jeg er litt på gli i forhold til at dette kanskje slett ikke er noen dårlig løsning. Vi får en reform snarere enn en revolusjon, og det tror jeg kan være sunt. Samtidig har Hughes slett ikke noe dårlig "rulleblad" som manager, bortsett fra floppen i QPR. På seks sesonger med Blackburn, Man. C og Fulham var det kun èn sesong han ikke oppnådde topp 10, og han fikk både Blackburn og Fulham ut i Europa. Oppnådde vel 6. plass med Blackburn og 8. plass med Fulham, med begrensede midler, og gjorde det også veldig bra som landslagssjef for Wales.

Sender en link til en artikkel/kommentar fra The Sentinel, som jeg synes er veldig treffende i forhold til hvilken suksess/mangel på suksess en del tidligere Stoke-managere har hatt, sett i forhold til forventningene på forhånd. Det er ikke alltid ting blir som forventet....på godt og vondt..... ;)

http://www.thisisstaffordshire.co.uk/Ma ... z2UTooueag
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg pål - lillehammer » 29 Mai 2013, 13:26

Hva er det som er så galt med Mark Hughes? Det er da mange managere som vil være mye værre for oss en han. Hughes har en spillestil som vil passe oss godt og han har vist at han kan drive klubb med små midler. Det er jo i de klubbene han har hatt ubegrenset med penger han ikke har lykkes så godt.
Ikke sikkert han vil lykkes men jeg er ikke urolig hvis vi ender opp med Mark. Kan ikke se på innleggene hvorfor noen er så veldig mot heller de bare er mot. Tror fortsatt at en radikal endring av spillestil over natta er den beste muligheten til å rykke ned. Mark Hughes står for en spillestil som er langt mer spillende enn den vi har i dag men samtidig ikke en total forvandling.
Come on, Stoke. Never, ever forget... we'll be with you, every step along the way...
pål - lillehammer
Ivrig Stokie

Innlegg torage » 29 Mai 2013, 15:16

pål - lillehammer skrev:Hva er det som er så galt med Mark Hughes? Det er da mange managere som vil være mye værre for oss en han. Hughes har en spillestil som vil passe oss godt og han har vist at han kan drive klubb med små midler. Det er jo i de klubbene han har hatt ubegrenset med penger han ikke har lykkes så godt.
Ikke sikkert han vil lykkes men jeg er ikke urolig hvis vi ender opp med Mark. Kan ikke se på innleggene hvorfor noen er så veldig mot heller de bare er mot. Tror fortsatt at en radikal endring av spillestil over natta er den beste muligheten til å rykke ned. Mark Hughes står for en spillestil som er langt mer spillende enn den vi har i dag men samtidig ikke en total forvandling.

Jeg støtter også de som stiller seg åpen og til og med litt positiv til Mark Hughes. Jeg kan heller ikke helt se hva som er så negativt med Hughes. I tillegg til at han selv både har erfaring fra både å ha vært aktiv spiller på høyt nivå og etterhvert har en lengre CV som manager på høyeste nivå i England (med bra resultater), vil vi få en profilert og kjent manager, som en heller ikke skal undervurdere betydningen av. Ikke minst med tanke på å tiltrekke seg nye spennende spillere til klubben og få oppmerksomhet på klubben fra media etc. Det er iallefall en mye mer merittert manager vi ville fått inn, enn hva vi fikk med Pulis da han kom til Stoke første gangen.

Og så er det jo dette med hvilke forventninger vi skal kunne ha til en liten klubb som Stoke. Det gjelder både til ny manager og nye spillere. Sett ut fra dette også, så tror jeg Mark Hughes vil være et godt navn og godt valg for klubben vår!
torage
Ivrig Stokie

Innlegg Bjarne » 29 Mai 2013, 20:02

Beklager Pål, men Hughes fremstår som en sur grinebiter! Jeg har rett og slett problem med å like ham!
Bjarne
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 29 Mai 2013, 20:46

Bjarne skrev:Beklager Pål, men Hughes fremstår som en sur grinebiter! Jeg har rett og slett problem med å like ham!

Tror faktisk det ligger en hel del der.... ;) Hughes har vel en fremtoning som av mange nok oppleves både som sur og arrogant, med andre ord egenskaper som ikke pleier å være det beste utgangspunktet for å vinne venner. ;) I tillegg var det vel for et par sesonger siden også en episode der han nektet å ta Pulis i hånden etter en kamp, om jeg ikke husker helt feil. En blir ikke særlig populær i Stoke-kretser av slikt.... :?

Jeg tror nok kanskje den massive motviljen mot Hughes ligger mer på det planet enn på det rent fotballfaglige. Han har et "kjent" navn, som muligens kan tiltrekke seg spillere. I tillegg har han vel en mer enn brukbar CV som manager, om man ser bort fra fiaskoen med QPR.

Jeg tror ikke Mark Hughes trenger å være noe dårlig valg. Og stikker vi fingeren i jorda er vi vel kanskje heller ikke så attraktive for potensielle manager-kandidater som vi kanskje liker å tro.... ? :twisted:

Benitez var vel egentlig aldri interessert, det samme har vel egentlig kommet frem om Di Matteo også, og Martinez var vel utvilsomt langt mer interessert i Everton om han fikk muligheten der.

Også i forhold til spillergruppa vi har er nok egentlig Hughes et bra valg. Han er nok noe mer defensiv i tankegangen enn de andre som har vært nevnt, og derfor kanskje den som er nærmest Pulis, selv om han langt fra er så ekstrem i spillestilen som TP, men noe mer spillende stil. Det taler for reformasjon heller enn revolusjon, noe jeg tror er en riktigere vei å gå enn å snu opp/ned på hele spillestilen. Vi må gå gradvis. :ugeek:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 29 Mai 2013, 23:29

Jeg er ikke veldig begeistret for Hughes, for meg fremstår han som en litt ufyselig fyr i skreddersydd dress, dårlig med cap og grilldress der. Han har vel en ok CV, men har lest litt om tiden hans i QPR og der høster han ikke mange lovord. Hans samarbeid med en agent er også litt omdiskutert. Og diskusjonen om spillestil er jo en betydelig sak, men det påstås at et av Hughes sine problemer er at han ikke har noen spillestil eller gameplan......
Men, for all del; Jeg setter alltid klubben først og ansetter de Hughes så skal han få full støtte fra meg så lenge han oppfører seg som en Stokie, er fornuftig i ovrgangsvinduet, utvikler vår spillestil og holder oss i nærheten av en Champions League plass på tabellen 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 30 Mai 2013, 07:53

Svein Nilsen skrev:Jeg er ikke veldig begeistret for Hughes, for meg fremstår han som en litt ufyselig fyr i skreddersydd dress, dårlig med cap og grilldress der. Han har vel en ok CV, men har lest litt om tiden hans i QPR og der høster han ikke mange lovord. Hans samarbeid med en agent er også litt omdiskutert. Og diskusjonen om spillestil er jo en betydelig sak, men det påstås at et av Hughes sine problemer er at han ikke har noen spillestil eller gameplan......
Men, for all del; Jeg setter alltid klubben først og ansetter de Hughes så skal han få full støtte fra meg så lenge han oppfører seg som en Stokie, er fornuftig i ovrgangsvinduet, utvikler vår spillestil og holder oss i nærheten av en Champions League plass på tabellen 8-)

Kloke ord. Jeg har sittet lenge i tenkeboksen, er fremdeles usikker på om dette er rett valg. Min bror, QPRfan, skylder fremdeles nedrykket på Mark Hughes. Det er jeg helt sikker på. Der i gården er ikke mannen i skreddersydd dress spesielt populær nei. Men han har jo ikke gjort noe gale på The Brit enda, bortsett fra, som Fulham-manager, å være en drittsekk i bortegarderoben- og nekte å ta Pulis i hånden osv... Det er nok slike ting denne mannen tenker sikkert: http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/22710396
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 30 Mai 2013, 08:33

Det BLIR Mark Hughes! Peter Coates bekrefter dette til The Sentinel og har gitt han en 3-års kontrakt. Da må vi alle ta dette til etterretning og stå bak klubbens valg. Det blir uansett en svært spennende Silly Season. Gratulerer med ny manager alle Stokies 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest